• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Johny - майстор
Проблемът е следния: газов котел Eolo Star 23kW - тече от предпазния клапан - периодично и под "настроение". Клапана е на 3 бара, поддържам налягане около 1,2-1,5 бара. Имам нов клапан, но на 2 бара, който е еднакъв със стария, поради което смених само гумичката от уплътнението, но ефекта е минимален. Вероятно от теча се е издълбало леглото на клапана, но то е монолитна отливка, която не може да се смени.
Дали е разумно да престържа леглото с фрезичка за водопроводните кранове /имам такава/ ?
LazarGanev - "Велик майстор"
Смени клапана, не си играй
Johny - майстор
По нашите магазини няма, само този на 2 бара - онзи ден го купих. Дай идея от къде да поръчам. Смяташ, че проблема е в пружината, а не в леглото?

Това е новият клапан със старата гумичка.

Прикачен файл

2.jpg
2.jpg (31.08 KиБ) Видяна 3174 пъти

Прикачен файл

1.jpg
1.jpg (44.49 KиБ) Видяна 3174 пъти
lov - майстор
Погледни си разширителния съд да не се е спраскала мембраната щом казваш че протича когато си иска. Иначе с райбероването ако не ти е много става. Но ако е повечко ще трябва да подложиш същата дебелина която си отнел под пружината в противен случай ще отваря на по ниско налягане.
Johny - майстор
Това с разширителния съд как става, как се проверява? Пробката отгоре предполагам е с обратен клапан.
naskov - майстор
Трябва да изпуснеш налягането в системата и да измериш с манометър налягането на РС. Ако е 0 или близо до 0 нормално е предпазния клапан да тече. Трябва да напомпаш съда през вентила му до 1,5 бара.
Johny - майстор
Благодаря за отговорът. Оказа се, че в разширителният съд "няма никой", което означава,
че няма какво да поеме свръхналягането /колко съм досетлив :-D /.
Само някой да ми каже дали щуцерът за зареждане е с размера на автомобилните вентили /на вид е такъв/.
LazarGanev - "Велик майстор"
Ами значи си ни подвел още в началото :)
Johny написа:
Клапана е на 3 бара, поддържам налягане около 1,2-1,5 бара.
Не казваш, че налягането варира в големи граници :wink: . Вентила е автомобилен, става с помпа или компресор за гуми
Johny - майстор
Съжалявам, манометъра е на неудобно място, а и не съм се сетил да го следя. Сега ми се изясни действието на цялата система. Тези от сервиза можеха да ми кажат за варианта с РС.
Още един въпрос - при по-топло време като сегашното, когато през нощта радиаторите превключат на 17 градуса, котелът понякога влиза в авариен режим /светва червения светодиод/ и трябва да "ресетна" ръчно. Настроен е на 75 градуса. Трябва ли да вдигна температурата и на колко град., за да не влиза в този режим?
LazarGanev - "Велик майстор"
С дигитални термоглави ли си?
  • 1
  • 2

Тема "Теч от предпазният клапан на газов котел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: