Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ibogdanov - специалист
Време е да продължа със сагата - слънчеви панели - бойлер - камина.
След като панелите бяха реставрирани и всички дупки запушени, дойде ред на подмяната на водата с антифриз.
Взех гликол от Амигос. Продадоха ми чист гликол ( прозрачен на етикета пише - чист пропилен гликол за технически нужди), на въпроса има ли антикорозиони добавки и оцветилел ми казаха че си идеален така и да ползам бе зпритеснение.
Докато времето беше топло грижи никави, но сега с ниските темпертури дойде и проблема.
При подгряване на водата в бойлера от камината (бойлера е със серпентина за сл. колектори) се загряват и панелите.
Системата е в следния си вид - бойлера има една серпентина (слънчевите батерии), в долната част (под серпентината) влиза водата от камината, в горната част има тройник и през него се затваря кръга от камината.
Панелите са съединени с бойлера по следния начин - топлата част на панелите влиза в горната част на серпентината през възвратен клапан ( с клапа, не с пружина), на студената част на серпенитната/панелите е монтирана помпата и пълначката. Движението на флуида в панелите е в тази посока. от студената част на серпентината към студената част на панелите. Топлата част на серпентината на практика би следвало да е блокирана от възвратния клапан.
При ползването на вода или обикновен антифриз не съм забелязал да си топля въздуха над къщата.
Има ли вариант заради разлика във вискозитета на гликола да се получава гравитачно движение през помпата ???
Прави ми впечатление, че и през клапана също се качва топъл гликол към панелите. Има ли положение при което заради водния стълб ( около 8 метра ) клапата седи отворена и на практика клапана не работи ?
Ако заменя този клапан с пружинен дали няма да е по-добър вариант.

Моля, дайте акъл, че малки ми идва нанагорно с топленето на облаците.
lov - майстор
И на мен ми беше писнало :x

viewtopic.php?f=10&t=38028
filmatoplo - майстор
Или по евтиния вариант смяна на клапата с такава с Пружина , или по скъпия вариант кран с ел задвижка :wink: .Скоро ми направи проблем клапата в оригинална помпена група -там е една паричка която трябва да затваря само от своята тежест -но явно някое буклуче е заседнало и не държи -хем филтър има преди нея :? , друг път винаги дублирах с клапа с пружина -ама нали вярваме на братята произвеждащи помпени групи :wink: .
lov - майстор
Като преточиш системата няколко пъти докато разбереш че всичко механично рано или късно се скапва не знам дали ще излезе по евтин варианта.
А едва ли си обикаляш всичките монтажи да поддържаш. Колко ли скрити проблеми има . Казвам ти го с най добри чувства. Аз не се занимавам професионално с това но май където съм погледнал все същия проблем даже хората и не подозират че съществува.
trace74 - специалист
lov написа:
Като преточиш системата няколко пъти докато разбереш че всичко механично рано или късно се скапва не знам дали ще излезе по евтин варианта.
А едва ли си обикаляш всичките монтажи да поддържаш. Колко ли скрити проблеми има . Казвам ти го с най добри чувства. Аз не се занимавам професионално с това но май където съм погледнал все същия проблем даже хората и не подозират че съществува.
Е чак да не подозират за проблема :) Това означава изобщо да не поглеждаш показанията за температурата на бойлера и на колектора. Ако съществува подобен проблем един поглед на Т на колектора късно вечерта и ако е по - висока от околната трябва да ти светне лампата, че нещо не е както трябва.
naskov - майстор
В следствие на 12г опит стигнах до извода , че спасението е кран с ел. задвижка. Всичко друго до сега ми е изневерявало-соларни клапани, клапани за пара, помпени групи....
ibogdanov - специалист
Забравих да спомена, че системата е затворена.
Мислил съм за варианта с магнетвентил, но ме притеснява,че и той ще иска ток.. и ще се наложи да го бодна към юпс на помпата. Не съм сигурен дали няма да срине захранването от батерията при спиране на тока.
При мен почти всеки ден има поне 10-15 мин. на батерии и това си е грижа.
filmatoplo - майстор
Ел задвижката е маломощна .
ibogdanov - специалист
filmatoplo написа:
Ел задвижката е маломощна .
Значи решението е ясно.. един магнет преди помпата и съм ок.
Съмнявам се да може да се качи гравитачно само по една тръба ( да се раздели вътре потока) все пак сечението е доста малко.

Въпроса е дали да е нормално отворен или затворен ;)... ще го захранвам от помпата. ако помпата работи и той ще е активен.
Предполагам , че добрия вариант е да е затворен ( нормално затворен) а при работа на помпата да го отваря. Така лято/зима ще работи през слънчевата част на деня. През останалото време бобината ще почива..
lov - майстор
Както писах не се занимавам с това а и по стечение на обстоятелствата почти зарязах занаята. На времето задвижките много бързо се скапваха. Ама говорим за време оно. :lol: . Магнит вентил поне на мен ми се струва по удачното решение при по често налагащи се включвания а и по бързо отваря и затваря. Като консумация не е проблем. Проблем че магнит вентили с голямо проходно сечение струват бая пара.
Иначе варианта с преливника мисля че е приложим и при затворена система. Малко по трудно ще стане с пълненето но варианти колкото искаш дори и без да има нивомерна тръба.

п.п. Освен че трябва да е с голямо проходно сечение трябва и да работи на ниски налягания на отваряне. Иначе правилно си разбрал само нормално затворен и вързан паралелно с помпата.

Тема "Странен проблем след смяна на антифриза" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: