• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Andri01 - майстор
Търся нещо повече информация за Back Box system заместваща разширителния съд в системата на слънчевите колектори. Схемата ми е ясна,но съда херметичен ли е? Друго-след изпразване на панела/при прегряване гликола отива в Вack Box/ помпата ли почва циркулацията и качва течноста в панела/предполагам от термодатчика на бойлера-който е изстинал/.Ако помпата се управлява от диф. термостат т.е.:тръгва при температура на колектора по-висока от тази на бойлера,то в този случай ВВ системата трябва да е монтирана по ниво така,че в панела да остава пона 1/3 от гликола,който да вдигне температура. http://www.youtube.com/watch?feature=en ... IDI2M&NR=1 - този линк го видях в една подобна тема,но.... :).
LazarGanev - "Велик майстор"
Схемата е ясна, но има много тънкости, за които няма информация - обсъждахме го наскоро:
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 06#p405306
Andri01 - майстор
Да,това съм го чел -още като се коментираше.Но съм решил да я направя тази система.За това търся нещо ново,като инфо...ако има,разбира се :).
saraneron - специалист
Допълнителният резервоар, като гледам готовите, които се продават започват от 40 литра, като го правиш там трябва да проявиш творчество,например, да му направисш изводи за определяне на нивото за първоначалното зареждане на системата , може да има един извод с кран например на ниво 2/3 от долния край на съда и като прелее от там спираш да пълниш, кран за източване или с един тройник,кран и прозрачен мъркуч успоредно до самия доп.резервоар виждаш докъде е пълен и после затваряш крана, системата е затворена за да не губиш флуид от изпарение и да се налага допълване, става си вечна ,но не е под налягане в смисъл не се напомпва но си има малко, колкото е водния стялб на системата и е с прекъснат воден стълб,демек загубени са свойствата на скачените съдове ,но това е задължително в нашия случай.В колектора не трябва да остава никаква течност когато е в режим,, изпразнена,, /и половин литър да остане е голям проблем/ иначе ще заври,губи се въобще идеята, а казваш ,че си разбрал как работи? !!!.Въпросът е къде да се постави вторият датчик и на каква температура да се настрои ,по схемите не е ясно , може да е най-вероятно вътре в самия колектор и да мери Т на загретия въздух под стъклото? Например контролера като види 110 градуса на въздуха в празния колектор а темп. на водата в бойлера да е по-ниска от 45 да включва или нещо подобно ,.....? За водните проби не са нужни датчици.... после ще мислиш логиката за контролера..! Първо трябва да си сигурен ,че помпата ще преодолее височината на горния край на колектора, правиш една проба , разкачаш горния край на колектора и пускаш помпата да засмуква вода от височина пблизо до тази на доп. резервоар ,ако превърти водата през системата и колектора, и я изхвърли навън с що-годе малко налягане, значи ще заработи системата с тази помпа,или с един маркуч , краят му го вдигаш до горното ниво на бъдещия колектор и пускаш помпата ,ако прекара водата ,добре е,продължаваш .Ако имаш разширителен съд в повече може да си го монтираш, но го изпусни до 1 бар ако е напомпен повече и един предпазен клапан , но за ниско налягане ,примерно 1,5 -2 бара ако системата е по-ниска от 10м. и е монтиран ниско, ако имаш манометър на системата ще е интересно да дадеш данни в бъдеще. Ако не се получи нищо, накрая, само махаш доп. рез. слагаш една клапа ,надуваш разш. съд , сменяш предпазния клапан и системата става затворена,класическа. Ако реализираш системата и опишеш стъпла по стъпка как си я направил и трудностите, които си преодолял имаш бутилка уиски , ГОЛЯМА от мен ! Обещавам! :)
Andri01 - майстор
".В колектора не трябва да остава никаква течност когато е в режим,, изпразнена,, /и половин литър да остане е голям проблем/ иначе ще заври,губи се въобще идеята, а казваш ,че си разбрал как работи? !!!.Въпросът е къде да се постави вторият датчик и на каква температура да се настрои ,по схемите не е ясно , може да е най-вероятно вътре в самия колектор и да мери Т на загретия въздух под стъклото? Например контролера като види 110 градуса на въздуха в празния колектор а темп. на водата в бойлера да е по-ниска от 45 да включва или нещо подобно ,.....?" - Този начин на поставяне на втория датчик и аз го мислех,но май ще стане с "проба-грешка" работата. Защото той ще ми отчете прякото загряване на стъклото /е ще бъде скрит от слънцето отдолу-под тръбите/. Входната тръба на ВВ ще бъде на нивото на долния край на панела,,а обема му ще е около 200% от обема на панела-мисля ще е достатъчно.
Колкото до напора но помпата,манометрите,датчиците-не са ми проблем/професия просто :)/ .
saraneron - специалист
Да, пропа грешка така ще е с този датчик, входа на ДС да разбираме горният му отвор , нека да е поне 30-50 см под долния ръб на колектора, за да имаш малко аванс ,ако помпата ти е достатъчно мощна, този ДС може да се монтира над самия бойлер ,колко високо над помпата ще е монтиран колектора? При пробите за да си сигурен, че колектора се изпразва сам в ДС след като спреш помпата ,след минута две най-много ако разкачиш горе и долу колектора не трябва да има вода в него.Като пълниш системата нивиото на водата и в ДВЕТЕ тръби трябва да се покачва едновременно и да е еднакво,като се стигне определеното ниво в ДС в студената тръба нивото трябва да е същото ,за целта трябва на горния край на колектора да има кран за изпускане на въздуха при пълнене и после да се затвори!Колкото е по-висок/дълъг като конструкция/ ДС толкова в него въздушната междина ще е по-голяма и тогава обратното движение на водата ще е сигурно, ще има зточване! Освен обема на колектора трябва да се има в предвид и обема на тръбите ,които ще се изпразнят , за пробите може ДС да не е затворен и да можеш да гледаш какво става там, после му слагаш горния капак и затваряш системата!Идеята за мястото на ДС .....ако е до помпата/малко над нея/ тогава тя трябва да има голям напор значи губим от разход на ток в момента докато превърти водата ,колкото ДС е по-високо помпата става по-маломощна ,по-малко ток!
Andri01 - майстор
Благодаря за отговорите. Пробите трябва да ги правя при работеща система-т.е. СК да подгрее бойлера,помпата да спре и колектора да се изпразни/вследствие прегряването/. Смятам /за сега/ за ДС да ползвам тяло от бойлер-80л. неръждавейка,съответно префасонирано.Колкото до мястото на ДС варианта е: в тавана,на около5м. над бойлера.
А помпата-или и тя в тавана,но под ДС или при бойлера-на първия етаж/това май е за предпочитане? От ДС смятам да пусна контролна тръбичка за ниво. Обратния клапан ,ще бъде на високотемпературния вход на бойлера.
saraneron - специалист
Пробите можеш да ги правиш по всяко време ,даже е добре да започнеш с вода и покрит колектор ,спираш тока на помпата ,това, все едно контролера е решил да я спре и проверяваш какво е станало ,изпразнил ли се е колектора ,докъде е пълен ДС , къде да е отвора за контрол на нивото за пълнене на системата, колко вода остава в ДС като заработи помпата... ако водата излиза на тънка струя с голяма скорост без да е запълнила сечениети на тръбата значи имаме прекъсване на водния поток, което не трябва да се допуска макар да не е фатално....каквото се сетиш ....затова ти предложих в началото да не му заваряваш горния капак за да се вижда какво става в него,за работата на системата това, че е отворена или затворена няма значение. Когато се убедиш ,че всичко работи както трябва , заваряваш капака на ДС за да няна загуба на флуид от изпарение и изолираш! Топлата тръба от колектора ще стига до горния край на ДС но не и по-ниско и там, когато помпата работи, водата както казва Филматопло ще чучурка /не като в казана за ракия разбира се а едно изливане на на вода с норналния дебит на помпата/ в съда , това е работният режим ,като спреш помпата /все едно контролера така е решил/ трябва и чучуркането да спре и да се чуе едно засмукване на въздух от топлата тръба в посока нагоре към колектора а нивото на ДС ще започне да се покачва ,защото се изпразва колектора през студената тръба, помпата,серпентината и по топлата тръба нагоре стига до ДС. Виждаш , че водата в системата се движи в ДВЕ посоки,едната е когато помпата работи в посока : изход помпа, студена тръба , долен край на колектора през колектора ,най-високата точка и после надоло кам ДС ,излива се в него ,от долния му край по топлата тръба в серпентината и отново в помпата. Това е в режим загряване на бойлера,когато спреш помпата, водата започва да се движи в ОБРАТНА посока , това става, защото напора на клона на студената тръба е по-голям ,тъй като топлата тръба има прекъсване в мястото на чучуркчнето и продължава дотогава, докато се изравнят нивата на водата в ДС и водата в студената тръба/ НЯМА КАК ДА ГО ВИДИШ нивото в студената тръба/ просто нивото в ДС ще спре да се покачва/ и тогава този процес спира ,предполагам, че ще отнеме до 1 минута . Това е и нивото в ДС, до което трябва да се напълни първоначално системата,колектора е празен, водата за него е в ДС, като заработи помпата ,тя ще го напълни. И сега да те питам ,за какъв обратен клапан споменаваш? АКО Е ВЪЗВРАТЕН КЛАПАН, той ,просто ще блокира посоката, в която тече водата при спряла помпа и източване на колектора и системата неможе да се осъществи!!!!!!!!Колкото ДС е монтиран по-ниско, толкова трябва да е по-голям а водата в него да може, като се пусне помпата да напълни всички тръби и колектора и да остане поне 20 литра.При спряла помпа, трябва да има поне 20 см. въздух м/у горно ниво на водата в ДС и топлата тръба към колектора ОТ КОЯТО ЩЕ ЧУЧУРКА ПОСЛЕ ВОДАТА! :? :tonqe:Размера на тръбата м/у колектора и ДС НЕ ТРЯБВА ДА Е ГОЛЯМ ЗА ДА НЕ СЕ ПРЕКЪСВА ВОДНИЯ ПОТОК В НЕЯ ЗА ДА СЕ ЗАПАЗИ СКАЧЕНИЯ СЪД В ТОЗИ УЧАСТЪК.Така водата, която се движи от колектора надоло кам ДС ще ,,дърпа,, и ще помага на помпата ,ако там потока се прекъсне /при голямо Ф или недостатъчен дебит и или напор/, помпата ще се налага да компенсира този воден стълб през цялото време на загряване на водата, което ще се отрази основно на дебита на флуид през колектора и малко на преразход на ток!Системата ще работи но с косур!Няма да е изпипана! :yawinkle:Като заработи помпата в ДС да се види дали не става ,,фитилче, косъмче,, демек да не дърпа въздух , затова неговия обем неможе да е под определен минимум ,както и колко вода ще остане над нивото до отвора на долната тръба, което да гарантира нормалната работа на помпата без да възникне кавитация!Дръпне ли въздух, после системата няма да мине в режим самоизточване , защото няма кой да тежи в студения клон!Така че ДС го направи кам 40 литра, а колко ще го напълнш ще покаже наладката, ако има засмукване на въздух продължаваш да пълниш докато спре гадния процес и допълваш още за резерв!Може и с кран на изхода на помпата да се контролира този процес но става за сметка на дебита! :supz:Да допълня,системата не достига до положение на прегряване и тогава да се източва ,контролера вижда, че това може да се случи и спира помпата преди процеса на завиране да е започнал и колектора се изпразва и този цикъл се запазва и е нормалния режим на табота на системата!Контролера спира помпата в два сличая ,първо когато бойлера е загрят и второ когато Т в колектора стане опасно висока с вероятнос за завиране на флуида и при двата случая спре ли помпата се осъществява източване на колектора! :rolleyes:
Последна промяна от saraneron на чет мар 22, 2012 1:13 pm, променено общо 4 пъти.
LazarGanev - "Велик майстор"
Брех, saraneron, цял учебник си написал :supz:
saraneron - специалист
Вживях се! Ама помагайте и Вие ,редакция,съвети!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Разшеретелен съд или Back Box ?????" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: