• 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 460
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
DimitarD - специалист
rosso666 написа:
Колко пари и от къде
От Асеновград. Все още нямам мнение за тези пелети как ще са когато паднат температурите под нулата.
Тук има снимка как изглеждат: viewtopic.php?f=10&t=44543&start=2560
6osi6 - майстор
DimitarD написа:
зареждане 33 сек. В него влиза и подаването на пелети от 1 сек, за които пуска 17-22 гр.
Външната температура падна на 1°C и разходът се повиши почти с 50%.

Подаване на гориво - 2.076 кg/h, мощност 10,2 kWh. Подаването на въздух също е повече и температурата на димните газове сега е 112°C.
DimitarD - специалист
6osi6 написа:
DimitarD написа:
зареждане 33 сек. В него влиза и подаването на пелети от 1 сек, за които пуска 17-22 гр.
Външната температура падна на 1°C и разходът се повиши почти с 50%.

Подаване на гориво - 2.076 кg/h, мощност 10,2 kWh. Подаването на въздух също е повече и температурата на димните газове сега е 112°C.

При мен разхода си е същият 38кг/24 часа. Горелката се гаси само в събота за почистване. Работи предимно на средна мощност. Димни газове 100-110 градуса.
6osi6 - майстор
димитар кисиов написа:
При малко количество пелети и прекалено силен вентилатор ще постигнем много ниски градуси на димните газове но това ще овеличи доста разхода при малка доза пелети и въздух също ще имаме ниски димни газове тоес много е трудно за преценка ако нямаме опит тази температура не е водещ показател за коректна работа
Не е много трудно да се настрои горенето само по температура на отработените газове и няколко други стойности и показатели.

Когато температурата димните газове е правилно измерена, при стабилна външна температура и постоянна на системата на отопление, постоянна тяга - липса на вятър и изключена модулация - подаване на гориво и въздух без промяна, това позволява прецизна настройка на съотношението между на подаването на гориво и въздух в горелката, което в домашни условия може да се направи с обикновен дигитален термометър от 0°C до 300°C.

Температурата на димните газове е един от параметрите на горенето.
Примерно при непълно изгаряне има по-голямо количество СО - съответно по-ниска температура на димните газове, повече и тъмни налепи от сажди в последния ход на котела.
При пълно изгаряне саждите са светло сиви, температурата на димните газове е най-висока и температурата на котела се повишава.
При подаване на повече въздух от необходимото, например с 3-4%, температурата на димните газове намалява с два три градуса.
miroki - майстор
При подаване на повече въздух от необходимото, например с 3-4%, температурата на димните газове намалява с два три градуса.
И вероятно повече % ти топло, отлита през комина.
rosso666 - специалист
6osi6 написа:
димитар кисиов написа:
При малко количество пелети и прекалено силен вентилатор ще постигнем много ниски градуси на димните газове но това ще овеличи доста разхода при малка доза пелети и въздух също ще имаме ниски димни газове тоес много е трудно за преценка ако нямаме опит тази температура не е водещ показател за коректна работа
Не е много трудно да се настрои горенето само по температура на отработените газове и няколко други стойности и показатели.

Когато температурата димните газове е правилно измерена, при стабилна външна температура и постоянна на системата на отопление, постоянна тяга - липса на вятър и изключена модулация - подаване на гориво и въздух без промяна, това позволява прецизна настройка на съотношението между на подаването на гориво и въздух в горелката, което в домашни условия може да се направи с обикновен дигитален термометър от 0°C до 300°C.

Температурата на димните газове е един от параметрите на горенето.
Примерно при непълно изгаряне има по-голямо количество СО - съответно по-ниска температура на димните газове, повече и тъмни налепи от сажди в последния ход на котела.
При пълно изгаряне саждите са светло сиви, температурата на димните газове е най-висока и температурата на котела се повишава.
При подаване на повече въздух от необходимото, например с 3-4%, температурата на димните газове намалява с два три градуса.

Колега не съм много съгласен с твърденията или начина по който си ги представил.
Някъде бях чел че когато градусите в първата камера на котела са от порядъка на 250-350 градуса,а изходящите са под 120 градуса може да се говори за високо КПД на системата.Високите градуси в камерата на котела са предпоставка за добро горене,а нисските градуси на изхода означават че котела е усвоил произведената топлина .
Също явен признак за доброто горене е и цвета на пламъка -има мноого изписано и клипчета как трябва да се държи пламъка и какъв цвят да има за да има добро горене.Разбира се никога не може да сме сигурни че смер настроили съотношението гориво въздух на 100% без газ анализатор.
така че ако всичко е в нормите не знам защо да не гоним ниски градуси на изхода.
Колега ако при непълно изгаряне се получава въглероден окис какво би се получило при пълно изгаряне.
имай в предвид че няма горелка която да е със 100%КПД така че винаги изгарянето ще е непълно.
За налепите при некачествено горене съм съгласен ,но те се получават и при ниски градуси на входящата вода на котела заради конденза.
Също показател за доброто горене е и колко бързо котела стига до работна температура.
И все си мисля че ако въздуха е в повече от необходимото градусите на изхода ще са много по високи защото произведената топлина бива издухана с голяма скорост.
поздрави
Evgeniy - майстор
Колегата 6osi6 не отбелязва колко градуса са правилни, а дава методика, която единствено касае настройката на въздуха при установен пороцес без изменения на външни или вътрешни условия при едни и същи цикъл и подаване.
А при изгарянето на въглеродния окис се получава въглероден двуокис...
Увеличаването на въздуха е с 1 до 3% и да - в началото наистина се забелязва леко покачване на градусите заради по-бурното изгаряне, но специално при Грейко, където горенето сава във вид на подкова върху други пелети при подаване на по-вече въздух следва по- бързо изгаряне на пелетите в и под тази погкова, като там се получава дупка, незапълнена от нови пелети. Това води до значително влошаване на горенето и НАМАЛЯВАНЕ на температурата и на изходящите газове. Следва циклично повишаване на температурата, защото поради недоизгаряне камерата се запълва бавно до оптималния си обем за добро горене, разгаря се добре до нова дупка и така се повтаря. Така, че за мен тази подскзка за добри настройки има смисъл.
bobi65 - специалист
Температурата на димните газове е един от параметрите на горенето.
Примерно при непълно изгаряне има по-голямо количество СО - съответно по-ниска температура на димните газове, повече и тъмни налепи от сажди в последния ход на котела.
При пълно изгаряне саждите са светло сиви, температурата на димните газове е най-висока и температурата на котела се повишава.
При подаване на повече въздух от необходимото, например с 3-4%, температурата на димните газове намалява с два три градуса.[/quote
]

Съгласен съм на 100 процента с горното мнение... не съм съгласен обаче с подхода че по температурата на димните газове е възможна настройката на котела.. Температурата на газовете зависи от
1.температурата на факела на горелката
2. мощността на горелката и големината на топло обменната повърхност.
3. чистотата на тези повърхности.
4.турболизацията на изходящите газове.

Ако лесно може да се помисли направи нещо по т.2,3,4 то по т.1 си е свързано с повече познания.
разликата от 3-4 процента в настройките на въздуха са допустими но само ако са около зоната на Лабда 1.5 на съотношението килограм кислород / килограм пелети . Това съотношение е важно за две неща. 1. максимално КПД... 2. задържане на температурата на ядрото на камерата малко под 1200 градуса..(1100)..
По този начин избягваме точката на топене на пепелта и размекването на пясъка (кварца) попаднал в пелетите които създават онази шлака която не може да се издуха от газопочистващите горелки защото въпреки че е пореста и крехка се задържа в главата и пречи на запалване .. разстройва следващото горене и променя изобщо горивният процес.
Имайки в предвид че ако разликата от кислорода дозиран за определено количество гориво е 7-8 процента вече се появява стопилка и шлака. А за информация тази разлика се появява дори при точна настройка на вентилатора и ламбда коефициент само от промяна на температурата на засмукваният въздух... В един м3 въздух при температура 20 градуса има 7 процента по малко кислород от този с температура нула (0) градуса.

Имайки в предвид горе-написното моята система съм я фиксирал на Ламбда 1.5 при температура на въздуха 15 градуса... за да може при лекото отклонение на температурата на въздуха както и отклонението на излишъка на кислород при началото на подаване на порцията и преди подаването на следващата порция да е в рамките на 3-4 процента.
Така мога да кажа че нямам шлака... след края на горенето и само почистването с 100 процента вентилатор.. главата на горелката ми е чиста и готова за следващо палене.

Тази зависимости по коментираната точка 1 са същите като за газопламъчните горелки..(оксижени и др.)
Така че постигнатите резултати при мен са благодарение на уредчето което създадох ..
viewtopic.php?f=10&t=35553&start=160
Това на око и по цвят или температура да си настроиш горелката е мал-шанс да си където е най добре за КПД и шлака на горелката..
Друг е въпроса че половината от горелките са с конструктивни недостатъци и ако не си ги подобриш няма как да направиш процеса перфектен нищо че сме дали по 2000 лв. но това е друга тема.
Ето и една снимка от документ за зависимостта на температурата на ядро.и факел от кислорода

Прикачен файл

plamak gerelka.jpg
Последна промяна от bobi65 на пет дек 11, 2015 3:18 pm, променено общо 1 път.
fbr - майстор
Един сравнително добър критерий за качествено горене е масата на отпадъка.
vrangelov - специалист
bobi65 написа:
...По този начин избягваме точката на топене на пепелта и размекването на пясъка (кварца) попаднал в пелетите които създават онази шлака която не може да се издуха от газопочистващите горелки защото въпреки че е пореста и крехка се задържа в главата и пречи на запалване .. разстройва следващото горене и променя изобщо горивният процес....
Здравей,

на предната страница ми се стори, че използваш топлината на комина, за да подгряваш предварително входящия въздух на горелката. Това не ти ли прави шлака и не охлажда ли много комина?
Шоп бе споделил идеята, която ми се струва отлична, но за сега негативите, които виждам са повече от позитивите.
Приветствам това, което си направил с ламбда сондата. То е равносилно на това да имаш газ-анализатор вкъщи.

Поздрави.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 460

Тема "Разход на пелети!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: