Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Анди, купи някаква консерва, ма кръгла да е и си направи регулатор на тягата.
Напрежението варирало, та у вас най много. Ми замери де, дай коректни примери! Се грейкотата ви виновни.
Имам спомен, от друга тема, за някакви 350 вата за стабилизатора, но не съм сигурен.
Него го пробвай, но ЮПСа недей!
andy_forresite - майстор
Ватовете на Стабора са 250, а запалката мисля че е 320. Плюс вентилатор ... А интиела го пробвах. Рестартира програмата и започна да изпълнява мощност Х за зададените секунди (фабрично 140 ако не се лъжа, Мощност 2). Дисплеят свети, шнековете въртят, помпата върти и не бръмчи, обаче вентилаторът не върти [-X .
Не съм обвинявал продукта. Просто много зависи от напрежението. Ти крушки с жичка у вас може да нямаш, но аз в мазето съм с такава. То си личи кога отслабва и засилва волтажа. Веднага поглеждам към управлението и виждам как се качват или спадат оборотите. На турбо бензинов двигател дали ще му е добре ако мени смесите между 10 и 18 докато поддържаш 160 км/ч при 3850 оборота на круиз контрол :)
Ясно де, разбраф та.
Запалката ти е 120 вата, освен ако не са променили нещо напоследък.
Пробвал си по рисковия уред, пък за другия са чудиш.
Дигни оборотите на тоя мотор, не го мъчи с дизелова кутия.
andy_forresite - майстор
Мисля че от пролетта са с японска запалка, която е 320 вата. Поне така се споменаваше някъде тук.
Пробвах стабилизатора и не става. Без него на 43% оборотите бяха 1090. С него 770. Когато се включи големия шнек скочиха на 1220 и пак паднаха на 770. Може да има и повреда, не знам. Тази сутрин пак беше слаб тока и се засили към 8:00 часа. Трябва да проуча какъв стабилизатор да си купя. Някакъв 500W :?
andy_forresite написа:
Мисля че от пролетта са с японска запалка, която е 320 вата. Поне така се споменаваше някъде тук.
:?
Въйййй, сига го ядох. То кога ли не съм де. ЮПСа ми е 400 вата......
Направо ми идва да пусна нова тема и да си рева самичък там.
Bobi Arnaudov - специалист
Здравейте. Искам да попитам нормално ли е това чудо - на брат ми на горелката вентилатора при 1200 оборота да е на 65%, а при мен при 1200 оборота да е на 48 % ? С и без турболатори е едно и също, както и без промяна при отваряне/затваряне на клапата на котела ?
andy_forresite - майстор
Със сигурност се влияе от напрежението. Възможно е и датчикът да не показва коректно. Предположенията за повлияване от тягата са малко несериозни от моя страна. Това е електромотор на нагнетателен вентилатор в посока горивната камера на котела. Горивната камера на всеки котел е достатъчно голяма за да може "нагнетеният" въздух да има къде да се придвижи. С клапа, без клапа, с отворена и затворена врата (!) на котела, оборотите са еднакви ... докато не се промени напрежението. Повечето са с по-старите контролери без датчик на Хол. Съответно не виждат и няма откъде да знаят кога с колко оборота се върти. При качествени пелети този проблем може да остане незабелязан. Дали ще са 1080 или 1250 все ще гори добре.
Аз просто отбелязвам че оборотите (въздуха) са много важни за горивния процес. Има две променливи плюс тяга на комина, нищо повече - пелети, демек гориво, и въздух. Туй то. Правилно ли е съотношението и има ли откъде да излиза пушека, ще гори. Контролерът изпълнява тези изисквания горе-долу. Горивото - чрез времето за завъртане на големия шнек и въздуха - със зададените % вентилатор. Натам каквото стане. В горелката винаги има поне 500 грама пелети, все ще се намери какво да гори. Веднъж ще сипе малко, втори път малко, третия ще навакса. Няма за задача да пусне точен брой пелетчета и да ги разположи по точно определен начин едно спрямо друго ... нали :)

п.п. 1200 об/мин ги имам между 40 и 45%. Най-често 42-43% са толкова. На 48% е от 1250 от тази сутрин до 1400 съм виждал. Човекът с ник greykoexpert да се счита за поканен да вземе отношение. За Трифонов е ясно че заспива при нашите коментари. Но не, няма да пуснем отделна тема, защото той с удоволствие няма да пише в нея :)
шоп - майстор
andy_forresite написа:
Със сигурност се влияе от напрежението. Възможно е и датчикът да не показва коректно. Предположенията за повлияване от тягата са малко несериозни от моя страна. Това е електромотор на нагнетателен вентилатор в посока горивната камера на котела. Горивната камера на всеки котел е достатъчно голяма за да може "нагнетеният" въздух да има къде да се придвижи. С клапа, без клапа, с отворена и затворена врата (!) на котела, оборотите са еднакви ... докато не се промени напрежението. Повечето са с по-старите контролери без датчик на Хол. Съответно не виждат и няма откъде да знаят кога с колко оборота се върти. При качествени пелети този проблем може да остане незабелязан. Дали ще са 1080 или 1250 все ще гори добре.
Аз просто отбелязвам че оборотите (въздуха) са много важни за горивния процес. Има две променливи плюс тяга на комина, нищо повече - пелети, демек гориво, и въздух. Туй то. Правилно ли е съотношението и има ли откъде да излиза пушека, ще гори. Контролерът изпълнява тези изисквания горе-долу. Горивото - чрез времето за завъртане на големия шнек и въздуха - със зададените % вентилатор. Натам каквото стане. В горелката винаги има поне 500 грама пелети, все ще се намери какво да гори. Веднъж ще сипе малко, втори път малко, третия ще навакса. Няма за задача да пусне точен брой пелетчета и да ги разположи по точно определен начин едно спрямо друго ... нали :)

п.п. 1200 об/мин ги имам между 40 и 45%. Най-често 42-43% са толкова. На 48% е от 1250 от тази сутрин до 1400 съм виждал.

Анди, съгласен съм с написаното.

Обаче се замислих с употребата на това скъпо пресовано и калибровано гориво наречено пелети, колко важно може да се окаже едно ламбда управление. Да управлява само вентилатора!!! Нищо друго!!!

200 лева за това управление е горе/долу 1/2 от цената на тон пелети от дървесина. Икономията може да я имаме още при първият отоплителен сезон.

Бил съм на гости на колегата от форума Боби65, видял съм с очите си нещата с ламбда контрола и точно да си поръчам едно такова ми за моята въглищарка и ми бръмна мухата за самоделна термопомпа.

Засега съм с ТП, макар, че купих 9 тона калибрирани въглища....не се знае може би ще купя едно ламбда упраление за вентилатора много скоро. Ей така да има за дублиращо и диверсифицирано отопление. :? :? :? :partyman:
Анди,пак грешиш.
Регулатора на тяга е устройство, чиято задача е да поддържа константно налягане в димоотвода. Регулирането става, когато при високи стойности, в края на тръбата, прави байпас с атмосфера, за да предотврати хипервентилация в горивната камера на някакъв пелетарник, в случая.
Сега се запитай къде е началото на системата комин- горивна камера и ко има на нея и дали няма да са развърти повече при подналягане.
С очите си видях пламъка да изпълва бункера на боша при 8-10% вентилатор. За кво ми е оборотомер, като работата е ясна, че тоя въздух минава, не между ушите ми, а през перките на вентилатора.
Верно, че Ноевия ковчег е напраен от лаици, но понякога даваш грешни съвети, не разсъждаваш правилно и звучиш убедително.
Все пак, не сме топлотехници и трябва да сме внимателни.

Шопе, бях забрайл за туй чуду. Пак ма замисли. Ще регулира и при промяна качеството на горивото. Дали има налични?
шоп - майстор
Трифон П.Трифонов написа:
Дали има налични?
Нямам представа колега, знам, че Боби ги прави на серии, когато има налични сонди ли бяха, датчици ли?! Не съм запознат в детайли. Но знам, че като се зачудя за дадено нещо определено време и накрая или си го купувам, когато имам пари или си го правя сам, когато събера частите и имам време:-)

Някаде имах телефона на Боби ще потърся и ако го намеря ще се чуем с него.

Може и в темата му да пишем:-)

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: