• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Christo - майстор
Здравей колега,
Разбирам, че си притеснен с парите. То май всички дето пишем тук сме такива. За съжаление, аз не мога да ти помогна с проекта. Сума неща са важни:къде е къщата, изложение, квадратура, дебелина на стените, изолация, дограми, площ на дограмите, вътрешни,външни стени, и т. н. Ако някой дойде, погледне из под каскета и ти каже колко киловата трябва да ти е котела, да знаеш, че те лъже. Според мен си поръчай да ти направят проект. Тук във форума пишат и хора, които са в професията и имат и практически опит и теоретично са подготвени. До колкото разбрах от един пост на Антон ВМ, за един такъв проект взимат 300-400 лв. Не са бог знае колко пари. Може да е той, може да намериш някой друг. Ще дойде, ще види нещата на място, обясни му, че проектът ще се изпълнява на части. Може да попиташ и някой друг. Аз само ти казвам, че ако го проектираш ти без опит, може да допуснеш грешки, отстраняването на които да ти струва пари, които ти и без това нямаш. Икономисай да кажем от труда. После като капе от някъде ще го поправяш. Най ще е зле, ако си дал парите и накрая стоиш на студено. Ако инсталацията е проектирана и изпълнена правилно, тя после много години ще е икономична и ще ти се отблагодарява за вложените средства. Послушай ме. Поздрави и успех!
valqk - специалист
Напълно съм съгласен с теб колега и даже се сетих, кой може да ми направи проекта.
Имам друго питане точно за този котел: Дакон Дор 32.
http://www.napazar.eu/prodavam-kotel-da ... 53802.html
Тази цена честно казано МНОГО ми изнася, но се чудя какво трябва да му се гледа на един котел на старо.
Ако този става 100% ще имам пари и за проект и за хубав комин.
Моля, дайте ми идея какво да се гледа при избор на котел на старо. Това което се сещам е да се напълни с вода и да се надуе на тестовото налягане по спецификации - да се види да не е пукнато. Нещо друго?
Може би трябва да пусна нова тема?
Имам кой да отиде да го гледа в кюстендил този дакон. Дайте идеи какво да гледа, че да не го изпусна, ако е читав.
Много благодаря предварително.
Относно проекта даже сега ще звънна да питам - би трябвало този да ми стигне.
Humppa-1 - напреднал
Един UP на темата. Нещо се забатачих със старата регистрация и паролите, та за това съм с нов никнейм.

Новият котел е в мазето, успяхме да го свалим 8 човека, много тежи. Започна монтажа на новата тръбна разводка. От щуцерите на котела излязох с PPR ф50, с тройници 50х25х50 направих колектори, набих скоби по стените и тавана на тръбните трасета. Ще използвам старата помпа. Нагоре по етажите ще използвам съществуващите отвори, само ще ги разширя. Към първия етаж излизам с PPR ф25, а към втория - с ф20. Системата ще е с отворен разширителен съд (стария). Всяка двойка радиатори (1-ви и 2-ри етаж) ще е на отделен щранг (разпределението на етажите е еднакво). Оставил съм си по един тройник на колекторите в резерв.

Като стане готова системата пак ще пиша.

Старият котел е в гаража, почистен и измит, напълнен с вода, надявам се да го продам някъде.
LazarGanev - "Велик майстор"
Към втория етаж защо с ф 20 излизаш? Какви радиатори имаш там?
lakosste - специалист
Според мен с тази двайска ще имаш много съпротивление в тръбите и няма да постигнеш нищо освен ако не е за един-два радиатора,но нека специалистите да кажат
Humppa-1 - напреднал
От изводите на колекторите по ред:

Първи щранг: Два радиатора тип 21 - малък 800*600 до входната врата на къщата + голям 1400*600 на площадката на стълбището на 10ви етаж;

Втори щранг: два радиатора тип 22 - 2000*600 в хол 1-ви етаж и спалня 2-ри етаж;

Трети щранг: два радиатора тип 22 - 1600*600 в спалня 1-ви етаж и спалня 2-ри етаж;

Четвърти щранг: два радиатора тип 22 - 1800*600 трапезария 1-ви етаж + 800*600 спалня 2-ри етаж;

Пети щранг: два радиатора тип 22 - 800*600 в кухненски бокс 1-ви етаж и същата спалня от 4-ти щранг, но под другия прозорец.

Шести щранг - резерв.

На практика всички щрангове тръгват от колектора с ф25, преди да стигнат до първият им радиатор се разделят и редуцират с тройник на ф20. Всеки един от двата радиатора на щранг се захранса в ф20. Предполагам, че ви стана ясно, въпреки мъглявото обяснение.

Имам една грижа обаче, оказва се, че топлата и студената тръба ф50, които влизат/излизат от котела се намират много близо до кюнеца. Дали ще има опасност от стопяване на тръбите? Ако да, предполагам, че една изолация с каменна вата, каширана с алуминиево фолио ще реши задачката...
lakosste - специалист
Humppa-1 написа:
От изводите на колекторите по ред:

Първи щранг: Два радиатора тип 21 - малък 800*600 до входната врата на къщата + голям 1400*600 на площадката на стълбището на 10ви етаж;

Втори щранг: два радиатора тип 22 - 2000*600 в хол 1-ви етаж и спалня 2-ри етаж;

Трети щранг: два радиатора тип 22 - 1600*600 в спалня 1-ви етаж и спалня 2-ри етаж;

Четвърти щранг: два радиатора тип 22 - 1800*600 трапезария 1-ви етаж + 800*600 спалня 2-ри етаж;

Пети щранг: два радиатора тип 22 - 800*600 в кухненски бокс 1-ви етаж и същата спалня от 4-ти щранг, но под другия прозорец.

Шести щранг - резерв.

На практика всички щрангове тръгват от колектора с ф25, преди да стигнат до първият им радиатор се разделят и редуцират с тройник на ф20. Всеки един от двата радиатора на щранг се захранса в ф20. Предполагам, че ви стана ясно, въпреки мъглявото обяснение.

Имам една грижа обаче, оказва се, че топлата и студената тръба ф50, които влизат/излизат от котела се намират много близо до кюнеца. Дали ще има опасност от стопяване на тръбите? Ако да, предполагам, че една изолация с каменна вата, каширана с алуминиево фолио ще реши задачката...
И минерална вата става без проблем.По-лесно ще се омотае около тръбите.
Humppa-1 - напреднал
Друг въпрос! Кое е по-опасно за полипропиленовите тръби - топлината от кюнеца, или завиране на котела?
LazarGanev - "Велик майстор"
Странен въпрос :? . За човека кое е по-опасно - да го блъсне влак или да го ухапе усойница?
Humppa-1 - напреднал
Лазаре, въпросът от моя гледна точка е много основателен! Да обясня - старият котел - самоделка, беше ежедневно завиран от родителското тяло, новият котел е модерен, има си от онези терморефулатори със синджирче, което командва притока на въздух. Първоначално ще го настроя на 70*. Не вярвам обаче двете баби да се справят с новата технология, за това питам кое е по-опасно. Новият котел има чуството че пак ще го завират. Монтирал съм клапана на 2,5 бара.

Понеже имам наблюдения на подобен котел Bosch 24 kW, който гори само въглища, изхдът му е 1" директно свързан към PPR ф40, гравитачна система, без помпа. Когато съм слизал в мазето да го постъкна, редовно съм го заварвал да ври, термометърът му да покзава 90-95*, а в къщата да не може да се диша. А на PPR тръбите д ф40 да им няма нищо. На този, въпросният котел, като гори и водата е завряла успявам да си държа ръката на кюнеца поне секунда, което ще рече, че темературата на кюнеца (изходящите газове) е доста малка (в сравнение с кюмбетата, които съм поддържал преди години и кюнците бяха чрвену-кармазЪ).
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "Промяна в плана DAKON DOR 32 D (За котлетата на "Прити&" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: