• 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 104
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
чет яну 31, 2019 11:03 amjolobg написа:
Така, че "Направи си сам" механизъм с качествени материали ми струваше ~ 250 лв. за Грейко 20.
Набутал си се, трябвало е да поръчаш на Радоаслав - щом за 30кВт я калкулира 100лв, то за 20кВт щеше да тия даде за 70лв
:wink:
Radoslaw - специалист
чет яну 31, 2019 11:20 amESPACE написа:
ср яну 30, 2019 11:48 pmRadoslaw написа:
Ako наистина цената е 700 лв,Боже пази България от чорбаджии изедници.Това нещо ,не може да излезе повечр от 100 лв.Ей го на прима виста
Почвай производство, търсят се много, ще разбиеш пазара с твоята цена

Нито искам да започвам производство,нито да разбивам пазара.Всеки ,който има малко техническо мислене,може да си го направи сам..
Сайта е направи си сам,който не може ,отива и си го купува.Това е положението.
шоп - майстор
чет яну 31, 2019 11:53 amLazarGanev написа:
чет яну 31, 2019 11:03 amjolobg написа:
Така, че "Направи си сам" механизъм с качествени материали ми струваше ~ 250 лв. за Грейко 20.
Набутал си се, трябвало е да поръчаш на Радоаслав - щом за 30кВт я калкулира 100лв, то за 20кВт щеше да тия даде за 70лв
:wink:

Какво да кажат набуталите се с 500-600-700 лв за " оригинала" ?

Предполагам и монтажа се заплаща... и ако теглим накрая калема каква е?

П.П. Снимката предоставена от Радослав е в пъти по-масивно и надежно почистване от "оригинала за 700 лв"

П.П.П. сайте а направи си сам. Една снимка е достатъчна и всеки може сам да си направи сам.
Успехи!
LazarGanev - "Велик майстор"
Който може и има инструменти и свободно време - да си го прави. Един зъболекар примерно има умения, но няма свободно време, щото на работа изкарва повече - ш'си го купи. Важното е, че конструкцията на котела позволява и направо задължява да се добави такъв механизъм. На цената на един тон пелети е и се изплаща за един сезон. Пък има такива дето само си плюят - няма какво да им се обръща внимание :wink:
Andri01 - майстор
Нямам котел в къщи. Тези пружини са за почистване на димогарните тръби,нали / ако са подвижни/ или играят ролята на завихрители в тях? Питам за обща култура :) :partyman:
LazarGanev - "Велик майстор"
Точно така, изпълнявт и двете функции, но по-важната задача е почистването на димогарните тръби. Без тях по тръбите се натрупва дебел слой пепел,който влошава топлообмена. До миналата година нямах такива на моя котел и за 3 седмици някои от тръбите (ф63 вътрешно) се запушваха напълно. Сега тръбите са чисти и всичката пепел е долу под тях
шоп - майстор
чет яну 31, 2019 12:53 pmLazarGanev написа:
Който може и има инструменти и свободно време - да си го прави.
Разбира се, нали затова е форум направи сам. Който има желание, но няма машина може и към стругар да се обърне
чет яну 31, 2019 12:53 pmLazarGanev написа:
Важното е, че конструкцията на котела позволява и направо задължява да се добави такъв механизъм. На цената на един тон пелети е и се изплаща за един сезон.
Разбира се, но защо като е задължително, производителя не го влага стандартно в котела си и набутва купувача всеки отоплителен сезон в преразход 1 тон от скъпоро гориво :?



П.П. междо другото този тип турболатор е още по-ефективен, лесен за изработка и се изработва от обикновенно желязо да кажем СТ45 с цена около 1,60 лв/кг

Шайбите можете да си ги вземете безплатно от всяка фирма с брекер, лазер или триумф машини, ако са секли наскоро отвори с близък D.

Прикачен файл

222.jpg

Прикачен файл

111.jpg
111.jpg (67.18 KиБ) Видяна 1297 пъти
LazarGanev - "Велик майстор"
чет яну 31, 2019 4:47 pmшоп написа:
Разбира се, нали затова е форум направи сам. Който има желание, но няма машина може и към стругар да се обърне
Шопе, преиграваш, не всички сме с работно време на пожарникар. Аз например мога да си го направя, имам всички машини на разположение, включително и струг, но няма да седна да огъвам тел и ако реша да си правя ще ползвам истински пружини от пружинна стомана, готови, заводски, щото времето ми е скъпо. Факт е, че съм си купил готов изработен механизъм от човек, който се е специализирал и ги прави бързо и евтино. Е, стоманата не е като на Грейко, но стават, вършат си работата. Като е форум направи сам, не форум "Изгуби 100лв, за да спечелиш 50"
чет яну 31, 2019 4:47 pmшоп написа:
Разбира се, но защо като е задължително, производителя не го влага стандартно в котела си и набутва купувача всеки отоплителен сезон в преразход 1 тон от скъпоро гориво :?
Ти за думата "Опция" чувал ли си? Защо да задължават момци, които могат да си направят сами механизма?
чет яну 31, 2019 4:47 pmшоп написа:
П.П. междо другото този тип турболатор е още по-ефективен, лесен за изработка и се изработва от обикновенно желязо да кажем СТ45 с цена около 1,60 лв/кг
Шайбите можете да си ги вземете безплатно от всяка фирма с брекер, лазер или триумф машини, ако са секли наскоро отвори с близък D.
Този механизъм с нищо не е по-добър, по-труден е за изпълнение и с него се берат големи ядове. Може да е добър за котли на въглища, дето правят катран по тръбите, за Грейко не го препоръчвам. Осите на тръбите и турболаторите винаги са кръстосани, не са успоредни и затова турболаторите постоянно заклинват и изискват корав механизъм. Освен това много лесно се задръстват тръбите. Пружините вървят много леко, огъват се и се нагласят по несъосните тръби, затова не е необходим корав задвижващ механизъм и мускули за да се задейства.
Пак ти казвам - остави ги тия мужици, толкоз им е акъла :)
шоп - майстор
чет яну 31, 2019 5:27 pmLazarGanev написа:


Този механизъм с нищо не е по-добър, по-труден е за изпълнение и с него се берат големи ядове. Може да е добър за котли на въглища, дето правят катран по тръбите, за Грейко не го препоръчвам. Осите на тръбите и турболаторите винаги са кръстосани, не са успоредни и затова турболаторите постоянно заклинват и изискват корав механизъм. Освен това много лесно се задръстват тръбите. Пружините вървят много леко, огъват се и се нагласят по несъосните тръби, затова не е необходим корав задвижващ механизъм и мускули за да се задейства.
Лазар, нямам намерение да изпадам в безкрайни спорове.
Не продавам, не съм дистрибутор и не печеля нищо от участието ми в този форум.Чета из чуждоезични форуми, образовам се, защото ми е интересно.Доста неща ги прилагам на практика при мен или при мои приятели. Гледам да помагам и всеки има глава на раменете си да прецени и да отсее информацията :-)

Това, което пишеш за несъосните тръби е. Котел самоделен съм гледал как се прави през далечната 1980 год. Тогава майстора с оксижен режеше отворите за димогарните тръби. И пасваше като "ръкавичка"

Сега сме 2019 и всичко се прави на лазер. За какво несъосие говорим? Колко десети от мм +/-?

Твърдия турболатор, както и спиралата не се правят без хлабина спрямо вътрешното Ф на димогарните тръби. Най-малкото заради термичното разчирение. 2 мм е разумна хлабина.

И в спора се ражда истината. Полу шайбите ако се заварят всяка завъртяна с 45 градуса ще се получи торнадо ефект :idea: Пълно спираловидно движение на димогазовете, което пружината не може да осигури.

Успехи на всички сръчовци!

П.П. Жал ми за всички собственици на грейко, без пружини, които според Лазар харчат един тон повече пелети на сезон :rolleyes:
LazarGanev - "Велик майстор"
Ти за Грейковците не се притеснявай, те си имат автоматизирани горелки с евтино гориво, по скоро бих се кахърил за онези, дето по твой пример си взимат въглищарки, щот уж горели всичко, пък дай сега да сменяме вентилатори, управления и т.н.
Техничарю, дето майсториш всичко без пари за приятели, няма да се заяждам много, само да те питам какъв тип е механизма, който задвижва тези твои турболатори?
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 104

Тема "С какво се отоплявате" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: