• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 49
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
шоп - майстор
stilian20, точно така съм направил опитната установка. Благодаря ти за скицата. Аз не мога да чертая, а така става супер ясно за колегите, който искат да повторят въздухаря!
шоп - майстор
ivanovbg написа:
По добре да са си прави. Обдухването на тръбата е 100%. Тъй като топлопоглъщащия слой е червения на рисунката може би ако се увеличи площта на ламарината дето контактува с него би я загряла повече и по този начин би увеличила топлоотдаващата площ.

vanovbg, в първят момент ми бе трудно да асимилирам предложението ти, но все пак го разбрах.

Ал.ламаринка има за цел единстевено да подобри циркулацията на въздуха в дълбочина на вакумната тръба.

Вакумната тръба е с нанесено селективно покритие от към вакума на вътрешната страна на тръбата. Според мен няма никакво значени дали ал.ламаринката контактува със стъклото. Дори и да има някакво минимално подобряване на КПД то, това сложно огъване няма как да стане с ръце, а изисква машини:-(
ivanovbg - майстор
Така на чашка реших и да посмятам. Казваш 135куб на час, да махнем загубите и примерно става 50куб метра на час. Грубо 50кг въздух си загрял с 33градуса. Работил е 1 час примерно. При специфична топлоемкост 1килоджаул на килограм за градус получаваме 1650 килоджаула или почти половин киловатчас. Това си е вече нещо, като се има в предвид мижавото време. Ако не бъркам много де :?

Ако приемем че съм прав - става лошо. Този колектор е способен в хубав слънчев ден да произведе поне 4 киловата мощност, а и нагоре, която би загряла въздуха до 8+ пъти по висока температура или 33*8= 264 градуса. Това вече е пожароопасно. За да поеме тази мощност ще ти трябва гарантиран поток от 400кубика на час. При тръба ф 250 вътрешно метър от нея ще съдържа не повече от 50 литра. За да постигнем дебит от 400кубика на час скоростта на въздуха ще трябва да е около 2,5 м/сек. Това вече си е вятър.

Та ей това имах предвид - по добре енергията да се отнема с вода. Помисли пак.
:partyman:
Evgeniy - майстор
От 500 до 700 кубика на час прави обикновен климатик. И не е толкова страшно.
ivanovbg - майстор
Да но на какво сечение на потока? То ще се разбере скоро както е тръгнало.

И един съвет Шопе - не оставяй колектора на слънце без наблюдение. Завивай го.
:partyman:
Evgeniy - майстор
Ами по груб спомен понеже нямам климатик сечението е около 5-6 см на 1 метър. Това е 5 стотни от квадратен метър. Горе долу толкова е площта на Ф250 мм.
6osi6 - майстор
ivanovbg написа:
Този колектор е способен в хубав слънчев ден да произведе поне 4 киловата мощност, а и нагоре, която би загряла въздуха до 8+ пъти по висока температура или 33*8= 264 градуса. Това вече е пожароопасно. За да поеме тази мощност ще ти трябва гарантиран поток от 400кубика на час. При тръба ф 250 вътрешно метър от нея ще съдържа не повече от 50 литра. За да постигнем дебит от 400кубика на час скоростта на въздуха ще трябва да е около 2,5 м/сек. Това вече си е вятър.
Та ей това имах предвид - по добре енергията да се отнема с вода. Помисли пак.
Климатика на шопа работи перфектно с отразената слънчева радиация. Не е нужно да се излага на пряка слънчева светлина, която в София е 10-15 дни през зимата. Така ще има източник на енергия с предвидим капацитет по часове - съответно отпада нуждата от по-сериозно регулиране.
Мисля да сложа десет тръби "на сянка" и един каминен вентилатор с реле, което да включва при 60 гр. и изключва при 35. за предварително подгряване на въздуха на котела.
шоп - майстор
ivanovbg написа:
Така на чашка реших и да посмятам. Казваш 135куб на час, да махнем загубите и примерно става 50куб метра на час. Грубо 50кг въздух си загрял с 33градуса. Работил е 1 час примерно. При специфична топлоемкост 1килоджаул на килограм за градус получаваме 1650 килоджаула или почти половин киловатчас. Това си е вече нещо, като се има в предвид мижавото време. Ако не бъркам много де :?

Ако приемем че съм прав - става лошо. Този колектор е способен в хубав слънчев ден да произведе поне 4 киловата мощност, а и нагоре, която би загряла въздуха до 8+ пъти по висока температура или 33*8= 264 градуса. Това вече е пожароопасно. За да поеме тази мощност ще ти трябва гарантиран поток от 400кубика на час. При тръба ф 250 вътрешно метър от нея ще съдържа не повече от 50 литра. За да постигнем дебит от 400кубика на час скоростта на въздуха ще трябва да е около 2,5 м/сек. Това вече си е вятър.

Та ей това имах предвид - по добре енергията да се отнема с вода. Помисли пак.
:partyman:
Отнемането на топлината с вода не ми е много интересно. Ще направя 1-2 самоизточващи се по схемата на Евгений просто да имам база за сравнение.

Иванов... тези тръби ги имам от доста време и съм ги излагал летните горещини на продължителен тест. Проблеми няма.
Температури от 250-300 градуса се получават в дълбочина в тях, когато няма циркулация. Външно може да ги държиш с ръка. Шалето е от каменна или минерална вата и го изпитах на открит огън-не гори. Когато нямам нужда от топлина вентилатора не работи и системата е в терморавновесие. За лятото предполагам ще е същото, защото тръбите се много изправени. Нищо не ми пречи да направя и клапи и топлината да се изпуска в атмосферата.

Имам доста планове за въздухаря за целогодишно ползване, като лятото ще топли вода чрез топлообменик. Искам въздухар, защото според мен той е много по-лесен, евтин и с безпроблемна поддръжка. Ще видим:-)

Евгений, с нетърпение чакам да споделиш когато тунинговаш печката.

6osi6, пак си мисля, за идеята ти и не ми пречи да сложа 20 тръби пред или над котелното. Няма да има нужда от вентилатор.

Поздрави
ivanovbg - майстор
Дано си прав.
Като каза вата ... Задължително на изхода да имаш филтър - финни частици от нея попадат в дроба и прави голям проблем.

С водата имаш предимството, че лесно съхраняваш топлината за по късно използване. Реално при 15-20 градуса външна температура нямаш нужда от отопление през деня, но нощта като стане 4-5 ... Ти и така искаш да грееш вода с получения топъл въздух...Все едно наместо готов ток по тръби да ти тече вода до къщата , а в къщата да монтираш минивец :wink:

Евгени, можеш ли да побликуваш схемата на самоизточване,че ми стана интересно.

:partyman:
Evgeniy - майстор
Ето тук съм я показвал:
viewtopic.php?f=10&t=40334&start=20#p459542
След пробване на различни варианти най добре се получи с тръба отдушник за обезвъздушаване и обратно засмукване на въздух. Сега кранчето към колектора съм го махнал, а това към котела е заменено от задвижка, командвана от диференциален термостат. Той пък получава ток от НЗ контакт на релето за помпата на солара. Така като работи на слънце затваря кръга към парното.

Не е с пълно източване, но това не е никакъв проблем вече няколко години. Водата в тръбите остава, а в колекторната част се източва до долния ръб на централния отвор 1 цол.
За да замръзнат самите тръби би трябвало да има арктически студ и пълна тъмнина. Дори да допуснем, че има някакво желиране или частично замръзване се получава като при полипропиленовите тръби - гладките стени и отворения край горе ще позволят приплъзване на замръзналия участък, така, че да няма повреди. През деня светлината и през най тъмния облак ще даде достатъчно топлина за размразяването.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 49

Тема "Въздушно слънчево отопление с вакумни тръби" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: