Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Найко - напреднал
Четa тук от половин годинa , видях интересни схеми и реших дa приложa еднa от тях в моятa къщa. Взех си почивен ден в петък и сътворих товa . Имaм въпроси относно свързвaнето нa буферният съд - с четири изводa е , нa всеки имa крaн , който може дa се зaтвори (един от двaтa горни). Бих желaл приоритетно дa бъде отоплението . Ще дaм още информaция зa инстaлaциятa и още снимки кaто се доберa до компютър

Прикачен файл

IMG_20140224_065321.jpg
nikolaytatarov - специалист
Здравеи ,били обяснил как си направил буферния съд и на какво налщгане го караш.
AntonBM - специалист
Дай още снимки, или схемата как точно си свързал нещата. От тази снимка не се вижда много и трябва да се гадае коя тръба за какво е. По принцип би трябвало да имаш още една помпа, за да работи всичко като хората... Точно другата помпа определя приоритета на отоплителната инсталация пред буфера. Тя тегли, колкото трябва и го насочва към радиаторите. Тази, която се вижда е, за да превърта през котела и буфера. И само с една помпа става, но тогава трябва ръчно и да въртиш крановете, за да насочваш топлината към буфера или радиаторите.
П.П. Не е груба грешка, но по принцип между котела и буфера трябваше тръбите ти да са метални. ППР тръбите издържат до 100°С, но само 100 часа. После са за боклука. Издържат 90° около година, а 80° над 10 години. Данните са за най-високият клас тръби 5 съгласно стандарта EN ISO 21003-1. След буфера, към радиаторите по принцип се подава топлоносител с по-ниска температура и за там няма проблеми да е ППР, но около котела е добре тръбите да са метални.
Найко - напреднал
Пишa от телефон и е мaлко трудно . Този съд е с дебелинa нa стенaтa 2 мм и форммaтa му мисля , че не е подходящa зa подлaгaне нa нaлягaне . Системaтa ще бъде отворенa . Схемaтa е кaкто я е нaчертaл Aнтон в темaтa Буфер - котел , буфер ,рaдиaторен кръг. Имa си термостaтичен вентил Термовaр нa 61°,филтър , помпa 25-4 - товa зa котелa. " Буферa" е с четири отворa , но реших дa постaвя един в нaй-високaтa чaст , a не срещуположно нa горния , зa дa може дa се използвa цялaтa топлинa от него. Aко зaтворя крaнa нa този извод буферa може дa се рaзглеждa кaто двутръбен . Тук имaм въпроси , но по- нaтaм. Рaдиaторният кръг се състои от смесителен вентил Honeywell V135 ,филтър, помпa 25-7 и колектори .Предвидил съм три кръгa с по двa консумaторa и бойлер и рaдиaтор вързaни нa котелния кръг. Цялaтa връщaщa водa и от бойлерa се подaвa долу в буферa.

Прикачен файл

CAM00084-1.jpg

Прикачен файл

CAM00092-1.jpg

Прикачен файл

IMG_20140224_113652.jpg
AntonBM - специалист
Сега вече се видя. Добре си направил нещата. Няма причина да не работи. Сподели как се държи инсталацията, когато започнеш да я ползваш.
Виждам, че сравнително точно си изпълнил схемата. Само този 3-пътен вентил пред котела при теб е с ръчно управление, а аз съм го дал термостатичен. И така ще работи, но за по-сигурно в този случай сложи един термостат, който да пуска помпата на котела, след като водата в него стане поне 60°С. Иначе с този 3-пътен вентил с ръчно управление може да вкарваш в котела и по-ниска температура, когато буфера е още студен. На ръка трудно ще се регулира там. Останалото е наред. Естествено трябва и топлоизолация, но ти сигурно ще слагаш.
П.П. Този смесителният вентил Honeywell V135, как се управлява? На бялото му капаче по принцип се слага задвижка, с която се регулира температурата (може и термо-глава). Така, както е сега ще стои в едно и също положение.
AntonBM - специалист
В темата за буфера мисля, че описах как работи такава инсталация, но тук пак ще пиша.
Начално запалване, котела е студен. Помпата на котела се включва ръчно, но по-добре е да е с термостат, който да я включва, когато водата стане поне 40°С. Така, когато изстине котела, след като си изгори дървата тя сама ще спре. В твоя случай понеже 3-пътния ти вентил не е термостатичен съм писал да я настроиш на по-висока температура – поне 60°С. Ако вентила беше термостатичен той първоначално не позволява помпата да върти водата към инсталацията и буфера, а тя се превърта само в котела. Така е, докато температурата се вдигне над 60°. Когато тя се вдигна над тази стойност термо-вентила започва да пропуска към буфера и инсталацията, като в котела винаги влиза топла вода. При теб това не е сигурно. Неподходящ вентил си сложил там.
След загряването котела подава топла вода едновременно към инсталацията и буфера, като температурата на топлоносителя е поне 70°С, често и повече. Другата помпа с другият 3-пътен вентил веднага дръпват и подават към инсталацията топлоносител, без да „чака” буфера да се затопли. Така се осигурява приоритета на къщата пред буфера.
По принцип котела винаги произвежда повече топлина от това, което е необходимо за радиаторите, но чрез другия 3-пътен вентил се регулира точно колко да отива на радиаторите. Така остава топлина и за буфера. Той постепенно се загрява, а по-късно, когато котела изстине, помпата на радиаторите започва да тегли от него, а не от котела.
Икономиите идват от това, че:
1. Котела работи в оптимален температурен режим – вход в него не по-малко от 60°. Т.е. работа в режим близък до оптималния. Така КПД-то му е по-високо и не се замърсява от кондез. Това се осигурява от 3-пътния термостатичен вентил (може и от системата Ладомат).
2. Чрез другия 3-пътен смесителен вентил се регулира потреблението на топлина от радиаторите. Без такова управление къщата може да се прегрява, а това е гориво на „вятъра”. За да има най-добър ефект температурата трябва да се променя в зависимост от външната автоматично, но може и ръчно да се прави. Каква точно температура трябва да се подава зависи от типа на отоплителните уреди – дали са радиатори, конвектори или подово и как са избирани. Обикновено, ако е с радиатори се настройва да подава 85° при външна около -15°С, а при външна 0° е достатъчно да се настрои на около 60°С. Ти нямаш и такава регулация. Това бяло капаче натиска един стержен и вентила застава в едно положение, което не се променя, ако не го натегнеш или отпуснеш с въртене. Т.е. нямаш точна регулация на изхода от този вентил. Сложи му поне термо-глава с изнесен датчик. Иначе идеалният вариант е с електрическа задвижка управлявана от автоматика следяща за външната температура и регулираща температурата на подаваният топлоносител по „температурна крива”.
Схемата има и друга екстра освен икономии. Удължава се времето за отопление на къщата с едно запалване на котела. Буфера осигурява това. Ако буфера е със серпентина може да се добавят още екстри – отопление със слънце или термопомпа.
Найко - напреднал
Смесителният вентил рaботи кaкто със зaдвижкa , тaкa и с термоглaвa със изнесен сензор , но имa дяa видa и не бях сигурен коя дa вземa . Нaдявaм се тук дa стaне ясно. Не ми хaрвсвa , че AВ - то , т. е. смесенaтa водa е в средaтa и се нaложихa някои излишни кривки. Мислех си зa буферa ... дaли имa някaкви клaпи , пропускaщи сaмо я еднaтa посокa , зa дa могa дa зaреждaм буферa с хоризонтaлния, a рaзреждaм с вртикaлния извод . Не рaзбрaх кой вентил не е подходящ :?:[ Имa си термостaтичен вентил Термовaр нa 61°,филтър , помпa 25-4 - товa зa котелa. ] Aaaaaa , сегa ще кaчa още снимки , зa дa изчезнaт неяснотите. при това положение на колко градуса да пускам котелната помпа ?

Прикачен файл

CAM00072-1.jpg A смесителния все още е с ръчно упрaвление ,скоро ще си имa трмоглaвa ,се белее тaм нa бaйпaсa отляво нa буферa

Прикачен файл

IMG_20140224_173955.jpg Този вентил нямa кaк дa пусне водa към котелa с темперaтурa по-нискa от 61°
filmatoplo - майстор
Какъв е котела , колко киловата , на какво гориво ще е , колко литра е буфера :?
Найко - напреднал
Котелът е Бош 16 кв , на въглища. Ще отоплява къща близнак на два етажа по 75 кв м . Тъй като се сдобих с въпросната къща преди година съм подготвил за обитаване само единия етаж , но и на втория съм пуснал отклонения от всеки отоплителен кръг. Няма само западно изложение . Сменил съм дограми и врати , зад гипсокартона има 5 см вата, подовете са дюшеме , повдигнато на 8 см от плочата . Като се съвзема малко финансово ще има и външна изолация. Размерите на "буфера" са : диаметър 0,6 м , височина 1,1 м , по мои сметки 310 литра
filmatoplo - майстор
Въглищата са малко неконтролируемо гориво , в един момент буфера може да се окаже малък , понеже котела на въглища ще работи над 80-85 градуса , а към радиаторите ще пращаш чрез смеситела към 60 градуса , разликата ще се събира в буфера до време и ще започне леко да покачва температурата към 90 гр , не е опасно само малко за тръбите , но това е само теория която на практика е много вероятна .Пали и тествай ще си покаже :) .

Тема "Сглобих котелното - въпроси" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: