Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Здравейте,

предстои ми да свържа отоплителната инсталация към водогреен котел на пелети и имам нужда от малко помощ. Имам изградено водно подово със стайни термостати управляващи термозадвижки за съответния кръг. Както стана ясно имам и котел на пелети с вход "стаен термостат". Свързването на допълнителен стаен термостат е най-лесно, но се губи смисъла от останалите и всичките им предимства.
Предвид ситуацията какъв би бил най-удачния вариант за оптималното управление на горелката ?

Това което мина през ума ми е следене температурата на входящата в котела вода и изходящата и при малка разлика да гаси горелката. Проблема е, че помпата не трябва да се спира.
Щом имаш пелетен котел, предполагам горелката му си има управление.
Понеже температурният режим на котела не е подходящ за подово, трябва ти буферен съд, термо смесителен вентил със задвижка и контролер, и помпа.
Тоест котела си топли буфера до някаква температура, а помпата на подовото си върти постоянно през трипътния винтил?

Компромисен вариант без буферен съд има ли?
Всички други варианти, освен горния, са компромис относно правилната работа на системката и комфорта.
Подчертавам, че не съм спец, а само така си мисля.
Отвори темата ''Буфер'', разгледай внимателно схемите на Антон, замени пиролизния котел с твоя, а конвекторите с подово и.....................дерзай!
И все пак как ще се управлява помпатаза подовото ?
Помпата за подовото изобщо да не я управляваш - няма никакъв проблем. Моята върти постоянно
Какво става с помпата на подовото когато всички термозадвижки затворят. При повишаването на налягането изключва ли се или преминава в някакъв специален режим. Мисля да ползвам ALPHA2L 25-60 180
todor.dimitrov написа:Какво става с помпата на подовото когато всички термозадвижки затворят. При повишаването на налягането изключва ли се или преминава в някакъв специален режим. Мисля да ползвам ALPHA2L 25-60 180

Продължава да работи в облекчен режим, не се изключва, остава си на режима, който си избрал.
Прочети пак поста на Лазар! Той знае какво прави, а в случая е предпочел пренебрежимо малък финансов разход за помпата, вместо да се изхарчи за скъпото и управление.
Аз се ръснах 200 пари за контролер на трипътния мотор-вентил, но съм с радиатори и промяна температурата на водата е нужна.
Освен това, спира помпата, когато няма нужда от отопление и затваря вентила.
Въпросната помпа при постоянна работа при дадените условия ще изгори умопомрачителните няма и 70 (седемдесет) стотинки за ел. енергия на месец.
andy_forresite написа:Въпросната помпа при постоянна работа при дадените условия ще изгори умопомрачителните няма и 70 (седемдесет) стотинки за ел. енергия на месец.


Не съм съгласен с мнението. Въпросната помпа консумира между 5 и 45 вата на час.

Степен 5 вата е достатъчен за рециркулация на БГВ, циркулация в сл. системи с къси трасета и мин. хидравлични загуби и в отоплителни системи където имаме почти ЕЦ и дали с тези 5 вата или без тях си има циркулация.

При подови отопления имаме кръгове ф16, ф17 или ф20 с дължина 60-80-100 метра. Това са линии с големи хидравлични загуби, които няма как да се покрият с помпа с ощност 5 вата.

Ако сметенете 24 часова работа 30 дни в месеца на реална мощност ще се убедите, че разхода за ток не е 70ст/месец а почти х10

Друга бира! Ел. енергията консумирана от циркулационните помпи при отопление се превръща почти 100% в топлина. Така, че тези 45 вата са топлина, която се отдава в имота.

Ако системата бе за охлаждане обаче всички сметки са със знак минус.

В края на краищата може би най-важно е амортизация на помпата при непрекъсната работа:-)))

Поздрави!

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Отопление”