• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 25
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
нед дек 16, 2018 5:16 pmkaptagona написа:
Как се пълни РС с въздух.
Разбирам, че и двамата не разбирате.
РС се помпи с помпа за кола.
РС ще намериш, като махнеш задния капак, или страничен.
Прислав показа примерна снимка.
Някъде сврян около помпата е. Може да е плосък, а не цилиндричен.
Извикай човек, дето разбира, обясни му "проблема" и го помоли да провери РС и да вдигне налягането както е било преди!
kozl - майстор
А требе ли като се помпа или проверява РС да няма налягане в системата?
bmahob - майстор
Ааа да сетих се като съм чел ръководството... Аз на моята съм разглабял но винтил не съм наюирал имам само кран за точене :shock: а в ръководството го дават отпред като отвориш долната врата така е дадена на ръководството
bmahob - майстор
Така го дават в ръководството ама при мен на живо не е така :?

Прикачен файл

Screenshot_2018-12-17-08-50-08-179_com.google.android.apps.docs.png
kaptagona - специалист
Сега един местен специалист ми каза че ако е спаднал въздуха в РС ще вдигне налягането в системата.Ако се наложи да го проверя и донапомпя може ли без да изпускам системата че после пак обезвъздушаване пак наливане.
preslav - майстор
пон дек 17, 2018 9:21 amkaptagona написа:
Сега един местен специалист ми каза че ако е спаднал въздуха в РС ще вдигне налягането в системата.Ако се наложи да го проверя и донапомпя може ли без да изпускам системата че после пак обезвъздушаване пак наливане.
Според мен не е проблем да се донапомпи РС и при подгряла система - щом помниш, че преди налягането е било 1.6 бара, можеш да го докараш до същото, но и при същите условия т.е. работни температури.
Обикновено вентилът за донапомпаване е на лесно достъпно място, но е скрит под капачка, която е доста по-голяма и в различен цвят от РС. Автомобилна помпа със стандартен накрайник би трябвало да ти свърши идеална работа, но не забравяй после да сложиш плюнка на вентила.
шоп - майстор
Колеги, забелязвам, че 90% от хората не знаят как се измерва, проверява и евентуално донапомпва налягане в РС
Защото ако един РС е изправен и игличката не му изпуска обикновенно никога не се донапомпва.


Съвет как се помпа РС в ОС, която е без предпазен клапан по налагане е меко казано опасен и потенциално смъртоносен.

Опасен е според мен и съвета РС закачен в системата да се донапомпва. Някой виждал ли е РС с пробита мембрана или изпуснала хидравлично такава?
Как ще напомпате въздух РС с пробит балон в който има вода и от двете му странни и манометъра показва 1,5 бара да кажем?

Малко по сериозно!
bmahob - майстор
А въсможно ли е моя РС да няма винтил????? Или е заврян... Че да не го виждам :?
preslav - майстор
пон дек 17, 2018 1:11 pmшоп написа:
Колеги, забелязвам, че 90% от хората не знаят как се измерва, проверява и евентуално донапомпва налягане в РС
Защото ако един РС е изправен и игличката не му изпуска обикновенно никога не се донапомпва.


Съвет как се помпа РС в ОС, която е без предпазен клапан по налагане е меко казано опасен и потенциално смъртоносен.

Опасен е според мен и съвета РС закачен в системата да се донапомпва. Някой виждал ли е РС с пробита мембрана или изпуснала хидравлично такава?
Как ще напомпате въздух РС с пробит балон в който има вода и от двете му странни и манометъра показва 1,5 бара да кажем?

Малко по сериозно!
Понеже усещам, че забележката е и към мен ще се опитам да се обясня, а докато не се каже на човека как точно и от къде да си донапомпи съда, нека не ме чете.
Първо - вече беше казано, че камината е с вграден предпазен вентил на 3 бара т.е. за мен е напълно безопасно да се създаде изкуствено налягане от 1.6 бара в системата, още повече, ако това е при загряла система.
Второ - виждал съм и съм участвал в ремонта на подобен РС, но значително по-голям. Оригиналният балон беше пробит още преди РС да бъде монтиран. Изрязахме отвор в една от страните, заварихме фланец, натикахме нова вътрешна гума от ТУ-154 (ако не ме лъже паметта). Надухме гумата, а течността на инсталацията е между стените на съда и надутата гума. Лъжа ли за принципното устройство на такъв РС (снижен му викаха по едно време).
Трето - обикновено хидравличните връзки на всички РС са в долната им част, а напомпаният въздух (дори и при пробила мембрана) е в горната т.е. образувалата се въздушна възглавница пак изпълнява функциите на въздуха в мембраната, макар и с доста забележки.
Четвърто - считам, че е значително по-безопасно да се "имитира" някакъв свиваем обем, отколкото да се кара "на твърдо" - аз и за това не харесвам автоматичните пълначки, те няма как да "разберат", че РС е дал фира.
В конкретния случай, човекът пита хиляда пъти къде е този РС, къде е този вентил, какво да провери, как да го донадуе, на топло или на студено, на изпразненана система или на пълна и т.н. - конкретен отговор никакъв, само констатации, упреци и наддумване.
За мен най-малкият проблем е трепкането на стрелката на манометъра, по-големият проблем е безопасността на системата, за която може да сигнализира стрелката. Очевидно питащият е наблюдателен, забелязал е проблема, споделил го е - преобладаващото мнение е да се провери разширителния съд, липсва обаче конкретика.
Нека сега и аз да кажа - малко по-конкретно!
preslav - майстор
пон дек 17, 2018 1:31 pmbmahob написа:
А въсможно ли е моя РС да няма винтил????? Или е заврян... Че да не го виждам :?
Почти нулева възможност да е без вентил и направи по-хубава снимка на инструкцията, че да ти я преведа, а сега се чете само част и трябва да гадая какво производителят те е посъветвал. На всичкото отгоре в инструкцията има писано и за поддържането на комина, но то също е изрязано от фотографа.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 25

Тема "Манометър за налягане на вода в затворена система." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: