• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kGitsov - специалист
Здравейте,

Правя ремонт и съм демонтирал старите кютуци, които са запушени, затлачени прочее и вероятно не вършат добре работата си.
Мисля да сложа алуминиеви радиатори, но се натъкнах на няколко проблема. Систематизирано са това:
1. Тъй като оправихме нивата в целия апартамент и сменихме замазките сега в хола малко се вдигнаха нещата и долната тръба остава в замазката и настилката. Ясно е че трябва да се преправи, но се питам дали може да се пусне по пода и от пода да излезе коляно нагоре с кранче, вместо да се вдига изцяло нагоре и да се прави ново хващане от вертикалата?

2. Радиаторът в дневната е много нисък и с вдигнатото ниво съвсем вече се вдига нагоре. Как се монтират при тези условия радиаторите? Вмомента има място за радиатор не повече от 35 см и това е измерено от настилка до перваз на прозореца.

3. Без да се счита за реклама, всички ли алуминиеви радиатори ми вършат работа или да се оглеждам за определени марки?

4. Има ли начин "да се връзват радиаторите на кръст", без това да води до спорове с топлинния счетоводител? Тъй като ми обясниха, че при обикновенното свързване се получавал "байпас" и не стигала топла вода до края на радиатора.

5. Какво трябва да гледам при избор на радиатор? В случая гледам сайта на р*векс и гледам характеристиките на глидер:
т.е. ако помещението е 22кв (площ) х 2.5м (височина) = 55 куб.м. (обем за отопление)
според калкулатор ми дава че ми трябва 2.04KW мощност

Ако това е радиатора:
Модел: DOPPEL H200
височина: 290мм
ширина: 80мм
дълбочина: 180мм
Тегло без вода кг/гл: 1.42
Междуосово растояние: 200
∆Т 50°С W : 103
∆Т 60°С W: 131

Означава ли че ми трябват 20 глидера при ∆Т 50°С W или 16 глидера при ∆Т 60°С W: 131
Кое от двете мерки се взима за класически вариант (топлофикация - София)? Притеснява ме и това че големият брой глидери може да са проблем защото може да стигнат до вратата на терасата :)

6. Как е най-правилно да се оразмерят радиаторите, така че да не е студено зимата? При положение че системата е обезвъздушена и работи според изискванията.

Най-проблемно ми е помещението в дневната, тъй като височината е малка, а и на всичко отгоре разширихме вратата към терасата с около 15 см :) :lol:
Въпросите ми са лаишки, тъй като нищо не разбирам от тази тематика, а и сигурен съм от много други :)
шоп - майстор
1- Може
2- Има радиатори Н 300
3- Няма еднозначен отговор. Не ми се влиза в спорове.
4- Задължително на кръст ( изключения за радиатори под 10-5 ребра)
5- Няма универсален калкулатор. Изчисли си топлозагубите. Сметките по м2 или по м3 са бакалски.
6- За да е топло-преоразмерени.

Централното отопление е характерно с непостоянна температура на топлоносителя. Най-големите спадове и кризи са съответно в пиковите ниски външни температури. Ако искате да не мръзнете си сметнете топлозагубите и накрая необходимият брой ребра ги умножете по 1,3-1,5 за да сте на топло. И х 2 да сметнете няма да сгрешите стига да имате място, финанси и т.н. Утре можете да се откажете от ЦО и да минете на ТП и ще сте подготвени:-)
Успехи!
andy_forresite - майстор
Няма значение какви алуминиеви или панелни ще вземеш. Алуминиеви каквито има на изгодна цена. Панелни има тип 33. Обичайно са тип 22.
Въобще нямаш разстояние за радиатор. 35 см на 30 см височина на радиатора до перваза означава 5-6 см общо разстояние отгоре и отдолу. Средно по 2.5 см. Малко са. 180 мм дълбочина също не е лош дзвер на фона на 80 мм за нормалните глидери.
С 2 киловата радиатор на 55 куб м стая ще е СТУД като падне под нулата. Трябва ти радиатор, даже два малки, общо 3.5kw за тази стая, не по-малък.
Когато няма място се слага воден конвектор тип подов. Може да не е под прозореца. Като няма друг начин...
Водният радиатор в kw е толкова при да кажем 90° вход, 70 изход и 20° в стаята. При 60/45/20 няма и половината сигурно.
Какво ремонтираш?
torbalan - Дървен философ
Демонтираш стари кютуци. Те си имат мощност.

До сега позвал ли си ги? Ако да - топлили ли са те достатъчно? Ако да - намери им мощността и порчай алуминиеви със същата или малко по-голяма мощност...

Някой по-горе писа - не е задължително да са под прозореца. Също така не е задължително да е един радиатор. Ако си на зор - може и два на ъгъл.

Относно пускането на кръст - може и от едната страна да са кранчетата и пак да е на кръст :) Аз имам радиатори с по 18 стъпала, които си работят нормално и без да са на кръст.
LazarGanev - "Велик майстор"
пет май 25, 2018 1:06 pmшоп написа:
5- Няма универсален калкулатор. Изчисли си топлозагубите. Сметките по м2 или по м3 са бакалски.
6- За да е топло-преоразмерени.

Централното отопление е характерно с непостоянна температура на топлоносителя. Най-големите спадове и кризи са съответно в пиковите ниски външни температури. Ако искате да не мръзнете си сметнете топлозагубите и накрая необходимият брой ребра ги умножете по 1,3-1,5 за да сте на топло. И х 2 да сметнете няма да сгрешите стига да имате място, финанси и т.н. Утре можете да се откажете от ЦО и да минете на ТП и ще сте подготвени:-)
Успехи!
Шопе, извинявай, тоя път не се стърпях :) ! Оразмеряването на радиатора според площта и кубатурата било бакалски метод, ти предлагаш човека да загуби 1-2 дни за да си сметне топлозагубите до ват, после радиаторите до милиметър и накрая всичко това да го удвои, за да се застрахова - това изобщо не ми го побира мозъка :shock: . Защо бяха тогава първоначаните педантични сметки с коефициенти на топлопреминаване и т.н.? Все едно бакалина да ти сметне 10.05лв, ама да ти иска 20лв, за да се застрахова, че може да е объркал някъде :lol: .
andy_forresite - майстор
Той е писал защо - за да има възможност в бъдеще да ползва термопомпа. Макар че аз ТП с радиатори не бих ползвал. Давам куп пари за големи радиатори, ловят ми място и накрая не стават за охлаждане. Ние с твърдото гориво спомагаме зимно време за енергийния баланс в страната. Отоплението ми харчи ток под 100 вата. Явно и в този случай отоплението няма да се променя. Предполагаме че има поне един климатик където е най-необходим...
Ако човекът разполага с доста $$$$, може да се разгледат вертикалните модели. По-добре е един радиатор в стая заради контролът чрез термоглава на температурата в стаята. Стилни са и пестят място. Например един глидер глобал, серия оскар, с височина Н1800, струва към 85-90 лева и е 379 при делта t=60. На психологическо ниво отказвам да умножа 9 или 10 по това число :rolleyes:
LazarGanev - "Велик майстор"
съб май 26, 2018 10:01 amandy_forresite написа:
Той е писал защо - за да има възможност в бъдеще да ползва термопомпа. Макар че аз ТП с радиатори не бих ползвал.
Няма такова нещо като универсални радиатори. За топлофикация са подходящи едни, за газов котел (конвенционален) - други, за кондензен котел - трети, за термопомпа - четвърти, за котел или камина на твърдо гориво - съвсем различни. Въпрос на сметки, но и на разбиране на материята :cool: . То ако беше тъй, препоръките ще са да слагаме най-големите, които се събират и толкоз, ма не става. Пък и от де да сме сигурни (дори и той не знае) един ден ако се откаже от топлофикация, дали ще отиде на камина или термопомпа :wink:
vrangelov - специалист
пет май 25, 2018 11:35 amkGitsov написа:

...Какво трябва да гледам при избор на радиатор? В случая гледам сайта на р*векс и гледам характеристиките на глидер:
т.е. ако помещението е 22кв (площ) х 2.5м (височина) = 55 куб.м. (обем за отопление)
според калкулатор ми дава че ми трябва 2.04KW мощност
...
Виж комшията какви е сложил... то е същото, като метода на @torbalan
шоп - майстор
съб май 26, 2018 8:05 amLazarGanev написа:
Шопе, извинявай, тоя път не се стърпях :) ! Оразмеряването на радиатора според площта и кубатурата било бакалски метод, ти предлагаш човека да загуби 1-2 дни за да си сметне топлозагубите до ват, после радиаторите до милиметър и накрая всичко това да го удвои, за да се застрахова - това изобщо не ми го побира мозъка :shock: .
Лазар, донакаде сте прав.
Удвоената сметка е за хора с пари и възможности. За масовката коефициента е 1.3 до 1,5. Който го направи според мен и моята практика няма да сгреши.

Топлозагуби се смятат за минути или за час при неопитните. Това изичисление не е времеемко и трудно, а даже е удоволствие. И понеже едно е да смяташ при вътрешна температура +20 и външна -10 и друго при вътрешна +25 и външна -20 и в 99% от случаите никога не се взимат в предвид загубите от вентилация съм заложил коефициент 1,3-1,5.
Централното отопление не е като локалното. При ЦО си 100% зависим от входящата температура на топлоносителя. Нямам представа колко обекта с ЦО си смятал и при каква температура на топлоносителя, но аз съм изградил доста ОИ на приятели с ЦО именно умножени по тези коефициенти и досега никой не се е оплакал, че му е студена когато да кажем топлофикация Сф при външна - 20 не подава флуид +70 а, +55 да кажем.
Успехи на всички и ако някой реши че като спести 200-500 лв за преоразмерени радиатори ще се грее в екстремен студ и намалено топлоподаване от ЦО да си припомни думите ми.

П.П. За финал, преоразмерена система може да подава по-малко топлина, обратното е невъзможно!
filmatoplo - майстор
:) Особено ако си с подово ,имам предвид ако си навил по малко тръба :wink: .
  • 1
  • 2

Тема "Подмяна на радиатори в панелен апартамент" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: