• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
bigdragon - майстор
И двата уреда използват физични закони и могат да определят температурата на замръзване на антифриза по косвен начин.
Рефрактометър- уред, използващ рефракцията на светлината при преминаване през различни прозрачни вещества...
Ареометър- уред, измерващ относителното тегло на течности (гъстотата в случая е неправилен термин) ....

Прекият начин за измерване на температурата на замръзване е фризера и термометъра...

ПП Ако влезем в по-големи подробности и термометъра мери косвено температурата...
crez - майстор
Аз не съм чак такъв специалист, но от работещи 10 г.2 котела на обикновен антифриз "куче марка" с връзки от кълчища нямам никакви проблеми. Отворени системи са и двата, допълвам с антифриз "втора ръка" събира ми го познат автомайстор. Държа го на -5 гр.,за мен всичките тези писания са алабалистика
bigdragon - майстор
Защо да са алабалистика?
След като го държиш на -5 гр., явно използваш някакви методи за да контролираш тази температура.
Сподели опит!
crez - майстор
bigdragon написа:
Защо да са алабалистика?
След като го държиш на -5 гр., явно използваш някакви методи за да контролираш тази температура.
Сподели опит!
Доливам с антифриз "втора ръка" + вода и контролирам гъстотата. Това е. някой ще каже защо антифриз "втора ръка",ами защото при измерване той си е запазил антизамръзващите свойства,а мазилни, е те не са ми необходими.
bigdragon - майстор
crez написа:
..............
Доливам с антифриз "втора ръка" + вода и контролирам гъстотата.............
Вероятно контролираш плътността (относителното тегло).

Това че ползваш етиленгликол, не е проблем, ако системите ти нямат връзка с питейните тръбопроводи.

С какво контролираш гъстотата?
Гъстотата (вискозитета) се мери по по-особен начин.
Трябва ти вискозиметър.
hidrazin - майстор
Какви мазилни свойства бре ??? :shock: :shock: :shock: И какво ще ти маже в колата или отоплителната инсталация? Нищо!
Стария антифриз си е загубил антикорозионните свойства. Демек - няма му инхибиторите. И ако имаш в системата поцинковани тръби, алуминий, калай и системата от време на време прегрява, антифриза започва да си ги гризка.
А хидразин не е прав ами е полегнал удобно. :lol:
:partyman:
crez - майстор
hidrazin написа:
Какви мазилни свойства бре ??? :shock: :shock: :shock: И какво ще ти маже в колата или отоплителната инсталация? Нищо!
Стария антифриз си е загубил антикорозионните свойства. Демек - няма му инхибиторите. И ако имаш в системата поцинковани тръби, алуминий, калай и системата от време на време прегрява, антифриза започва да си ги гризка.
А хидразин не е прав ами е полегнал удобно. :lol:
:partyman:
Да си губи каквото си иска,аз на действинелността ли да вярвам или на някакви писачи ерзац специалисти.
да не би да е по активен спрямо металите от гореща силно варовитата вода. :lol: Във водата се съдържа и различно количество разтворен въздух (21% кислород, 78% азот, 1% други газове, включително въглероден диоксид). Азотът е инертен, поради което оказва сравнително малко влияние върху водата, използвана в котлите,но наличиетона останалите газове в питателната вода за котела може да причини сериозни проблеми поради тяхната корозионна агресивност.За разлика от нея дори старият антифриз разтваря много по-малко газове.
hidrazin - майстор
crez написа:
Да си губи каквото си иска,аз на действинелността ли да вярвам или на някакви писачи ерзац специалисти.
На каквото си искаш. Това си е твое мнение и твое решение. А това дето стария антифриз разтварял много по-малко кислород и въглероден двуокис - колко по-малко? По-скоро е малко-по-малко. Все едно. Нямаш ли инхибитори - хрус, хрус, гриз, гриз.
А това за силно варовитата водя от къде ти хрумна? Някъде да си прочел някой да е препоръчвал варовита вода за парно? То затова и казах че антифриза се разрежда с дейонизирана вода. Дори само вода да е в системата, пак трябва да е омекотена. Виждал ли си омекотители на централи за парно отопление?
А тоя отпадък дето ти го носят от сервизите не е ясно с от кого и с какво е бил доливан.
:partyman:
P.S. Май още чакам да ми отговориш на нещо относно глупавите американци? Там пак беше много сигурен.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 20#p630223
crez - майстор
hidrazin написа:
crez написа:
Да си губи каквото си иска,аз на действинелността ли да вярвам или на някакви писачи ерзац специалисти.
На каквото си искаш. Това си е твое мнение и твое решение. А това дето стария антифриз разтварял много по-малко кислород и въглероден двуокис - колко по-малко? По-скоро е малко-по-малко. Все едно. Нямаш ли инхибитори - хрус, хрус, гриз, гриз.
А това за силно варовитата водя от къде ти хрумна? Някъде да си прочел някой да е препоръчвал варовита вода за парно? То затова и казах че антифриза се разрежда с дейонизирана вода. Дори само вода да е в системата, пак трябва да е омекотена. Виждал ли си омекотители на централи за парно отопление?
А тоя отпадък дето ти го носят от сервизите не е ясно с от кого и с какво е бил доливан.
:partyman:
P.S. Май още чакам да ми отговориш на нещо относно глупавите американци? Там пак беше много сигурен.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 20#p630223
Що за глупости, кой в домашното си отопление слага 40 л. дейонизирана вода, а тези със затворени с-ми свързани с водопровода? Спирам да споря с такива "специалисти" които никога не са виждали домашен котел. Относно темата за гумите, познати живеещи в САЩ са ми го казали и има логика, напр. м.март тръгваш от Калифорния за Мейн и по-средата на пътя сменяш гуми :lol: защото в Мейн е зима -10 и сняг.
Повече с Вас не споря,разбрах че от това което прочетете в мрежата =D> друго не Ви е ясно практика никаква.
hidrazin - майстор
Наистина няма смисъл да се спори. Някои хора продължават да излагат твърдения базирани на "Една жена казала..." или "Така казал комшията на един мой приятел". :lol:
Относно дейонизираната вода - сега звъннах в склада. В момента нямат налична. Изкупили са я и ще докарат в края на седмицата. Цена - 18 стотинки литъра.
В наличност има само в 5-литрови туби по 1,50 тубата. Скъпичко излиза на туби, макар после тубите да са идеални за вино и ракия. :shock:
Относно практиката - близо осем години стопанисвах парова централа. С два котела, омекотителна инсталация и дрън, дрън всичко което е необходимо. Та се наложи да попрочета някои работи. В затворените системи (промишлени) против корозия се използва хидразин хидрат. И в АЕЦ, и в топлофикация София и другите топлофилкации също го използват. Мощен редуктор и също толкова опасен.
„Топлофикация София” EАД
И състава на водата в системата се контролира - соли, разтворени газове.
За пътуването Калифорния - Мейн. Та това са си към 5000 километра. Всеки нормален човек ще си хване самолета. Ама за гумите и САЩ - в другата тема.
А това кой какво е прочел в мрежата. Видях от къде си копирал това:
Във водата се съдържа и различно количество разтворен въздух (21% кислород, 78% азот, 1% други газове, включително въглероден диоксид). Азотът е инертен, поради което оказва сравнително малко влияние върху водата, използвана в котлите,но наличиетона останалите газове в питателната вода за котела може да причини сериозни проблеми поради тяхната корозионна агресивност.
Ето от тук:
http://energy-review.bg/energy-statii.a ... 772&id=329
Та толкова за това кой каква практика има и какво чете в мрежата.
:partyman:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Тема "Защо не бива да се използва антифриз в локално парно?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: