• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
trace74 - специалист
quote]
fox_vt написа:
Абе да попитам къде е датчика на диференциалния термостат на бойлера в тая система нещо мн инертна ми се струва защо помпата трябва да върти постоянно?Или има свръх мощен колектор или серпентината няма добър топлообмен при постоянно движение не би трябвало да се достигат максимални температури ама може и да греша нещо :?
Датчика на управлението е точно над горния край на серпентината където според мен му е мястото. Помпата върти постоянно ,защото управлението се стреми до има постоянно температурна разлика между колектора и бойлера, а по този начин топлообмен. Ако види,че темп. разлика пада, веднага намалява дебита и оборотите на помпата и обратното. Така през целият ден серпентината загрява. Така си го обяснявам аз, но не съм специалист.


Лазар Ганев, по принцип си адски прав , че е трудно с управлението на нагревателя да се решат проблемите за преходните сезони, но като цяло на режима не би допуснал подгряване с нагревател ако колектора загрее и има потенциал да загрява бойлера. Тоест ако панела се загрее до 40 градуса нагревателя ще се изключи. Но това не е решение, разбирам те напълно.
В тази връзка продавам 150 литров бойлер на 2 седмици :axe:
saraneron - специалист
Спокойно си сложи още един панел,та той бил и магаре ,Бош не прерпоръчвали, ама не забраняват, това да не е атомна централа, всеки ват е от полза ,топлоносителят първо да премине през по-калпавия колектор после през по-добрия , поне с 10градуса ще качиш температурата при еднакви други условия Системата от два панела последователно свързани можеш да я разглеждаш като един панел с по-дълги колекторни тръби, работещ с малко по-малко КПД поради това ,че на изхода му ще имаш по-висока температура ,но като цяло ще имаш и повече топла вода и с по-висока температура. .е няма да е 2 пъти повече но поне с 20% ще е!Като си купиш 200л.и се окаже, че не му стига колекторна мощност какво правим.......В щатите препоръчват точно такова свързване селективен панел след него вакумен така се комбинират предимствата на двата вида и се елеминират недостатъците им!
LazarGanev - "Велик майстор"
saraneron написа:
Като си купиш 200л.и се окаже, че не му стига колекторна мощност какво правим.......
Каквито и колектори да се сложат винаги ще има дни когато колектоната мощност е недостатъчна! Какво правим тогава ли? Нищо. В такива сезони нагревателят си е постоянно включен и нагласен да поддържа желаната температура, но подгрява само горната половина на бойлера, а долната си остава студена и панела пак си работи и улавя и най-срамежливото зимно слънце. КПД на системата е максимален и Christo обясни по-горе причините:
Christo написа:
По-лесно се топлят 200л до 60гр., от колкото 150л до 80. Това е принципно, може числата на практика да се различават малко.
syncho - майстор
Тези два колектора различен тип ли са? Защото ако са еднакъв тип, а са просто различни по размери не би трябвало да има никакъв проблем да ги вържеш последователно примерно.
trace74 - специалист
syncho написа:
Тези два колектора различен тип ли са? Защото ако са еднакъв тип, а са просто различни по размери не би трябвало да има никакъв проблем да ги вържеш последователно примерно.
Eднакъв тип са - плоски селективни, но с различни размери и показатели.

http://www.bosch-climate.bg/products/so ... ms/solar-/


saraneron, много ме изкушава предложението ти, защото определено е най-лесният вариант макар и не най-правилният както Лазар Ганев отбелязва.

Лазер Ганев е абсолютно прав за това, че големият бойлер е незаменим с оглед на максимално изцеждане на енергия от колектора и максимално КПД. Но за съжаление съм в много неприятна ситуация с оглед на готова, чисто нова работеща система и решението не е никак лесно. Определено клоня към добавяне на панел, но мисля да поизчакам и да не бързам с решението. Надявам се ,че тази тема ще бъде полезна за други хора като мен , желаещи да изградят соларна система и да ги предпази от моите грешки. Ако бях намерил този форум по-рано със сигурност щях да взема други решения и щях да съм далеч по -подготвен и запознат с материята. Моята грешка е че се предоверих на хора, които считах за професионалисти длъжни да ме запознят подробно с всички аспекти, но това не се случи. Получих повечето информация от тук за съжаление малко късно :)
Искам да благодаря на всички ви за съветите и помощта, която оказахте, за мен беше страшно полезна. Ще видя какво решение ще взема и ще драсна ред след това.
Още веднъж , благодаря ви :partyman:
LazarGanev - "Велик майстор"
Това са 2 абсолютно различни панела - единият е меандър, другият е лира. Единият се произвежда в Германия, другият в Португалия, единственото общо между тях е логото. :wink:
fox_vt - майстор
Как така датчика е на горния край на серпентината :shock: датчика трябва да е на изходната тръба на серпентината или евентуално в гилза някъде там във водосъдържателя като при втория вариант системата ще е по инертна.Като това работи така-колектора загрява над делта т помпата включва серпентината се пълни с топла вода която излиза през изхода и датчика отчита затоплянето-респективно напълването на серпентината със топла вода- и помпата спира докато толината премине от серпентината към бойлера и следва нов такт.И ако помпата върти постоянно няма да има температурна разлика или делта т освен ако колектора е адски мощен или серпентината е с лош топлообмен.Ама щом казваш че работи може и да има изключения :)
trace74 - специалист
fox_vt написа:
Как така датчика е на горния край на серпентината :shock: датчика трябва да е на изходната тръба на серпентината или евентуално в гилза някъде там във водосъдържателя като при втория вариант системата ще е по инертна.Като това работи така-колектора загрява над делта т помпата включва серпентината се пълни с топла вода която излиза през изхода и датчика отчита затоплянето-респективно напълването на серпентината със топла вода- и помпата спира докато толината премине от серпентината към бойлера и следва нов такт.И ако помпата върти постоянно няма да има температурна разлика или делта т освен ако колектора е адски мощен или серпентината е с лош топлообмен.Ама щом казваш че работи може и да има изключения :)
Датчика е в гилза във водосъдържателя, като тази гилза е съвсем малко над гориния край на серпентината. Мисля си че това е правилното място. Ако датчика е долу в студената вода, диференциалният регулатор ще включва помпата при ниска температура на колектора, което ще води след себе до ефекта ,че вместо загряване ще имаме охлаждане на по - топлата вода в горния край на бойлера. И чак когато охладим голната чест и температурата се изравни, ще започне същинското загряване. Някъде бях гледал много хубави схеми с обяснения къде точно трябва да се намира датчика в бойлера за най-добър ефект и за оптимално беше посочено мястото малко над горния край на серпентината. Мисля, че спирането на помпата автоматично спира и топлообмена през серпентината , ето защо идеята е по-скоро да няма никакви цикли при въртенето на флуида през системата. Ето защо и регулатора на Бош действа на този принцип - при настроена Дт на 10 градуса в случая при достигането на тази Дт помпата завърта и флуида топлоотдава топлина в бойлера. Като управлението види че Дт пада автоматично сваля оборотите на помпата и съответно дебита като се стреми да запази Дт на 10 градуса и да запази топлоотдаването. В момента в който Дт тръгва да се увеличава , съответно управлението увеличава и дебита. И така ако е слънчево както беше тези дни помпата работи непрекъснато. Мисля си че така трябва да бъде и това не се дължи на инертност на системата , а просто е умишлено заложено като алгоритъм на управлението. Ако помпата спре, няма топлоотдаване в серпентината , замисли се. Тоест не е нужно да спира топлият флуид в серпентината и да топлоотдава, защото той просто всичкият е загрят и циркулирайки непрекъснато се дозагрява от панела и пак топлоотдава повишавайки плавно температурата си, като съответно и температурата на панела плавно се увеличава. Интересното е че ако да речем се появи облак и Дт започне да пада, управлението сваля дебита, но има недостиг на енергия, но не спира като Дт падне под зададените 10 градуса , а продължава да върти с минимален дебит до зададената Дт/2 ,тоест 5 гардуса разлика, което като времеви интервал е минута и нещо с надеждата ,че облака ще отмине и т.н., защото ако слънцето се появи отново, много бързо възстановява отново Дт 10 градуса без да е спирала помпата. Със сигурност серпентината е ОК, защото ако тя е с лош топлообмен, температурата на колектора ще расте ли расте без да се загрява бойлера.
Все пак не се имам за специалист, това са мой разсъждения на базата на това, което изчетох през посредните седмици :)
saraneron - специалист
Защо не оставиш нещата такива каквито са ?Колко вода остава от обема под термосондата в бойлера и каква е температурата на топлата вода от крана?
Christo - майстор
Става въпрос за управления от различен клас. Те и паричките са сигурно различни. :) По-простото управление подава сигнал на помпата от типа "включи-изключи". При това системата работи на тласъци. Панелът ту се нагрява, ту изстива. При по-сложното управление, в него има регулатор на изходната честота на тока, с който се захранва помпата и тя си мени оборотите и съответно дебита, така, че винаги панелът за работи при оптимален режим. Просто са изкопирали управлението на компресора при инверторните климатици. Трябва да се предвидят кабелите, които захранват управлението да издържат и тока на помпата. Тя не е кой знае колко голям консуматор, но не бива да се изтъняват много нещата.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Въпрос относто изолацията на тръбният път при сл. колектор." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: