Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Christo - майстор
Децата имат един недоправен апартамент с една голяма тераса (12кв. м.). Терасата отдолу е таван на долния апартамент, тоест няма пряк контакт със студения въздух. Имат намерение да я превърнат в кухненски бокс. Проблемът е, че няма удобно място за радиатор и второ, за да се прекарат тръби до там, ще трябва много да се кърти. Дали ще може да се направи подово, което да се върже последователно на един радиатор 17 глидера на 500мм? Разбирам, че искам да натаковам дявола както си лети :-D Ще съм много благодарен, ако някой е правил нещо подобно и сподели има ли хляб в тази откачена идея.
Последна промяна от Christo на пон окт 01, 2012 8:02 am, променено общо 1 път.
filmatoplo - майстор
На границата на мощността си с която може да се захрани от тръби за 1 радиатор :wink: но ще стане .За тези 12 квадрата ще идат 70-80 метра тръба -ползвай ( нищо че е по скъпа )фи-20 за да намалиш съпротивлението :wink: .И ако може -махни радиаторните кранове и сложи сферични -за по голям светъл отвор (дебит ) през тях .
VLADO66 - майстор
Чудя се дали след радиатора не може ли да се сложи един вентил ограничаващ температурата към подовото.
LazarGanev - "Велик майстор"
Е то тогава и помпа ще трябва...
VLADO66 - майстор
М-дам,едно помпенце на Grundfoss на полвин цол с термодатчик и часовниче.
Christo - майстор
Пичове, парното е на газово котле, има си помпа. Идеята ми е водата да се охлади в радиатора до степен да става за подово. Ако сложа друга помпа заради подовото, ще преча на работата на радиатора. Или аз нещо не съм доразбрал? Тръбата до радиатора е Ø18, щото не са намерили по-тънка :lol: Ще сложа Ø20 на пода да намаля съпротивлението и по-лесно да балансирам системата. Това нямаше да се сетя.
LazarGanev - "Велик майстор"
Там е работата, че не можеш да гарантираш каква ще е температурата след радиатора - може да е по-висока от необходимата. Затова Владо предложи смесителен вентил с помпа, ама това оскъпява нещата. Иначе двете помпи няма да си пречат, защото са в отделни кръгове. А бе пробвай първо директно, пък после ще му мислиш
Christo - майстор
Сега вече разбрах каква ви е идеята. Ще си го нарисувам, ще обмисля и пак ще питам. Поздрави и благодарност на всички отзовали се :prayer:
filmatoplo - майстор
:) Аз умишлено не споменах помпи и вентили , да стане просто решение -импровизация :wink: .Друг лесен и евтин начин е да се сложи кран с термоглава с изнесен сензор , този кран да се сложи като байпас между подаване и връщане от подовото .Крана е нормално затворен , сензора да мери температурата в пода , след като се повиши температурата на пода примерно до 27-30 градуса -крана отваря и потока преминава по-директно , навивките на подовото остава с по-голямо съпротивление и се шунтират за момент при който сензора отчете спад на температурата в пода :wink: .Това съм го правил много пъти , има го и в оригинал .
AntonBM - специалист
Christo, това с подово след радиатор е често ползвана схема за баните. Става и работи, но слагаме и вентил с термоглава на радиатора. Баните по принцип имат потребна мощност за отопление под 500 W (най-често около 300W), слага се лира за баня от по-големите (към 700W – по-удобни са за окачване на повече хавлии). Няма нужда да се слага по-дебела тръба за подовото, защото дебита през този кръг така или иначе трябва да се ограничи така, че ако влезе в лирата 90 да излезе не повече от 50°С.
Мога да ти пусна формулите за изчисляване на дебита, но полученото число не ти върши много работа, ако нямаш точен уред за замерване на дебита и най-често нещата се балансират „на око”. Пипаш с ръка долната тръба и наместваш секретният вентил, докато докараш температурата до около 50°. Термовентила с термоглавата ограничават дебита само когато помещението се затопли до желаната температура зададена от термоглавата на „3” е около 20°, а на „5” е към 26°С. Може да не се наложи да балансираш, защото серпентината така или иначе добавя хидравличен товар и смъква дебита в този кръг.
Твоя радиатор е около 2500W, но когато работи при изход на топлоносител от него 70°, ако го ограничиш да излиза 50° смъкваш мощността му до около 2000 W. 12 квадрата подово навито с тръба ф16 при стъпка 10 см консумира около 1200 W, като каква част ще остане в стаята и каква ще дадеш на съседа отдолу зависи от изолацията, под серпентината. С около 3 см EPS при теб остават към 90%. Т.е. общата мощност на системата ти става към 3000 W. Трябва да сметнеш това достатъчно ли ще е за стаята с новите габарити. Ако не стига трябва да добавиш малко глидери.
Термоглавата те защитава от прегряване на пода. Ако нямаш термоглава, когато стаята се затопли примерно до 25°, радиатора започва да консумира (усвоява) по-малко топлина и в серпентината влиза по-горещ топлоносител. Така пода може да се загрее и до над 36°. С термоглавата нещата се балансират. Тя смъква дебита, когато стаята се загрее и от радиатора пак излиза топлоносител с ниска температура. Когато се достигне желаната температура главата затваря изцяло и спира и подовото.
Началното загряване на стаята става при пълна мощност на радиатора при изцяло отворена термоглава. В този режим ти наместваш секретният вентил да подава поносима температура към подовото. Термоглавата ти гарантира, че тази температура няма да се надхвърля.
Ако обаче някой реши да си суши прането на този радиатор нещата се объркват! Пада мощността на радиатора, стаята стои студена и подовото може да се прегрее. За това на баните слагаме доста по-мощни лири от потребното – там така или иначе окачват хавлии, но пък там е приятно, когато пода е по-топъл. Все пак, когато въртя серпентини в банята гледам да не слагам много малка стъпка.

Тема "Подово отопление на приобщена тераса" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: