• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Gek - специалист
Имам изградена слънчева система. Вчера нямаше ток цял ден, а беше слънчево. Привърженик съм на теорията, че и без UPS нищо няма да и стане на системата. Системата е от един плосък селективен колектор. Та, като резултат изгубих 4 десети бара налягане. Предпазния клапан е сух. Системата е заредена с разтвор на пропилен глюкол. Въпроса, който ме тормози е къде по дяволите се изгубиха тия 4 десети???? :?
Нормално е 2,4 бара, сега е мааалко под 2!
Тани - модератор
Да не се е спукала мембраната на разширителния съд или да е изпуснал налягане? Провери първо него преди да търсиш течове!
Andri01 - майстор
Къде е поставен разширителния съд, а предпазния клапан?На колектора ,нали? ?Да не е от охлаждане?
Gek - специалист
Мисля си че няма логика да има течове, нали в момента е на 2 бара. Разширителния съд и клапана са долу.
2v6 - майстор
Gek написа:
Имам изградена слънчева система. Вчера нямаше ток цял ден, а беше слънчево. Привърженик съм на теорията, че и без UPS нищо няма да и стане на системата. Системата е от един плосък селективен колектор. Та, като резултат изгубих 4 десети бара налягане. Предпазния клапан е сух. Системата е заредена с разтвор на пропилен глюкол. Въпроса, който ме тормози е къде по дяволите се изгубиха тия 4 десети???? :?
Нормално е 2,4 бара, сега е мааалко под 2!
До колко стигна налягането без циркулация?
Обезвъздушителя автоматичен ли е? Къде е монтиран?
idunno - специалист
Нормално е 2,4 бара, сега е мааалко под 2!
Ако имаш автоматичен обезвъздушител на покрива може от него да е.Но най -вероятно от промяната в плътността на течността комбинирано с частично изпарение.
Не е проблем- допълни до 3 бара и това е.
Това са малко догадки- може просто да ти текат кълчищата. :-D
Gek - специалист
2v6 написа:
До колко стигна налягането без циркулация?
Обезвъздушителя автоматичен ли е? Къде е монтиран?
Налягането е стабилно, без, със циркулация все си е около 2 бара в момента. Обезвъздушителите са бая заради дългото трасе, всички са автоматични и са с отвити капачки. Само горе на покрива има 2 бр.
idunno написа:
Ако имаш автоматичен обезвъздушител на покрива може от него да е.Но най -вероятно от промяната в плътността на течността комбинирано с частично изпарение.
Не е проблем- допълни до 3 бара и това е.
Това са малко догадки- може просто да ти текат кълчищата.
Аз че ще допълня е ясно. Просто не мога да си обясня къде изчезна част от налягането. Ако е теч - ще тече и сега и ще продължава да пада. През автоматичните обезвъздушители би трябвало да е невъзможно (нали само въздух пускат). При прегряването оня ден не може и да е дигнало свръх налягане защото предпазния ми клапан е или на 3 или на 3,5 бара (не мога да се сетя в момента).
Та не че съм се паникьосал нещо системата и сега си бачка перфектно, просто ми беше любопитно. Аз лично единственото нещо което се сещам и може да обясни логично нещата е че може би съм изгубил част от противоналягането в разширителния съд. Но нито знам колко е било там, нито знам колко трябва да бъде, нито съм сигурен че вътре е въздух... :?
Тани - модератор
Тани написа:
Да не се е спукала мембраната на разширителния съд или да е изпуснал налягане? Провери първо него преди да търсиш течове!
Това ми беше предположението минути след като попита ! Разширителния съд има вентил като на автомобилна гума . Може да провериш налягането с манометър за гуми. Първоначално натисни игличката , за да видиш дали въобще има налягане , а ако е спукана мембраната ще протече течност! Не знам защо задаваш въпроси , след като не смяташ да приложиш отговорите за решаване на проблема!
Gek - специалист
Тани написа:
Тани написа:
Да не се е спукала мембраната на разширителния съд или да е изпуснал налягане? Провери първо него преди да търсиш течове!
Това ми беше предположението минути след като попита ! Разширителния съд има вентил като на автомобилна гума . Може да провериш налягането с манометър за гуми. Първоначално натисни игличката , за да видиш дали въобще има налягане , а ако е спукана мембраната ще протече течност! Не знам защо задаваш въпроси , след като не смяташ да приложиш отговорите за решаване на проблема!
Да Тани, видях ти мнението веднага, но първо исках да изчакам и други мнения и второ твоето мнение не съвпада точно с моето предположение. Аз мисля че само е изпуснал въздух... Не ми се вярва да е спукана мембрана защото при спукана мембрана поне според моите скромни познания налягането ще почне да варира в много широки граници при студена и топла система, а при мен е стабилно. Не знам защо се засягаш?
А относно разширителния съд и да меря и да не меря, наистина незнам какво трябва да е налягането там и незнам с какво е пълен. Фабрично беше под налягане и мисля че ми казаха че е азот...ама азот ли е, не е ли и на колко бара? Подскажете?
LazarGanev - "Велик майстор"
Налягането на въздуха в съда се мери при свалено налягане в системата, сега не можеш да го измериш коректно. Дори и да е било азот, ти ще допълниш с въздух - по-добре отколкото да не е достатъчно налягането. Налягането в мембраната трябва да е около половин атмосфера по-ниско от това в системата. Малка ти е стойността на налагането на предпазния клапан, може и да си го превишил. Колко е обема на РС?
  • 1
  • 2

Тема "Бърз въпрос за сл. инсталация" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: