• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
minca - специалист
Прикачен файл:
3варианта.png
3варианта.png (16.18 KиБ) Видяна 1804 пъти
Надявам се, чичо Манчо да прости на чичо Минчо /minca/
Ще се промени ли циркулацията фатално при 2 и 3 вариант?
чичо Манчо - помощник
шоп написа:
Хубаво е да има поне 50 литра вода от буфера на 1 киловат топлинна мошност на котела. Може и повече, даже е хубаво, ако имате място за голям буфер.

Котела знаете ли с каква мошност е? да кажем ако е 30 киловата и работи с едно зареждане на макс 3 часа ( тогава е най-ефективен) ще имате 90 киловата топлинна енергия... ще има и за буфера и за отоплението.

20 градуса е много ниска температура...откъде ще имате връщане на вода с толкова ниска температура? Можете да си настроите помпата в кръга буфер-радиатори под 40 градуса да не работи...няма смисъл само да въртите водата, да хабите ток и помпа. Тя енергията в буфера не се губи. Като запалите котела ще загрявате само от 40 до 80 ( примерно)

Ако буфера е изолиран и в рамките на отопляемият обем няма загуби.
Понеже котела е правен, мощноста му ми я каза майстора приблизително 15 - 18 кВ. Но не мога да съм сигурен как я е оценил или изчислил.
Колко изкарва с 1 зареждане - зависи от зареждането. ако го напълня догоре с около 3 - 4 кофи въглища най вероятно ще изкара поне 10 часа ако вратичката на въздуха е нагласена на 80 градуса. Но този сценарии никога не го правя.
Най-често го зареждам с не повече от 1 кофа въглища на темп. около 50 - 60 градуса и изкарва около 7 часа.
В по голям студ (под - 5 градуса навън) зареждам с около 1 кофа на 80 гарадуса - изкарва около 4 - 5 часа докато угасне и темп. на водата в котела падне до 40 гр.
20 градуса е водата в началото - стайна темп. Дори много често връщащата вода не е топла при допир, радиаторите в долната си част са си хладни и за отоплението е достатъчно да се затоплят в горната си половина само - това при външна темп. над 8 - 10 градуса.
Когато навън е под -5 градуса тогава целия радиатор се затопля и мога да кажа че връщащата вода е към 40 гадуса.
шоп - майстор
minca
вариант 1 е перфектен
2 е работещ
3 е неприемлив

чичо Манчо, целта е да пълниш котела максимално и да работи на оптимален режим, без да душиш с притваряне на вратичките. Така ще имаш максимални паузи между зарежданята.
minca - специалист
Шоп,искаше ми се вариант 3 да е работещ,тъй като мястото не ми позволява за 1 и 2.Все пак ще го опитам.Аз пък си мисля,че не би трябвало да има значителна загуба на топло..Обясни ,ако обичаш.
чичо Манчо - помощник
шоп написа:
minca
вариант 1 е перфектен
2 е работещ
3 е неприемлив

чичо Манчо, целта е да пълниш котела максимално и да работи на оптимален режим, без да душиш с притваряне на вратичките. Така ще имаш максимални паузи между зарежданята.
Да, точно за това искам да добавя буфера - за да работи котела в оптимален режим.
Как да преценя кой режим е по-добър:
1. Пълнене с 3 кофи въглища, 80 градуса на водната риза, работа около 8 часа
2. Пълнене с 1 кофа, 80 гадуса, 3 часа

За ориентир кога отново да се пали котела може ли да се ползва условието - темп. на водата на дъното на буфера да е паднала до 40 гадуса?
шоп - майстор
minca написа:
Шоп,искаше ми се вариант 3 да е работещ,тъй като мястото не ми позволява за 1 и 2.Все пак ще го опитам.Аз пък си мисля,че не би трябвало да има значителна загуба на топло..Обясни ,ако обичаш.

"Загуба на топло" няма да има, но ще има затруднена циркулация и после ще се чудиш ако ти заври котела, а буфера не е зареден. Като нямаш място си сложи помпа и буфера тогава може и да е под нивото на котела.

чичо Манчо ти сам ше видиш кой режим е най-удаен за теб. При -20 навън, може и 50 градуса в долната част на буфера да трябват, при меко време може дори смесителен вентил да монтираш в кръга буфер-радиатори и да държиш буфера в долната му част на 30 градуса. Всичко зависи от топлозагубите на сградата, мошността на радиаторите и какви градуси искаш в помещенията.
чичо Манчо - помощник
шоп написа:
minca написа:
Шоп,искаше ми се вариант 3 да е работещ,тъй като мястото не ми позволява за 1 и 2.Все пак ще го опитам.Аз пък си мисля,че не би трябвало да има значителна загуба на топло..Обясни ,ако обичаш.

"Загуба на топло" няма да има, но ще има затруднена циркулация и после ще се чудиш ако ти заври котела, а буфера не е зареден. Като нямаш място си сложи помпа и буфера тогава може и да е под нивото на котела.

чичо Манчо ти сам ше видиш кой режим е най-удаен за теб. При -20 навън, може и 50 градуса в долната част на буфера да трябват, при меко време може дори смесителен вентил да монтираш в кръга буфер-радиатори и да държиш буфера в долната му част на 30 градуса. Всичко зависи от топлозагубите на сградата, мошността на радиаторите и какви градуси искаш в помещенията.

Много благодаря за ценните съвети и за разясняването на основните принципи!
Сега остава да изнамеря какъв е този стаен термостат, който ще пуска и спира помпата около зададена стайна темп. и да спира помпата ако темп. на водата в буфера горе падене под 30 градуса?
Няма ли да е нужна някаква допълнителна електроника?
2v6 - майстор
шоп написа:
Нали говорим за посчената от теб схема? За какъв вентил на буфера говорим? Не виждам такъв на схемата. И помпата я няма при ЕЦ

Разбира се може да се сложи такъв със задвижка, но тогава схемата се усложнява и не е енергонезависима. Може като коледна елхичка да се окичи, но това са само проблеми и пари.
Не, аз говорих за тази схема:
http://forum.napravisam.bg/viewtopic.ph ... 07#p747207
reevil - специалист
Да попитам и аз нещо за термоглавите, защото получавам противоречиви мнения :shock:
Ще работат ли както трябва термоглави(италиански на луксор) на 2бр панелни радиатори в отворена система с котел на дърва с помпа на студената вода, два етажа с колектор на всеки етаж. Общо са 12 радиатора на двата етажа. Главите ще са на Втори етаж, на него колектор има още 4бр радиатора.
Витае мнение, че на отворени системи има по слабо налягане на водата, а главите искали налягане за да отварят и затварят коректно. Още не са монтирани, има ли от какво да се притеснявам?
Благодаря
bigdragon - майстор
reevil написа:
.....
Витае мнение, че на отворени системи има по слабо налягане на водата, а главите искали налягане за да отварят и затварят коректно. Още не са монтирани, има ли от какво да се притеснявам.......
НЕ!...
То мнението само витае...
На термостатните вентили не им трябва налягане в системата, а по-голяма разлика в налягането за да пропускат същия дебит, в сравнение с обикновен вентил.
Демек помпа, каквато ти имаш.
Проверено.
Аз съм с отворена система на два етажа и на всички радиатори имам термостатни вентили,
Системата работи прекрасно вече трета зима...
Пу, Пу, осрали я кокошките!!!
ПП вероятно се подвеждаш от това, че на автоматичните обезвъздушители им трябва налягане, за да затварят надеждно.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Как работи системата при спрени термоглави?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: