• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
reevil - специалист
Разширителя ми е от 3мм ламарина 30 на 30 на 30см. големина.
Разположен е на тавана на къщата, като покрива е само от летви и керемиди - изолация няма.
Разширителя е вързан с тръба с ал. вложка 20-ка директно за котела, веднага след изхода на топлата вода. Но циркулация през него няма.
Мисля да го обвия хубаво с вата.
Колко пласта стъклена вата ще ми е достатъчна, за да нямам проблеми?
Благодаря.
igt - специалист
Помисли и за добра изолащия на маркуча до разширителя.
PCL82 - майстор
Само с изолация няма да стане щом температурата може да падне под нулата. Изолацията не топли, тя само забавя това което го има да излезе по-бавно. Но рано или късно съдът ще замръзне, ако в него не постъпва топлина, а само се отнема такава. А едно замръзване е равно на гръмнала камина. Затова е нужна циркулация с втора тръба, която с дроселен вентил (секретен вентил ) е намалена до нужното за да се подържа минимална плюсова температура.

Другата алтернатива е антифриз, тогава няма ужда от изолация, но не бива да има калчища в системата, защото се разяждат.

Отделно бих те посъветвал да смениш тръбата до РС с метална, защото пластмасовата може да се стопи и запуши. По тръбите на РС не трябва да има стеснения, а ти имаш от фитингите, което автоматично изключва употребата на такъв вид тръби към РС.
alsted - майстор
1. Увиваш го добре, но слагаш ел нагревател с терморегулатор, който до го включва при температура около нулата (и изключва примерно при 10ºС)
2. Правиш го да има циркулация през него. Увиваш го на макс. На практика няма да имаш почти никакви загуби - нямаш топлоотдаване.
3. Изпълняваш свързването правилно.
4. Сваляш РС в банята (като мен).
5. Правиш системата затворена. РС ти е на топло.
Във всички случаи трябва да изключиш възможността "запалване при замръзнал РС или подстъпа към него! Един предпазен клапан никак не е излишен!
saraneron - специалист
PCL82 написа:
Само с изолация няма да стане щом температурата може да падне под нулата. Изолацията не топли, тя само забавя това което го има да излезе по-бавно. Но рано или късно съдът ще замръзне, ако в него не постъпва топлина, а само се отнема такава. А едно замръзване е равно на гръмнала камина. Затова е нужна циркулация с втора тръба, която с дроселен вентил (секретен вентил ) е намалена до нужното за да се подържа минимална плюсова температура.

Другата алтернатива е антифриз, тогава няма ужда от изолация, но не бива да има калчища в системата, защото се разяждат.

Отделно бих те посъветвал да смениш тръбата до РС с метална, защото пластмасовата може да се стопи и запуши. По тръбите на РС не трябва да има стеснения, а ти имаш от фитингите, което автоматично изключва употребата на такъв вид тръби към РС.
Ако тръбата е 1,5 или 2 цола то би трябвало до разширителният съд да се качва хладка вода по презумция, проблемът е ако не се ползва парното ,например една седмица и тогава е било МИНУС ГРАДУСИ няма спасение ,иначе изолация 10 санта и замазана да не се рони или в найлон или нещо подобно ,но да не влиза влага, ако е минерална вата, ако е с фибран най-добре 8-10 санта и си готов,и може един чувал със слама да му сложиш, не си спомням как се получаваше, ама ако има малко влага в сламата и започва процес на отделяне на топлина ,гниене , нека знаещите за сламата да кажат как ставаше, аз съм ползвал слама в шахти за водомери и помпи за разшерителен съд незная дали е добре, ако го сложиш до комина на тавана и го изолираш заедно с него е отлично ,ако искаш си пусни и термо сонда за да контролираш колко е темп. на водата в съда за пиниз а и да си наясно за какво става дума!После ще споделиш резултатите!
PCL82 - майстор
saraneron написа:
Ако тръбата е 1,5 или 2 цола то би трябвало до разширителният съд да се качва хладка вода по презумция.
При такива диаметри може и да стане но, не сум сигурен. Аз моето парно го направих гравитачно. До рс имам две тръби по 1" от подаващата и връщащата на камината с плавни чупки.
Предвидил съм връзка за циркулация, но не съм я поставил, защото системата е пълна с етилен гликол и съдът не съм излолирал (под покрива е). Само съм отвел отдушника навън, а преливника в друг съд с капак.

http://www.napravisam.bg/forum/download ... &mode=view
На гърба на РС ниско долу срещу подаващата тръба съм оставил заварена муфа 1/2" за циркулационната тръба. За да сложа връзката ми трябва една муфа на подаващата тръба едни вентил и парче тръба.

Тези две тръби по 1" преди това захранват с разклонение два радиатора. Над разклонеието се затоплят само на 30см-по нагоре са студени.
alsted - майстор
PCL82 написа:
На гърба на РС ниско долу срещу подаващата тръба съм оставил заварена муфа 1/2" за циркулационната тръба. За да сложа връзката ми трябва една муфа на подаващата тръба едни вентил и парче тръба.
Би ли пояснил?
Прикачен файл:
PC.JPG
PC.JPG (33.14 KиБ) Видяна 2496 пъти
reevil - специалист
Тръбата до съда минава през стая- ще е на положителни температури. След това от пода на тавана до върха на разширителя има един метър като всичко това ше го навия на дебела топка минерална вата(поне 3 пласта) ще го увия и с найлон. Разширителя е до комина на котела, който все пак ще изпуска някаква топлинка. Мисля да облека комина заедно с топката от минерална вата, в която е съда с още един пласт по-твърда каменна вата.
Кофтито ще е при евентуална нужда от обслужване-протичане, да не дава Господ.
Иначе парното има предпазен клапан на 1,5бара(вече монтиран както трябва)

Още нещо интересно забелязах. Котела е примерно на 50 градуса.Тръбата към разширителя е хладка(няма циркулация).
Спирам помпата, котела за 10мин дига до 70-75 градуса, но понеже няма принудително въртене тръбата към разширителя почва яко да се нагрява-поне до 2 метра със сигурност е гореща. Скоро ще направя проби до колко може да се нагрее.

Мисля си че с добра изолация и този метод със спиране на помпата от време на време бих могъл да изкарам големите минуси, все пак са не повече от седмица в годината.

Ето го котелчето и връзването

Прикачен файл

IMG484.jpg
PCL82 - майстор
alsted написа:
PCL82 написа:
На гърба на РС ниско долу срещу подаващата тръба съм оставил заварена муфа 1/2" за циркулационната тръба. За да сложа връзката ми трябва една муфа на подаващата тръба едни вентил и парче тръба.
Би ли пояснил?
Намерил си и схемата ми. Долу съм надписал снимката. За да отговарят нещата на схемата трябваше да се завари една муфа на подаващата тръба за връзката против замръзване и още една муфа на отдушника за да се отвеждат пари от антифриза от преливния съд директно навън и съдовете да нямат изпарения вътре в къщата. Но имах разправии с майсторите и реших това да го оставя и да минем към пробите. Тя бяха скептични докато парното не загря за има няма 20-30мин и се ометаха като пръдня щом си получиха парите. Приеха да правят проекта ми без да са убедени че ще сработи и не влагаха много старание,а аз постоянно им првех забележки за мърльовщини. Вентилът против замръзване създава циркулация през съда, а подаващататръба продължава нагоре и се зауства с плавни дъги отгоре на съда, за да отведе парата в случай на завиране. Понеже в тази част се движи само пара примесена с водни пръски не съм гонил да е по-ниско от отдушника.

reevil написа:
Тръбата до съда минава през стая- ще е на положителни температури. След това от пода на тавана до върха на разширителя има един метър като всичко това ше го навия на дебела топка минерална вата(поне 3 пласта) ще го увия и с найлон. Разширителя е до комина на котела, който все пак ще изпуска някаква топлинка. Мисля да облека комина заедно с топката от минерална вата, в която е съда с още един пласт по-твърда каменна вата.
Кофтито ще е при евентуална нужда от обслужване-протичане, да не дава Господ.
Иначе парното има предпазен клапан на 1,5бара(вече монтиран както трябва)

Още нещо интересно забелязах. Котела е примерно на 50 градуса.Тръбата към разширителя е хладка(няма циркулация).
Спирам помпата, котела за 10мин дига до 70-75 градуса, но понеже няма принудително въртене тръбата към разширителя почва яко да се нагрява-поне до 2 метра със сигурност е гореща. Скоро ще направя проби до колко може да се нагрее.

Мисля си че с добра изолация и този метод със спиране на помпата от време на време бих могъл да изкарам големите минуси, все пак са не повече от седмица в годината.

Ето го котелчето и връзването
Това, че РС ти тръгва директно от котела е от полза-виждаш сам, но ми се струва рисковано както го мислиш. Определено не е по правилата и не ти го препоръчвам. Винаги можеш да забравиш и да стане беля. Затова защитните мерки трябва да работят без намеса на човек и да не зависят от наличието на ток и т.н.

Прикачен файл

untitled.JPG
untitled.JPG (94.13 KиБ) Видяна 2472 пъти
filmatoplo - майстор
Таман това щеше да предложа като решение , а то е -минимална циркулация през разширителния съд , на снимката се вижда много ясно как ще стане с монтажа на крана в червено , ако е отворен леко там ще циркулира течност и съда ще стане един вид радиатор с инсталацията , ще загрее против замръзване :wink: .Изолация нека си има допълнително .В место кран може да се монтира ел клапан който да сработва по ниска температура например под 5 градуса .
  • 1
  • 2

Тема "изолация на разширителен съд" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: