Най - вълнуващия въпрос зимно време.
tysonlkr - специалист
Здравейте!

Става въпрос за циркулационна помпа на локално парно.
От няколко дни забелязах че помпата поставена на студената вода е доста топла, направо не може да се държи с ръка, а тръбите до нея не са чак толкова топли. Нормално ли е това или има някакъв проблем с помпата? Водата си циркулира в системата.
От какво може да грее така помпата :?
ivanovbg - майстор
Премери тока който консумира. Има голяма вероятност да се опитва да стане на бързовар. Ако е по голям се ориентирай към нова.
П. Петков - специалист
Ако двигателят е с работен кондензатор, проверете дали кондензаторът не е поизсъхнал. Отвинтете капачката на помпата и проверете дали роторът се върти. От там трябва да потече и малко вода. Преди време, във ВМА (Военно-медицинска академия) имах такъв случай, при който се оказа че помпата не върти. Преди и след нея имаше равнопроходни кранове, които затворих (за да не източвам цялата инсталация), демонтирах само статора и с учудване видях едно голямо, остатъчно парче от тръбните заварки, което беше блокирало турбината. Годността на кондензатора може да се провери, като се свърже последователно на лампа с нажежаема жица. Капацитетът на кондензатора може да се изчисли, като се премери тока, при свързване на кондензатора към 230V АС мрежа. Формулата е С=I/230*314, където I е токът в Ампери, а С е капацитетът във Фаради. Или, ако токът е 0,11 А, то кондензаторът е 1,52uF. Директно свързване без ограничителен резистор е нежелателно, поради големия, първоначален ударен ток.
Обикновено, при едноскоростните двигатели намотките са две (пускова и работна), като при някои двускоростни помпи, тъй като турбината е радиална, първата скорост (по-ниската) се реализира чрез реверс. Измерете с омметър изправността на намотките. При двигателите с работен кондензатор, намотките са еднакви, защото те си разделят полюсното деление наполовина. Докато при двигателите с пусков кондензатор, полюсното деление (или броят на каналите за полюс и фаза) се делят в сътношение 2:1 в полза на работната намотка.
tysonlkr - специалист
Премерих тока на помпата включена на първа степен 0,19А на самата помпа е означено че трябва да е 0,18А. Следователно си е в граници.

Помпата е с три скорости. Не мога да разгадая какво е свързването и как са реализирани трите скорости :? Като и отворя капачето има кондензатор. При отишъл си кондензатор симптомите не са ли други- помпата няма да върти изобщо, а за сега тя си върти, само където грее. Може ли причината да е в кондензатора?
Тия кондензатори ще ме съсипат, като тръгне един всичките се скапват.

Помпата си върти, ротора не е блокирал щом върти водата. При пускане на студена система пак се усеща как топли.
Отвивах и болтчето което е на ротора и от там потече вода. Завъртях го с ключа и ротора си върти.
Единствено за запушване не съм проверил, защото всяко източване на системата ми носи големи неприятности след това със обезвъздушаванито на системата.
fbr - майстор
Забелязал съм че китайските греят повече, но не дефектират от това.
romanpm - майстор
П. Петков написа:
Ако двигателят е с работен кондензатор, проверете дали кондензаторът не е поизсъхнал. Отвинтете капачката на помпата и проверете дали роторът се върти. От там трябва да потече и малко вода. Преди време, във ВМА (Военно-медицинска академия) имах такъв случай, при който се оказа че помпата не върти. Преди и след нея имаше равнопроходни кранове, които затворих (за да не източвам цялата инсталация), демонтирах само статора и с учудване видях едно голямо, остатъчно парче от тръбните заварки, което беше блокирало турбината. Годността на кондензатора може да се провери, като се свърже последователно на лампа с нажежаема жица. Капацитетът на кондензатора може да се изчисли, като се премери тока, при свързване на кондензатора към 230V АС мрежа. Формулата е С=I/230*314, където I е токът в Ампери, а С е капацитетът във Фаради. Или, ако токът е 0,11 А, то кондензаторът е 1,52uF. Директно свързване без ограничителен резистор е нежелателно, поради големия, първоначален ударен ток.
Обикновено, при едноскоростните двигатели намотките са две (пускова и работна), като при някои двускоростни помпи, тъй като турбината е радиална, първата скорост (по-ниската) се реализира чрез реверс. Измерете с омметър изправността на намотките. При двигателите с работен кондензатор, намотките са еднакви, защото те си разделят полюсното деление наполовина. Докато при двигателите с пусков кондензатор, полюсното деление (или броят на каналите за полюс и фаза) се делят в сътношение 2:1 в полза на работната намотка.
=D> Аз благодаря ! Знам какво става при скъсана турбина , но това е друго :supz: :partyman:
П. Петков - специалист
Тъй като циркулиращата вода служи и за охладител, проверете дали дебитът съответства на проспектния за помпата. За съжаление това е доста трудно, ако проектантът не е предвидил възможност за измерване. При проектиране на разводката, винаги съм прискимтявал пред топлоинженерите да оставят разстояние между равнопроходния кран от водоразпределителя и входа на помпата, и то такова, че да има възможност за директно монтиране на водомер. Разбира се, кранът трябва де е комбиниран с холендър. Това е много удобно за верификация на сметките и съответствието им с действителното хидросъпротивление на отоплителния клон. Обикновено, за икономия, един от двата крана (преди или след помпата) го пропускат. По принцип тези помпи греят и понякога е трудно да се прецени дали има промяна в статуса им, и дали не се заблуждавате в преценката. Ако имате кранове преди и след помпата може да я демонтирате лесно (без източване на инсталацията) и да я проверите, като я пуснете да работи със студена вода. Това става лесно, като може да ползвате само един маркуч (от изхода и), който е заустен в съда от който тя помпи водата. Разбира се трябва да я държите така, че входът и да е потопен в съда, а също и преди пускането помпата да се напълни с вода за да тръгне нормално.
Обикновено за експеримента са необходими двама души. Помпата се държи вертикално, като входът и се запушва с ръка. Сипва се вода в изходния маркуч, след което той се потапя в съда, а впоследствие се потапя и входа, без да се отпушва. След потапяне и на входа, последният се освобождава. При това положение помощникът трябва да я включи. След като тръгне, маркучът се изважда от водата и се преценява какъв е дебитът. При тази постановка, той трябва да е максимален и да съответства на дебита при нулево налягане. Дебитът се изчислява, като се измерва времето за напълването на съд с определен обем. При помпи с големи условни отвори, експериментът се усложнява поради необходимост от редуцираща арматура. Преди всичко, трябва да се осигури надеждно защитно зануляване на помпата!!! Що се отнася до кондензатора, той може да не е "изсъхнал" напълно, а капацитетът му да е намален. При това положение въртящият момент на помпата намалява, но това може да се установи като се оцени скоростта на въртене на ротора след отвинтване на капачката.
Последна промяна от П. Петков на вт яну 28, 2014 4:22 am, променено общо 1 път.
ivanovbg - майстор
Помпата може да грее и ако за затворени доста кранове по радиаторите. Пробвай я на по ниска скорост.
Да подновя темата ако има хора търсещи отговор защо помпата за парното грее. Търсих на много места но никъде не открих повече по въпроса. Сега да ви кажа какво стана с моя помпа Вило работила 2 сезона и от 5 клеясала и не включвана . Тръгна с голям зор и започна зверски да грее и на трите степени. Нямах друг избор и я оставих така след 24 часа се беше раздвижила и вече работеше нормално.
Днес поставих на една друга система стара помпа уж работеща върти водата но и тя грее надявам се като поработи да се оправи дано не е избила намотка .

Тема "Помпата грее?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: