Знам, че някой преработват нафтовите горелки за да могат да горят отработено масло. А някой с опит може ли да сподели?!
- 1
- 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
11 мнения в "Преработка на нафтова горелка?!"
- Мнения: 9
Никой ли не е пробвал?
AntonBM
- специалист
- Мнения: 860
Питаш за нещо, което е незаконно. Маслото трябва да се връща в изкупвателни пунктове, а не да се гори.
Все пак мога да ти кажа, че преработката не е много сложна, но няма гаранция, че ще стане перфектно. Проблема е в дюзата. През нея може да се прекара и отработено масло, но то трябва да се загрее до толкова, че вискозитета му да стане като на нафтата. Зависи от качеството на изходящият продукт, но около 100-130°С предполагам са достатъчни. Освен това отработеното масло трябва да е филтрирано! Иначе дюзата се задръства.
Правил съм подобни преработки, но не за отработено масло, а на горелка за котелно гориво горихме мазут. Сложихме нагревател, с който повишихме температурата на горивото до 95°С и стана. Нагревателят е малък 3-4 литра и се слага на кръга пред горелката и връщащата тръба за излишното количество гориво. Дебитът е малък и с нагревател от бойлер с термостат става. Дюзата пак се задръстваше, но изкарваше около 1-2 месеца. Нова струваше към 20 лв.
Първоначално се пали със стандартно гориво. После със серпентина се затопля резервоара за мазута и тръбата до нагревателя, така че да текне. После се превключва на мазут.
Все пак мога да ти кажа, че преработката не е много сложна, но няма гаранция, че ще стане перфектно. Проблема е в дюзата. През нея може да се прекара и отработено масло, но то трябва да се загрее до толкова, че вискозитета му да стане като на нафтата. Зависи от качеството на изходящият продукт, но около 100-130°С предполагам са достатъчни. Освен това отработеното масло трябва да е филтрирано! Иначе дюзата се задръства.
Правил съм подобни преработки, но не за отработено масло, а на горелка за котелно гориво горихме мазут. Сложихме нагревател, с който повишихме температурата на горивото до 95°С и стана. Нагревателят е малък 3-4 литра и се слага на кръга пред горелката и връщащата тръба за излишното количество гориво. Дебитът е малък и с нагревател от бойлер с термостат става. Дюзата пак се задръстваше, но изкарваше около 1-2 месеца. Нова струваше към 20 лв.
Първоначално се пали със стандартно гориво. После със серпентина се затопля резервоара за мазута и тръбата до нагревателя, така че да текне. После се превключва на мазут.
- Мнения: 9
Това със 130-те градуса ще го пробвам. Помпата на горелката дали няма да се повреди на 130 градуса? А за дюзите не знам как да си подбера подходяща(около 25 кВ.), а да знае някой как се мери вискозитет, смисъл става ли извън лабораторно?
Christo
- майстор
- Мнения: 1100
Да споделя и аз скромния си опит....Капацитетът на дюзата се мери в литри на час. Той зависи от вискозитета и от налягането на помпата, която нагнетява горивото. До колкото си спомням, налягането се движи в диапазона 4-6 атмосфери. Налягането не може да е много малко, защото дюзата започва да изхвърля едри капки гориво, което не може да изгори напълно. Горивото трябва да е във вид на мъгла от ситни капчици, примесени с въздух. Дюзите при един и същи капацитет могат да "изстрелват" горивото в конус с различен ъгъл. Конусът може да е плътен или пък горивото да е концентрирано по периферията на конуса. Изобщо, при един и същи дебит има няколко различни типа дюзи. Подходящата дюза се избира според формата на горивната камера и по-общо от конструкцията на котела. Имам проспект на Данфос, който за съжаление е доста стар. Там се препоръчва на място да се пробват различни дюзи и опитно да се определи подходящата дюза. Трябва да може да се регулира и количеството на подавания въздух. Добре е и той да е топъл. Подгряването на горивото се препоръчва и за нафтата, не само за по-тежките горива. Имам подгряващо устройство, което се слага непосредствено преди дюзата и подгрява нафтата. Не е реотан, а малки сбити метални топчета, които се нагряват индуктивно. виждал съм горелки, в които горящият пламък се прекарва през керамична тръба, тя се нагрява до почти бяло, подобрява се горенето и пламъкът, който излиза от нея е синкаво-бял, а не сламено-жълт, както е обикновено. Потърси в интернет Danfoss и Weishaupt monarch. Сигурно има и други фирми. Вискозитетът се мери като течността се прекарва през калиброван отвор и се мери времето за което изтича. Има още подробности, които аз не знам. Нещото обаче е един вид фуния с калиброван отвор. Ако се знаят параметрите на отвора, няма да е сложно да се направи. Успех!
Christo
- майстор
- Мнения: 1100
Да споделя и аз скромния си опит....Капацитетът на дюзата се мери в литри на час. Той зависи от вискозитета и от налягането на помпата, която нагнетява горивото. До колкото си спомням, налягането се движи в диапазона 4-6 атмосфери. Налягането не може да е много малко, защото дюзата започва да изхвърля едри капки гориво, което не може да изгори напълно. Горивото трябва да е във вид на мъгла от ситни капчици, примесени с въздух, като в карбуратор на бензинов двигател. Дюзите при един и същи капацитет могат да "изстрелват" горивото в конус с различен ъгъл. Конусът може да е плътен или пък горивото да е концентрирано по периферията на конуса. Изобщо, при един и същи дебит има няколко различни типа дюзи. Подходящата дюза се избира според формата на горивната камера и по-общо от конструкцията на котела. Имам проспект на Данфос, който за съжаление е доста стар. Там се препоръчва на място да се пробват различни дюзи и опитно да се определи подходящата дюза. Трябва да може да се регулира и количеството на подавания въздух. Добре е и той да е топъл. Подгряването на горивото се препоръчва и за нафтата, не само за по-тежките горива. Имам подгряващо устройство, което се слага непосредствено преди дюзата и подгрява нафтата. Не е реотан, а малки сбити метални топчета, които се нагряват индуктивно. виждал съм горелки, в които горящият пламък се прекарва през керамична тръба, тя се нагрява до почти бяло, подобрява се горенето и пламъкът, който излиза от нея е синкаво-бял, а не сламено-жълт, както е обикновено. Потърси в интернет Danfoss и Weishaupt monarch. Сигурно има и други фирми. Вискозитетът се мери като течността се прекарва през калиброван отвор и се мери времето за което изтича. Има още подробности, които аз не знам. Нещото обаче е един вид фуния с калиброван отвор. Ако се знаят параметрите на отвора, няма да е сложно да се направи. Продават се и готови(за бояджийски цели). Има и други методи за измерване. Пиши в Гугъл "измерване на вискозитет".
Успех!
Успех!
- Мнения: 9
Благодаря колега! Имам няколко дюзи ще пробвам, иначе камерата на колета е цилиндър утре ще измеря диаметъра и дълбочината! А горелката наистина има подгряване малко преди дюзата там има и едно термо реле, ако там го настроя да работи на 130 градуса дали ще се получи нещо!?
Christo
- майстор
- Мнения: 1100
Най-вероятно помпата е за нафта и трябва да се види дали ще работи с по-гъстото масло. Ако не може да работи, трябва да се направи каквото препоръчва Антон ВМ. Да се направи подгряване още преди помпата. За 130 градуса-не знам. Разглобявал съм нафтова помпа. Предполагам, че няма какво да и стане. Според мен не трябва да се стига до завиране на маслото, защото евентуалните мехурчета ще бъркат работата на помпата.
- Мнения: 9
Добре това с подгряването не е проблем, преди да влезне маслото в нафтовата помпа съм сложил горивен филтър от някакъв камион е един такъв "буркан голям" там ще сложа нагревател и ще нагрявам 130 градуса, пък дано да няма някакви гумички дето да се скапят в помпичката. Ако се наложи предполагам малко може и да се разреди с нафта.
naskov
- майстор
- Мнения: 1706
Горелките Гирш за отработено масло имат външна вана с реотани за подгряване на маслото. Към горелката се подава въздух под налягане от компресор. До колкото знам нафтовите котли не са много подходящи за работа с масло. За да има пълно изгаряне зоната, в която става изгарянето трябва да е с температура около 400*. Постига се, като се прави керамична облицовка на вътрешността на котела-подобно на горивната камера на Атмос
http://www.bgtherm.com/products/heating ... 0_G100.pdf
http://www.bgtherm.com/products/heating ... 0_G100.pdf
- 1
- 2
Тема "Преработка на нафтова горелка?!" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!