• 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 336
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
emilvtc - специалист
Нямам идея от къде да се намери евтин топломер.
Контролера за управление на системата мисля да си го правя сам, така че и топломера ще е вграден в него. Мисля да меря и консумираната ел-енергия от всички компоненти в системата.
Контролера ще трябва да ми управлява освен термопомпата, кладенчивата и циркулационната помпи и помпата на солара, помпата за рециркулация с електроклапаните на БГВ и ел. нагревателите в бойлерите.
За да се постигне максимална ефективност, всички тези системи трябва да имат връзка помежду си и да се управляват централизирано.
2v6 - майстор
unicata написа:
Хора да питам а някакъв евтин топломер, да си меря произведената топлоенергия?
Евтин готов трудно ще намериш.

В един топломер има 3 сензора - един за поток и два за температура. Общо около 10 лв.
Данните от сензорите трябва да се калкулират - още 10-на лева за микроконтролер.
Значи за 20-30 лв може да се сглоби топломер.

http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 18&t=37548
TsPenchev - помощник
Здравейте,
надявам се да можете да ми помогнете с моята дилема относно водно подово отопление.
Закупихме преди година апартамент, тухлен старо строителство около 90 кв.м. жилищтна площ.
Изхвърлих всичко от него - мебели, дюшеме, паркет, плочки, мозайка, останаха само мазилките по стените ( част от тях паднаха при подмяната на ел. инстаацията).
Още от началото си бях решил да сме на подово отопление, защото апартамента е на 1-ви етаж, над гаражи.
Като за начало съм решил да е пълен пакет изолация. Изчетох форума за идеи за гипскартонен таван - направихме го с двойна скара, пароизолация, 10 см минерална стълена вата.
Преди това сменихме прозорците с PVC, 6 камерна с троен стъклопакет на KBE. Ще се постави външна изолация на целият етаж (сградата е 3 етажна с по 1 апартамент на етаж).
За да е по-ефективно ще се изолират и терасите и ще изолираме до земята ( заедно с гаражите).
И тези дни ще идва момента на подовото.
От прочетеното до тук разбрах само, че не е толкова лесно нещо, колкото го представят "майсторите" в нашият край...
Общо взето събрах тази информация:
1.Почистване на пода и полагане на изолацията
- 50 мм фибран с L застъпване, с грапава повърхност и без лепене (мислех да ползвам INSTA-STIK да ги фиксирам поне)
2. Полагане на лента поемаща разширенията по всички стени и между стаите ще поставя 1 см делителна фуга от фибран.
3. Полагане на армираща мрежа и намотаването на тръбите:
Това е моята схема на апaртамента с квадратурата:
Прикачен файл:
Zoni.png
Zoni.png (40.14 KиБ) Видяна 3025 пъти
И как бях решил да навивам серпентините:
Прикачен файл:
Serpentini.png
Serpentini.png (42.56 KиБ) Видяна 3025 пъти
Никоя от тях не превишава 90 м. Тръбата ще бъде PEX-A 16х2.
В някой от мненията пише да не се превишават 60 метра в други да не се превишават 100 м.
Това ме обърка и не съм сигурен да разделям ли стаите?
Около външните стени стъпката е 10 см а навътре е 20 см.
Серпентините ще захвана със скоби за фибрана.
4. Изливане на замазката:
Мислех да се пуснат майки в целият апартамент и да викна бетоновоз да ми докарат замазка (пясък и цимент с пластификатор и фибри) и да се излее за 1 ден.
Въпросът е да се слага ли арматурна мрежа над тръбите, това не съм го виждал в никоя технология, която гледах, но някой хора тук го казват, като задължително за да не се напука замазката?
5. Колекторната кутия ще е банята.
В нея ще поставя само 2 те колекторни групи с дебитомери и електронни вентили.
До всяка стая има прекаран кабел за терморегулатор. Мисля да постравя по един седмичен навсякъде за по-добро регулиране на температурите.
6. Захранването на системата ще бъде от котел на пелети.
7. Покритието ще е ламинат с подложка за подово отопление ( намерих някаква таква в PRAKTIS, цялата с дупчици да пропуска топлината.), освен в кухнята, Баня/тоалетна и коридор.
Дотук основното го схванах, но има някои неща, който ми убягват.

Иска ми се да сложа буферен съд около 400 литра, който ще бъде подгряван от котела и подовото ще черпи топлата вода от него.
Тук видях, че може да се направи и без буфер, но с добро оразмеряване.
Целта ми е да се избегне постоянното включване и изключване на горелката.
Видях, че batboby има почти същата система и при него изглежда работи.
Възможно ли е да сложа PPR тръби от буферният съд до колекторната кутия, защото иначе няма да има възможност за медни или трябва да ползвам PEX-AL-PEX с доста колена?
Не съм сигурен колко трябва да е диаметърът на захранващите тръби и каква да е схемата на свързване.
Иска ми се да се сложи трипътен вентил за да може да се върти водата във вътрешният кръг на подовото.
Разгледах руският сайт, за водно подово, но нещо не си харесах схема или не ги разбрах.

Може ли да ви помоля за малко разяснения по въпросите ми и коментари за грешките :)
syncho - майстор
1. Като гледам апартамента ти няма и 100м2. Моя съвет е да минеш на камина на пелети с по-малка мощност (12-13кВ) от колкото котел. Така буфера може спокойно да ти отпадне.
2. Съвета ми е да намалиш малко вътрешната стъпка там където ти е 20см да я направиш 15см. В банята я направи на 5см, защото там пространството ти е малко и е добре да се компенсира. В коридорите можеш да направиш на 20см стъпка, защото там не ти е приоритет да топлиш.
3. По-добре направи повече кръгове, от колкото да се чудиш как да ги наместиш. Г/д добре си направил да не са повече от 90м. Ако има възможност за до 80м ще е още по-добре. Така хидравличното съпротивление ще е по-малко
4. В някои стаи като хола например е добре да имаш дилатационни фуги и през самата стая (на кръст или една, ако е дълга и тънка стаята), защото е голяма като площ.
5. Няма никакъв проблем от котела/камината да ти е ППР. За тези мощности Ф32 би трябвало да ти е напълно достатъчно.
6. Задължително си сложи трипътен вентил на подовото с помпа или направо си вземи готов окомплектован колектор. Така ще можеш да регулираш температурата, която подаваш към подовото и в същото време ще можеш да подаваш висока температура към бойлера.
7. Остави си малко място в колекторната кутия на подовото, за да можеш да си направиш връзките с ел задвижките. Съветвам те да си вземеш задвижки с допълнителен контактор и да вържеш и помпата към тях, за да може, когато всички задвижки затворят да спира и помпата.
8. Помисли и за трипътен вентил на котела/камината.
9. Не подценявай разширителния съд за системата.
TsPenchev - помощник
Благодаря за информацията.

1.Не искам да слагам камина, защото имам добро помещение за котелно под банята. Също така не искам нищо, което може да дими в апартамента.
Харесах си това: http://www.tesy.com/bg/products/peletni ... li/pba_17/, ако е вярно по характеристиките му е с добър диапазон от 3 до 17 киловата.
2. Определно в банята ще го направя така, благодаря.
3/4. В хола може да сложа 2 серпентини и с фуга между тях, и като гледам във всекидневната няма да е лошо между двете серпентини.
5. Записвам си.
6. Не съм сигурен как ще е схемата. Иска ми се да не слагам нищо в колекторната кутия освен 2 те групи. Всичко останало да е долу в мазата, под банята.
7. Записвам си.
8/9. Това е до схема на свързване, за която си нямам идея как ще стане. Разширителният съд е задължителен.
syncho - майстор
Фугата не ти пречи на серпентините. Можеш през нея да прекарваш тръбата като изрязваш от самата фуга точно толкова, колкото ти трябва да мине тръбата (2см).
mindless - специалист
По отношение на фугите изчетох доста неща. Според немските стандарти дилатационни фуги се слагат само при помещения над 42м² или дължина на стена над 8м или при помещения с отношение на страните 2:1 и повече, както и при неправилини форми на помещението като Г-образни и подобни. Това е информация от документацията на REHAU на стр. 16, но е на немски.

Такива ситуации при теб няма, от това което виждам. Също така не се препоръчва, да не кажа, че трябва да се избягва преминаване на тръби през фугата, а когато това се налага например за входящи тръби към друг кръг, то те трбява да се сложат в защитно гофре като тук на снимката.

Иначе, ако разбираш немски и ти е интерсно ето още един документ за фуги. Немците щото си падат малко идиоти са си класифицирали 5 различни типа фуги в замазките :). Тук препоръките са за нормална замазка, за калциево-сулфатна със или без подово.
ESPACE - майстор
2v6 написа:

В един топломер има 3 сензора - един за поток и два за температура. Общо около 10 лв.
Данните от сензорите трябва да се калкулират - още 10-на лева за микроконтролер.
Значи за 20-30 лв може да се сглоби топломер.
И един мармот завива сензор мерещ дебит за 10лв в станиол. Къде са тия сензори да си взема 20-тина?
2v6 - майстор
ESPACE написа:
2v6 написа:

В един топломер има 3 сензора - един за поток и два за температура. Общо около 10 лв.
Данните от сензорите трябва да се калкулират - още 10-на лева за микроконтролер.
Значи за 20-30 лв може да се сглоби топломер.
И един мармот завива сензор мерещ дебит за 10лв в станиол. Къде са тия сензори да си взема 20-тина?

Прикачен файл

ts.gif
ts.gif (115.45 KиБ) Видяна 2969 пъти

Прикачен файл

fs.gif
fs.gif (83.65 KиБ) Видяна 2969 пъти
emilvtc - специалист
mindless написа:
Иначе, ако разбираш немски и ти е интерсно ето още един документ за фуги. Немците щото си падат малко идиоти са си класифицирали 5 различни типа фуги в замазките :). Тук препоръките са за нормална замазка, за калциево-сулфатна със или без подово.
Говоря и чета 4 езика, но немския не е сред тях. Можеш ли да кажеш с няколко думи какви са правилата за фугиране (интересуват ме вариантите за подово отопление) на подовите настилки според цитирания документ?

syncho, на всякъде където съм чел НЕ препоръчват фугата да пресича серпентината. Даже напротив.
Фугата трябва да разделя пода, като във всяко поле да има отделна серпентина/и.
Можеш ли да обясниш или цитираш източника на твоето твърдение?

(само да спомена, че нямам никакъв практически опит в тази материя, но много съм изчел по темата)
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 336

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: