Най - вълнуващия въпрос зимно време.
genzlat - специалист
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО НА ОТЗОВАЛИТЕ СЕ....

Не е необходимо да превръщаме питането ми в поредната тема за ''Трипътен вентил'' , или поне що се отнася до приложението му в ОИ. Въпреки това по същество се отнася за такъв- или по-точно избора на такъв съобразно неговият дебит, температура на сработване, цена, и наличност
в търговската мрежа !

Става ясно, че ОИ има много косури, които е желателно да бъдат отстранени с цел оптимизиране
и автоматизация на ОИ- може да се повиши и КПД, с някой процент като резултат ! Този път
мисля да се доверя на собствените си ръце и на ВАШИТЕ мъдри съвети!
Този така наречен ремонт се налага да протече на два етапа:
1.- монтиране на трипътен вентил, за бай-пас на Атмоса и свързаните с това преустройства на
тръбните щтрангове зад котела, монтирането на друг радиатор в кухнята + още един в бокса, и т.н.
2.-ако котела още се държи-закупуване на втора помпа, и направа на един поне 200л БУФЕР

Сега ми хрумват и много други неща, ама по натам

Това е схемата на настоящата ситуация:

Моля за предварителни КОЕНТАРИ

Прикачен файл

СЕГАШНА.JPG
СЕГАШНА.JPG (87.4 KиБ) Видяна 3105 пъти
fbr - майстор
И къде е поставен сензора на регулатора, който включва помпата. И естествено, че ще е слаба циркулацията през байпаса, след като сензора му е сложен на изхода на котела. Сензора на термостатичния вентил въобще не му е мястото там. Там трябва да е поставен сензора на термостатичния регулатор, който включва помпата, а сензора на термостатичния вентил трябва да е на влизащата в котела вода, т.е. след помпата, а още по добре на самия котел в близост до входящата тръба.
Energyx - специалист
Аз бих направил следното.
1. Този Херц го махам от там и слагам вентила на връщащата вода на бойлера, а сензора на колектора на връщащата вода с настройка около 50-60 С-така се дава приоритет на радиаторите.
2. Слагам един трипътен ESBE или Termovar /50 или 60 С/ 1". Цена 120-140 лв.
3. Там дето сега е сензора на Херца слагам датчик за помпата-напр. Emmeti B2000. да включва на 40-50 С. Цена около 22 лв.
За най-малко пари и преработка-толкоз.
genzlat - специалист
И къде е поставен сензора на регулатора, който включва помпата,този сензор Еммети на помпата е вътре при другите сензори в самия котел !
Сензора на байпасния вентил е преместен там отскоро, експериментално,-от неотдавна се опитвам сам да си помогна, затова и може да греша , но не знам какъв е този вентил дето са сложили навремето, и най точно ще разбера когато бъде демонтиран. Сега условно приемам, че е нормално затворен / а и косвено се държи като такъв/, и колкото по-рано отвори, толкова по бързо котела ще се самозагрее и ще влезе в работен режим. Затова преместих сензора и е доста по добре, но поради слабото хидравично съпротивление, водата си тръгва нагоре и става една боза, дето не се пие.Така стигнах до извода за трипътния термостатичен вентил !

Може и да греша, затова се допитвам тук, радвам се че го преоткрих този форум!

Запланувано е този вентил да отиде на бойлера, ако е изправен все още!
fbr - майстор
genzlat написа:
този сензор Еммети на помпата е вътре при другите сензори в самия котел !
Този сензор трябва да е поставен колкото се може по-близо до изходящата тръба на котела, а регулатора да е настроен 40-45 градуса, за да може още със запалването на котела помпата да тръгне, понеже байпаса работи, само когато работи помпата. Сензора на термостатичния вентил Херц, трябва да е на входа на котела, т.е. там дето си написал 35-40 градуса, а целта му е, да не влиза студена вода в котела, понеже вътрешността на котела кондензира. Регулатора на термостатичния вентил трябва да е на 55-60 градуса. За да направиш тези неща не се изисква да източваш системата и се правят за половин час, направи ги и напиши как се държи в последствие.
genzlat написа:
Сега условно приемам, че е нормално затворен / а и косвено се държи като такъв/,
Нормално затворени вентили по принцип няма, вентилите винаги са нормално отворени, има разлики в задвижките към тях, т.е. при едните като сложиш задвижката вентила остава отвеорен, или обратното, задвижката затваря вентила, така че, като свалиш задвижката от вентила, бъди сигурен че вентила е отворен.
genzlat - специалист
Логически погледнато, е точно така, но на практика сега в това положение дава необходимия резултат- сигурно игнорираш, че това е ОN/OFF клапан и най-важното не спира циркулацията през системата, поради което котела не може да се самозагрее достатъчно и става мазало!
Може би ако се сложи възвратна клапа на топлата вода след бай-паса, да се получи, но този вентил за тази дейност вече е компроментиран при мен и замяната му с трипътен такъв е неизбежна все пак.

За да не съм голословен снощи направих снимки на термометрите , ще ги кача сле д малко,сензора на помпата е точно там където съветваш, настроен на 35*С
Christo - майстор
Отиваш на това място: http://kotly.com/index.php/cPath/8_250 -полски онлайн магазин и си купуваш първия Ладдомат 21-60 на 63 градуса. За 500 лева получаваш помпа за малкия кръг(котел горе-котел долу), автоматичен вентил на 63 градуса, три термометъра и три крана. Проверено е от мен. Доставката е за около две седмици. Тръбата от горещата вода на котела до Ладдомата и от него до студената на котела я правиш дебела колкото са изводите на Ладдомата. Идеята е водата там да се движи по-бавно от колкото към радиаторите, с цел по-лесно обезвъздушаване на котела.(пише го в ръководството за монтаж). Мястото на циркулационната помпа не е там. Тя стои на топлата вода след тетката за малкия кръг.
fbr - майстор
genzlat написа:
За да не съм голословен снощи направих снимки на термометрите , ще ги кача сле д малко,сензора на помпата е точно там където съветваш, настроен на 35*С

Това и твърдението на снимката горе, че температурата на котела се вдига от 0 до 60 градуса за 10-12 минути, никак, ама никак не се връзват. Ако регулатора на помпата е свързан и работи коректно, при достигане на температура на котела 35 градуса, помпата трябва да включи. Нещо бъркаш, няма такъв клапан ON/OFF, и клапана въобще не влияе върху проходимостта на системата. Ролята му е, да скъси пътя на топлата вода от изхода към входа на котела, при студен котел. Настройката на задвижката на този клапан определя, до каква температура водата да минава през байпаса, и след това през системата от радиатори. А и самото отваряне и затваряне не става със скок, а плавно и пропорционално, в зависимост от температурата влияеща на сензора. И защо двупътния вентил си го писал 1/2, като на снимката виждам 3/4.
genzlat - специалист
Прикачен файл:
T-4.JPG
T-4.JPG (55.04 KиБ) Видяна 2944 пъти
Христо, благодаря, отклоняваме се, макар всяко едно мнение да ми е много ценно! Буджетно няма шанс, а и съм привърженик на разумното усложняване на ОИ. Започвам да вярвам, че
с малко помощ ще се открие виновника за моите проблеми . Този един от тях, приближаваме се леко!
Снощи беше много сстудено: -10*С, ето показанията на термометрите,като имате пред вид, че стотици пъти съм се усъмнил в тях-наравно показват с живачните.

Нещо не се справих грамотно с качването на фотосите-не ме корете!

Прикачен файл

T-3.JPG
T-3.JPG (58.47 KиБ) Видяна 2944 пъти

Прикачен файл

T-2.JPG
T-2.JPG (41.54 KиБ) Видяна 2944 пъти
genzlat - специалист
Колега fbr,благодаря за отзивчивостта ,ценя мненията ти не само в тази тема, пак казвам не съм специалист камо ли разбирач, а и ми е много късно да ставам такъв., но не съм и паднал от Марс, поне знам кое как се казва! Не съм седнал да ви губя времето с измислени и нерешими ребуси , но всичко което описвам при мен е реалност.Явно всичко е над моите възможности, иначе да съм намерил разковничето, прочитайки неколкократно форума за отопление! Какво ми остава тогава, аз да съм най-тъпия човек на земята, или най големия карък, и на мен да се паднал развален АТМОС/ както и си мисля от първото му запалване/., преди десетина години. От всичко което съм научил до тук изглежда само името му е реално АТМОС-МЪКА. -мистерия и мъгла за мен! С две думи- не иска да гори/работи/, какво ли не съм опитал, дори и на въглища, всяко едно палене е приключение, емоция с неясен край и резултат!
Вече така съм се сраснал с 5/6 часови разпалвания, че някой път като тръгне добре , след малко ми липсва и тичам в мазето.

След това лирично отклонение, просто не знам какда продължа?, а и ми е гузно да ВИ занимавам с моите нелепи ситуаций...............

Помогнете с насочващи въпроси, моля

Тема "''АТМОС''-да поправим скапания БАЙ-ПАС" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: