Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Въпросния котел е втора употреба, с отличен вид,като нов.За пръв път обслужвам такъв котел, 7-8 пъти е пален.
Ще се използва за допълнително отопление през големите студове, основното е термо помпа въздух вода.
Въпросният котел много бавно се разгаря и е със слабо горене.
Следната ситуация : разпален - вкл. димен вентилатор , затворена запалителна клапа и отворена въздушна клапа ,
като отворя съвсем малко ( да виждам огнището) котела започва да гори многократно по добре от колкото със затворена врата.
Същото е и по време на разпалване, започва яко горене.
Въпроса ми е, кеде не съм изчистил та при леко отворана врата да се получават нещата с необходимия въздух за горенето.
Регулатора на тягата, синджирчето, дето отваря вратичката?
filmatoplo - майстор
Като се погледне отзад -има една клапа която не се вижда но се вижда един стержин който я държи ,има и контра болче .Та при пренасяне може някой да е натиснал този стержин навътре , отстрани има малко кръгче което е визьор към клапата от там се гледа колко е отворена при регулиране .Като застанеш зад котела се пада от ляво над клапата която я дърпа синджирчето .Междувременно трябва да е почистен навсякъде ,даже и под керамиката в долната камера .Когато не гори котела -клапата за въздуха е отворена почти хоризонтално , като загрее на 80 гр тя почти вече е затворена ,регулатора при студен котел трябва да е поставен на 80 гр .
Благодаря за съветите.
1.Отворих визьора и до плътното затваряне на клапата за първичен и фторичен въздух има около 10-12 милиметра.
Нищо не съм пипал освен със една шпилка почистих каквото достигнах.
2.При пренасянето загубих един чарк от клапана за въздуха(този със синджирчето)
и клапата я отварям окло 20 – 25мм., дано да е от това.
Откъде влиза въздуха за горната камера за да мога да го изчистя?
filmatoplo - майстор
Като погледнеш в камерата -горе в дясно ,или това което гледаш през визьора то е .Отвори двете правоъгълни капачета горе и долу на котела и навсякъде да се почисти -газовете излизат от камерата ниско долу под керамиката кръгъл отвор около ф-120 -някой с години там не са чистили .
filmatoplo благодаря за участието и помощта.При монтажа изчистих всичко през двата
капака и отвора на вентилатора.Неможах да изчистя изходяящия отвор под
керамичните тела, не можах да ги извадя, може би има някакъв чалъм.
Ако бях направил консултация във форума нямаше да е този котел тъй като
ще се преправя за пелети а ATMOS е най-неподходящия за целта.Но
тъй като ще работи около месец през годината преглътнах грешката.
След около седмица ще започвам да го ъпгрейдвам. Веднага след покупката му
купих долна врата от 30-ца та нея да дупча за горелката.
Ще има въпроси но по нататък.
filmatoplo - майстор
Правил съм много Атмоси на пелети - стават но кпд не е като на пелетен котел -съдя по по топлите димни газове .
filmatoplo здравей.Снощи проведох малък експеримент.
По време на запалването си играх с горната врата и клапата за разпалване.
Като отворя само малко 20 – 25мм горната врата и затворя клапата за разпалване
започва страхотно горене с посока на пламъка към долната камера.
При затворена или отворена клапа и затворя вратата почти замира разпалването.
Разтоянието на клапата за първичен и вторичен въздух е около 11мм.
По ПДФ за моя котел това разтояние го дават м/у 11 и 32мм. и ,че промяна се
прави само при несъответствие на работните условия, какъвто е и моя случай.
Може би трябва да го поменя това разтояние.
Имам въведени промени от мен по котела свързани с изхода на димните
газове.Не е с оригиналния вентилатор и на върха на комина съм поставил
още един такъв вентилатор който компесира слабата тяга на комина.
Незнам дали е свързано с направените от мен промени, но като отворя малко
горната врата и става като локомотив.Възможно ли е да има нещо запушено
м/у отвора за входящия въздух и клапата за първичен и вторичен въздух.

Тема "Atmos комби С20 бавно загрява" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: