Привет на всички фенове на централното парно, а и на противниците му. От доста време съм член на форум, но не и активен. Сега обаче имаме (цялата етажна собственост) относително голям проблем, а именно - настройка на абонатна станция с контролер DANFOSS ECL COMFORT 300. Като цяло абонатната си работи перфектно, НО... както винаги от EVN са решили да ни крадат паричките... Схемата е добре позната- настройката на подаващата вода е такава, че без проблем температурите в блока могат да стигнат до 26-7 градуса, а часовият разход на топлинна енергия според общия топломер в абонатната стига до 60kW. Наскоро, след отказ от енергетика на квартала да ми помогне, започнах да се ровя в техническата документация на модула и вече са настроени седмичен график за БГВ и ВОИ, при които не само температурите на питейната вода и на парното в блока са перфектни според всички живущи, а и максималният разход на енергия по общ топломер стига до 35-40kW/h. Така в момента през светлата част на деня, когато повече хора са вкъщи и особено когато излизат и се прибират от работа, разполагаме с БГВ температура 56 градуса, а през останалото време- 48 градуса, графикът е направен така че точно половин денонощие (12 часа) температурата е 48 градуса, а през другата половина- 56 (но не са разпределени от 12 до 12, а гъвкаво според потреблението). Оптимизация на графика на ВОИ също има, като той съвпада с този на БГВ и 12ч/ден температурата е 21 градуса, а останалите 12- 23 градуса.
За последния месец консумацията на сградата е паднала с около 5 мегавата, като външната температура е била почти същата.
Проблемът в момента е, че от EVN и BRUNATA категорично ни отказват достъп до сервизните настройки на модула, въпреки изготвения протокол от етажната собственост, а без фина настройка на сервизните функции (като например темп. при която да се изключва кръг ВОИ, максимална и минимална входяща и изходяща температура, предпазни режими за клапаните и помпите) , няма как да се постигне максималната ефективност и икономия.
Друг проблем, който имаме е, че след като настроихме графиците на по-оптималните режими, от EVN два пъти изключително нагло се опитват да развалят модула. Първия път бяха счупили главния шалтер, а на всичкото отгоре бяха оставили и бележка "ключа не работи", като предния ден бяхме настройвали модула и всичко работеше перфектно. Слава Богу се разминахме само с едното разглобяване на ключа и лек ремонт, но си личеше грубата намеса с цел чист саботаж. При втория случай бяха изтрили целия график и го бяха заменили със свой, при който през цялото време модула подаваше висока температура, като по този начин не може да се направи никаква икономия, например през малките часове, когато толкова високи стойности не са необходими.
Въпросът и молбата ми за съвет е следната- какво да правим ние при тези обстоятелства? Да си купим карта C66 (около 450лв, почти непосилна сума за събиране в нашата сграда), да търсим карта C66 или какво...? Определено няма да се дадем на "големите" само защото могат да си упражняват властта в/у потребителите. А относно таблото, в което е контролера- да му сложим ли един катинар, за да нямат достъп до него, като ясно е обозначено откъде и по какъв ред могат да вземат ключ и да правят промени?
Извинявам се за изключително дългия пост, но сме в абсолютно безизходица. От EVN умишлено се опитват да развалят контролера и да изкарат нас виновни, а и EVN, и BRUNATA отказват достъп до карта за настройка на сервизните функции.
За последния месец консумацията на сградата е паднала с около 5 мегавата, като външната температура е била почти същата.
Проблемът в момента е, че от EVN и BRUNATA категорично ни отказват достъп до сервизните настройки на модула, въпреки изготвения протокол от етажната собственост, а без фина настройка на сервизните функции (като например темп. при която да се изключва кръг ВОИ, максимална и минимална входяща и изходяща температура, предпазни режими за клапаните и помпите) , няма как да се постигне максималната ефективност и икономия.
Друг проблем, който имаме е, че след като настроихме графиците на по-оптималните режими, от EVN два пъти изключително нагло се опитват да развалят модула. Първия път бяха счупили главния шалтер, а на всичкото отгоре бяха оставили и бележка "ключа не работи", като предния ден бяхме настройвали модула и всичко работеше перфектно. Слава Богу се разминахме само с едното разглобяване на ключа и лек ремонт, но си личеше грубата намеса с цел чист саботаж. При втория случай бяха изтрили целия график и го бяха заменили със свой, при който през цялото време модула подаваше висока температура, като по този начин не може да се направи никаква икономия, например през малките часове, когато толкова високи стойности не са необходими.
Въпросът и молбата ми за съвет е следната- какво да правим ние при тези обстоятелства? Да си купим карта C66 (около 450лв, почти непосилна сума за събиране в нашата сграда), да търсим карта C66 или какво...? Определено няма да се дадем на "големите" само защото могат да си упражняват властта в/у потребителите. А относно таблото, в което е контролера- да му сложим ли един катинар, за да нямат достъп до него, като ясно е обозначено откъде и по какъв ред могат да вземат ключ и да правят промени?
Извинявам се за изключително дългия пост, но сме в абсолютно безизходица. От EVN умишлено се опитват да развалят контролера и да изкарат нас виновни, а и EVN, и BRUNATA отказват достъп до карта за настройка на сервизните функции.