• 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 336
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Ahmakov - специалист
mindless написа:
... Поставяйки тези условия в програмчето, с което се занимавам, то не се възпротиви, но автоматично ми наслага кръгове достигащи 130-140м с тръба 20х2...
"Казваш" на програмчето, да работи с тръба 16х2 (17х2) и да раздели кръговете с дължина 130 - 140м на две.
kuuuuuul - майстор
Сметките са хубаво нещо но за хората които разбират от тях,ас за такива като нас не са толкова важни.Взимаш 16-ка и гледаш кръговете да са около 90м горе долу еднакви(най важното,но не задължително) и си готов.
syncho - майстор
Това за ф20 ти го дава, защото сечението на тръбата е по-голямо и от там хидравличните съпротивления са по-малки и се позволява по-дълги кръгове. Тези "100м" са привидно приети за тръба 17мм, за 16мм е добре дори да е не повече от 90м. Всичко опира до съпротивления и топлоотдаваща повърхност при правенето на подово. За битови помещения - апартаменти, къщи - по-добре да се сложи 16-17мм тръба на стъпка 5-10-15-20см в зависимост от помещението и необходимостта от отдавана топлинна мощност в съответното. Не знам как си преценил, че си направил "привидно добър проект". Ако ти изглежда красиво начертан... това е друг въпрос. По-добре се консултирай с някой, който изпълнява подово отопление и наистина знае какво прави, а не е голям само на приказки.
mindless - специалист
"Привидно добър" ми изглежда проекта, защото успях да постигна целта си за входяща вода с температура 35 градуса. Очевидно не съм бил достатъчно ясен с въпроса, защото решението да ползвам 20х2 тръби е почти 100% взето. Проблемът ми е, че по някаква причина те се произвеждат масово на рула по 100м, а при мен някой кръгове, както написах са по около 130, ако ги разделя на повече кръгове се получават по 65-70 м, което също не е много смислено. Не ме притеснява толкова дължината от 130м, защото наистина спада в налягането е по-млако, отколкото на 100м 16х2 кръг, но ме притеснява, ако се налага да ползвам муфа за удължаване на тръбата. Иначе ще ги редя с 10см стъпка, това също е решено. Въпроса ми беше към хората с опит, ползвал ли е някой по-дебели тръби и може ли да ми даде идея къде да намеря по-дълги от 100м рула. Намерих в интернет тръби на Рехау по 150м и по 300м на рула, но цената определено не ме устройва.
LazarGanev - "Велик майстор"
На Рехау не само цената няма да ти хареса, тя е и друг стандарт, с друга дебелина на стената и не можеш да ползваш общодостъпните фитинги, трябва да ползваш специалните пресфитинги на Рехау и т.н. Послушай колегите, ползвай си 16х2 с дължини до 80-90м, какво като имаш малко по-дълъг колектор? Това си е стандарт, така се работи.
2v6 - майстор
mindless написа:
"Привидно добър" ми изглежда проекта, защото успях да постигна целта си за входяща вода с температура 35 градуса. Очевидно не съм бил достатъчно ясен с въпроса, защото решението да ползвам 20х2 тръби е почти 100% взето. Проблемът ми е, че по някаква причина те се произвеждат масово на рула по 100м, а при мен някой кръгове, както написах са по около 130...
Какво ти пречи да си направиш всички кръгове по 100м?
Морозов - специалист
Колеги а колко трябва да бъде налягането в ситемата :? и то по какъв начин влиае върху нея :?
filmatoplo - майстор
Вземи си Омрежения полиетилен, почти прозрачна тръба фи-16, тя е без вложка и е точно за водноподово на добра цена - успех.
6osi6 - майстор
Идеята е... ... да се отоплявам през преходните сезони, а в големите студове - с котел-а. Ако може лятото да мога да охлаждам стаите с подовото и/или конвекторите.
Чувал съм за варианти директно да се прекарва водата от кладенеца през системата, като варианта макар и не-много ефективен е повече от нищо ...
Търся някакви примерни (идейни) хидравлични схеми - как да се свържат в единна хидравлизна схема котел, термо-помпа и вода от кладенец към водно подово, конвектори и бойлери?
Благодаря предварително !
С парите за термо-помпата купуваш буфер с една серпентина. Пълниш буфера от най-горния вход с вода от кладенеца с подходяща помпа. Загрялата вода от буфера я източваш на 10-20 метра от кладенеца - обратно в дренаж или плитък сондаж. В серпентината включваш конвекторите за охлаждане през лятото.
emilvtc написа:
В преходните сезони и зимата свързваш буфера към котела.

Прикачен файл

buffer_tank_PR_charts.jpg
buffer_tank_PR_charts.jpg (60.33 KиБ) Видяна 2311 пъти
mindless - специалист
Очевидно всички отговорили са за това да сложа 16мм тръба. Промених параметрите на проекта в програмчето и резултата е, че навсякъде, дори и в малките стаи ми направи повече кръгове, а общия спада в налягането с 16мм тръба е 28kPa, а с 20мм е 18.3kPa. Това процентно е сериозна разлика, но не ми е много ясно в пари за помпа и за ток, колко би била т.е. в дългосрочен план кое е по-добрата алтернатива. Ако някой може да даде някаква идея в тази насока ще съм благодарен.
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 336

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: