Най - вълнуващия въпрос зимно време.
gnt69 - майстор
пон ное 12, 2018 2:26 pmшоп написа:
пон ное 12, 2018 1:30 pmgnt69 написа:
температура на димните газове не винаги значи че топлим космоса, може пък да е по ефективно горенето и вследствие на това да е по висока температурата вътре в котела и на газовете. :partyman:
Мисля, че бъркате високата температура в зоната на окисление с високата темперарура на димните газове.
Първото е задължителен елемент при добро окисление. При ракетни печки, пиролизни котли и в ошамотени горивни камери температурата на окисление на горивото може да стигне 1200-1500 и дори 1800 и нагоре градуса
Втория параметър показва колко топплим космоса. Температурата на димните газове умножена по дебита е м3 и всеки може приблизително да сметне колко киловата топлинна енергия излитат изгубени :-D
При два процента в повече вентилатор не ги знам колко оборота са като разлика но с 20 градуса повече топлина на изгорелите газове на мене ми говори че имаме високотемпературно изгаряне. Аз си го обяснявам че гори по ефективно и не успяваме да приберем всичката топлина.

На Евгений метода също е много добър, при мен всичко е ясно изключая напрежението и вентилатора. Винаги гори с 4 кила пелети в час на 70 градуса на котела. Сега запали котела отивам да експериментирам. Първо ще вдигна на 4.300 и ще видя каква е температурата, после обратното на 3.700 пак да видя.
:partyman:
andy_forresite - майстор
В котел грейко горенето си е далече от ВР. Пламъкът има много място да се развие. Е, няма шамот, а ламарина след която е изолацията. Може да се ошамоти и дожигател да се сложи, но не вярвам това да подобри нещо. Трябва да маха навън при всяка профилактика. При мен на първа с 1.5 кг/ч ауспухът е 10-ина градуса преди конденза. Доколкото знам конденз се образува при под 60 гр на пушека. Моят боклук за 15 кинта със сонда 100 мм сочи колкото този на водата. Разлика има на 2 и 3 и тя е 10-20 гр. Външно е от 43.2 до 67. С отворена клапа (шунтиране на ходове 2 и 3) ходи над 100. Кюнците пукат, стрелката лееко се качва като гледам в нея, но не може да е верен и се страхувам да не подпаля къщата. Трябва да взема от някого за проба.
gnt69 - майстор
Трябва да си купиш Такъв със дългата сонда. Мери точно, правиш малка дупка в кюнеца и си ти. Лошото е че трябва да се чака докато дойде от Китай.
filmatoplo - майстор
По принцип тези горелки горят само с първичен въздух - няма вторичен подаден който да намери пламъците нейде напред да изгорят в загрята шамотна или чугунена камера :wink: . И всички камини на пазара са така -горят се пелети в кошничка на дупки и готово -що чернило стъклото :lol:
LazarGanev - "Велик майстор"
В крайна сметка не разбрах - тухлички ли трябва да се слагат или дискове :cool: ? Това е все едно да спорим колко цилиндъра е най-добре да има двигателя на един автомобил - 2, 3, 4, 5, 6...12...! Важно ли е? Ами важно е, но за конструктора, а не за нас. Конструкторът е имал някакви съображения, избрал е някаква концепция, за да постигне някакви резултати. Накрая се получава така, че един е постигнал едни резултати с 3 цилиндъра, друг същите резултати (мощност, въртящ момент, разход...) ги е постигнал с 4-цилиндров мотор, друг с 5-цилиндров. Нас като потребители ни интересуват показателите, които дава съответния мотор и съответния автомобил. Така е и за котлите и горелките - нас ни интересува крайната цел - котелът да е икономичен и няма никакво значение конструкторът какъв материал е избрал за горивната камера - шамотна, чугунена, неръждаема или въждаема стомана, алуминиева сплав и т.н. С други думи казано - материалът на горивната камера не определя по никакъв начин ефективността и икономичността на котела и горелката. Шопе, тези полски и чешки производители, дето били на светлинни години напред, какви високи показатели, какво ниво на КПД или ефективност са постигнали с тази една, 2 или 5 тухлички?
maxmaximoff - напреднал
Ако взема от спиралата като на снимката дали може да я използвам за турболатори. Сигурно трябва леко да се разпъне? Размера е ф60х45х20мм 16лв/м - цената е поносима.
Експерта 30 има 10 тръби по близо метър дълги. Намерих и една фирма която прави турболатори, но цифра от 30лв за брои от нераждавейка 0.8мм са ми много скъпи.

Прикачен файл

1481625336_245.jpg
шоп - майстор
пон ное 12, 2018 7:22 pmLazarGanev написа:
Шопе, тези полски и чешки производители, дето били на светлинни години напред, какви високи показатели, какво ниво на КПД или ефективност са постигнали с тази една, 2 или 5 тухлички?
Ми не знам. Но много се замислям на мнението под твоя пост :idea:
Ако котлите бяха добри, дали щеше да има питаня от типа: котела има 10 тръби по метър и един турболатор струва 30 лева :?

Просто има котли, където тези 300 лева са вложени по най-добрия обмислен и тестван от инжинерите начин.
Но моето мнение е любителско... не монтирам, не продавам и не съм дистрибутор:-)
П.П. Пак като любител гледам и площа на топлообменника и теглото на метала в котела. Да не ми обяснява после някой как 3 или 4 мм ламарина били върха на котлостроенето. То не е само КПД, ами и дълговечност и лекота при експлоатация:-) Дефро да кажем си се гордеят с дебелината на ламарината и на черното не можеш да кажеш бяло. Килограмите са факт.
gnt69 - майстор
пон ное 12, 2018 7:46 pmшоп написа:
Дефро да кажем си се гордеят с дебелината на ламарината и на черното не можеш да кажеш бяло. Килограмите са факт.
Тухлите вадят ли ги от теглото или това е тегло с тухлите.
LazarGanev - "Велик майстор"
Боша, който е проектиран за въглища - много по-угнетяващо ламарините гориво (висока температура, серни окиси, катрани, кондензи и т.н.) е с ламарина 4мм и издържа 10-15 и повече години в зависимост от експлоатацията. Грейко е с 5мм ламарина, много по-щадящо натоварване, така че се предполага да изкара повече. Съгласен съм, че ако котелът е с 10мм ламарина, може да изкара 50 години, а при добра експлоатация сигурно и 100 години. Това прави ли го по-добър или по-ефективен? На автора на мнението за турболаторите ще кажа, че 300-400-500лв е много добра цена, оригиналните на Грейко са по-скъпи, а на Дефро и други марки предполагам са поне двойно. Но основната функция на тези пружини е почистване на димогарните тръби от пепелта, а не функцията на турболатори. Грейко е така проектиран, че да изсмучи максимално топлината и опитите за допълнително охлаждане на газовете в повечето случаи може да доведе до отрицателни ефекти. В много случаи след поставянето на почистващия механизъм от комина тръгва конденз, което означава, че всичко е изцедено на макс. Да, слагайте си почистващи механизми, това увеличава КПД, но е желателно да има и трипътен вентил зададена температура 80*С, а не 60*С, както някои си мислят, че по-добре и по-икономично
Последна промяна от LazarGanev на пон ное 12, 2018 8:41 pm, променено общо 1 път.
пон ное 12, 2018 7:22 pmLazarGanev написа:
...
Лазаре, чест и почитания, относно знанията ти!
В тоя забързан свят, все повече и повече, мислим просто като потребители. Плащаш, получаваш, ползваш и.....утре не се знае за кого ще свети слънцето.
Инженерни решения много, 1400 см на куб- 60 коня, 500 см на същото- 220 коня...
Ф1 моторите изкарваха 2-3 състезания, сега 5,6-7 максимум.
Мойта кола е на ......прррррррр.......300 000 км.
Ко да коментираме?!! Коя е ПО ефективна, като финанси?
...Бедни сме, туй то!

Анди, дето го пише- горенето в Грейко било далече от ризата,.....ще му се.
Верно, че е много ефективен, но е проектиран и ориентиран финансово.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: