• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
bacovrban - помощник
Здравейте уважаеми сьфорумци.......! Искам да помоля някой който е вещ по темата за локално парно да ми прати схема на инсталация без циркулационна помпа .Искам да захраня един бойлер на пьрвият етаж и два радиатора на вторият, бих искал да знам размера на трьбите наклоните които трябва да се спазват мястото на Р Сьд и вьобще схемата за изработване на парното .Благодаря предварително за което ........и да обясня защо искам тази система без помпа .......това нещо искам да го монтирам на село при родителите ми а те са вьзрастни и не биха могли да се справят сьс ситуации на затворена система Благодаря Ви отново
ivanovbg - майстор
Дай някакъв чертеж с разположението на печката, бойлера и радиаторите. Принципно моята система си работи на самотек и е отворена, но си имам и помпа.
PCL82 - майстор
Ето ти за пример моята инсталация http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=37733
обяснил съм как се смята и съм дал екселкската таблица за по-лесно смятане.

Гравитачно парно не се прави гледайки в тавана и преценявайки от опит какви тръби да сложиш. Всяко коленце, чупчица, стеснение, разклонение, кран, радиатор тръба оказват съпротивление и трябва да са отразени в сметките, за да се получи наистина добър а не посредствен резултат и хвърлени пари на вятъра. Тези инсталации искат повече сметки, мислене, по-скъпи матерали и по-старателна работа, но са много прости, надежни и дълготрайни.

Някои майстрори могат след много опит от проекти смятани от инженер да направят добре по усет инсталации в сходни сгради, но при по-сложни разпределения може да се изложат.

Циркулацията става единствено заради разликата в плътностите на подаващата и връщащата се вода, което зависи от температурната разлика и от абсолютната им температура. Не зависи от наклона, той е само за обезвъздушаването.

Наред с инсталацията с горно рапределение има и инсталации с долно разпределение и еднотръбни такива. Важно е източникът да е по-ниско от радиаторите с поне 50-80см. Възможно е да има радиатори и леко под нивото на източника, но са нужни и радиатори над тях, които да завъртят циркулацията. При мен това е кръга дрешник-кухня. При мен има комбинация и от трите вида, не в съвсем класически вид.

На мен ми отне един месец да си намера литература и таблиците с кефициенти, една седмица за да разбера материата и около месец докато ми изкристализира идята и направих сметките.
После следва събиране на материали, намиране на майстори и няколко дни работа.
Последна промяна от PCL82 на пон ное 25, 2013 11:15 pm, променено общо 2 пъти.
ivanovbg - майстор
Чак пък толкова сметки за едно селско парно...
Това направих при моите родители. Къщичката е една голяма дневна с баня и кухня бокс отдолу и 2 стаи отгоре. Първо беше камината с двата радиатора и бойлера-с една серпентина. Само тъмночервеното и синьото са тръби 3/4 , всички останали тръби са с алуминиева вложка ф20. Разширителя е на нивото на гърдите на старците за да следят нивото на водата и евентуално да доливат. Понеже зимата се случват повреди по тока от снега и понякога нямат ток по 2 дена докато я оправят и затова я направих на самотек. Оказа се, че да е топло долу, горе не се седи от жега и добавих още 2 радиатора под номер 3 в дневната. Помпата я сложих след 2годишно ползване - вероятно вдигна се кпд-то на системата. С нея камината едвам гори и е нормално топло навсякъде. Няма байпас на помпата. Без да работи всичко си е нормално и мисля че е ненужен. Помпата работи само на 1-ва степен. На всички радиатори съм сложил обезвъздушители и съм гледал наклона да е към тях.

Прикачен файл

untitled.JPG
untitled.JPG (16.62 KиБ) Видяна 6326 пъти
bacovrban - помощник
[quote="ivanovbg"]Чак пък толкова сметки за едно селско парно...
Това направих при моите родители. Къщичката е една голяма дневна с баня и кухня бокс отдолу и 2 стаи отгоре. Първо беше камината с двата радиатора и бойлера-с една серпентина. Само тъмночервеното и синьото са тръби 3/4 , всички останали тръби са с алуминиева вложка ф20. Разширителя е на нивото на гърдите на старците за да следят нивото на водата и евентуално да доливат. Понеже зимата се случват повреди по тока от снега и понякога нямат ток по 2 дена докато я оправят и затова я направих на самотек. Оказа се, че да е топло долу, горе не се седи от жега и добавих още 2 радиатора под номер 3 в дневната. Помпата я сложих след 2годишно ползване - вероятно вдигна се кпд-то на системата. С нея камината едвам гори и е нормално топло навсякъде. Няма байпас на помпата. Без да работи всичко си е нормално и мисля че е ненужен. Помпата работи само на 1-ва степен. На всички радиатори съм сложил обезвъздушители и съм гледал наклона да е към тях.[/

Благодаря Ви за схемата в общи линий и аз сьм го замислил така за да не сьм зависим от тока .Имам само един вьпрос по схемата :
Напорната трьба директно отива на разширителя и ми направи впечатление че бойлера е свьрзан последователно на нея,не мога да разбера от напорната трьба ли са свьрзани входовете на радиаторите или само от тази след бойлера ,това заради бойлера ли е да се нагрява по добре и да не прегрява ситемата май.
Много интесна схема мисля да я пробвам .........Благодаря Ви пак за нея очаквам да ми отговорите на вьпроса
PCL82 - майстор
Радиаторите на горния етаж се захранват от главната подаваща тръба по-ниско от РС. Ако допуснеш грешката да ползваш РС като разпределител и додата да циркулира през него ще имаш страшни топлинни загуби и изпарение на вода, което пак са топлинни загуби. Затова връзката се прави едно 50см по-ниско. Радиаторите на първия етаж се свързват последователно на такоива от втория етаж само ако няма достатъчна денивалация, иначе е по-добре да са успоредно.

Каквото и да направиш парното ще работи, но дали ще работи ефективно е друг въпрос.
Ако тръбите са ти прекалено тесни или температурната разлика ще се качи много, което води до неефективно използване на радиаторната площ, от там намаляване на мощността на радиаторите и не добър режим на работа на котела и риск от конденз.
ivanovbg - майстор
Тръбата от камината е права до разширителя - 3/4 поцинкована. Има разклонение за бойлера и от него тръгва за радиаторите с тръба ф20 с алуминиева вложка и няма връзка с тръбата на разширителя. Сборната тръба от радиаторите - синята също е 3/4 поцинкована. в разширителя има около 4 пръста вода и обикновено е леко хладка, независимо че радиаторите са горещи. Бойлера го вързах таака за да загрява повече. Имай в предвид че ако серпентината е само на фланеца отдолу няма да работи системата гравитачно.
bacovrban - помощник
ivanovbg написа:
Тръбата от камината е права до разширителя - 3/4 поцинкована. Има разклонение за бойлера и от него тръгва за радиаторите с тръба ф20 с алуминиева вложка и няма връзка с тръбата на разширителя. Сборната тръба от радиаторите - синята също е 3/4 поцинкована. в разширителя има около 4 пръста вода и обикновено е леко хладка, независимо че радиаторите са горещи. Бойлера го вързах таака за да загрява повече. Имай в предвид че ако серпентината е само на фланеца отдолу няма да работи системата гравитачно.
Благодаря Ви за разясненията мисля че вече всичко ми е ясно остава само да монтирам системата и ще ви пиша как работи
бойлера е сьс вьтрешна серпентина и се захраннва от страни по начина който сте показали
VLADO66 - майстор
Това го намерих из форума http://img801.imageshack.us/img801/189/12531881.jpg Мисля че се смята и хидравлично съпротивление/диаметър/ на тръбите но не съм по тази част :)
PCL82 - майстор
Нещата се правят в следния ред:

1.Чертае се схема на инсталацията и всяка тръба, където дебитът е постоянен се номерира.
2.От мощностите на радиаторите се пресмятат дебитите за всяка тръба.
3. От денивелацията и избрания температурен режим напр. 90/70/20 градуса или по-комфортно 80/60/20 градуса се пресмята действащото налягане за всеки радиатор или циркулационен кръг.
Един радиатор е циркулационен кръг, когато е свързан директно, ако е свързан последователно с друг, двата образуват циркулационен кръг.
4. За всеки циркулационен кръг се залагат такива тръби, че загубите на налягане от триене в тръбите и тези от арматурите да са по-малки или най-много равни на действащото налягане.

Започва се по усет какви тръби би приел и се проверява дали с тях излиазат сметките. Ако не излизат диаметъра на някои участъци се увеличава или се променя някое трасе, с такова с по-малко съпротивление. Всичко трябва да върви плавно без резки стеснения и чупки. Ако пък остане прекалено голям запас от налагане може някои тръби да се сложат по тесни.

Нужни са таблица на плътността на водата според температурата, таблица за съпротивлението на отделните диаметри тръби според дебита и таблица с коефициентите на местно съпротивление за отделните арматури.

Сметките са бакалски, но се правят докато сметката излезе, което не става от първия път.
  • 1
  • 2

Тема "Вьпрос за парно отопление на гравитация без помпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: