• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
andy_forresite - майстор
Вътрешните стени са много странни с това 0.50. Те не се взимат при тези изчисления, освен ако няма да отопляваме някоя стая. Тогава взимаме предвид тази вътрешна, която граничи с неотопляваната стая. Отделно ако ще се отоплява цялото жилище защо се слага ТИ на вътрешна стена нямам представа. Топлото няма да избяга у съседа.
Коефициентът на топлопреминаване е за цялата ограждаща конструкция. Дали е стена, дали врата, дали е прозорец, тази ограждаща конструкция си има свой коеф. на топлопреминаване. Той се определя на база сумата от съпротивленията на отделните съставящи ограждащата конструкция компоненти - мазилка, тухла, мазилка, ТИ плоча, външна мазилка. Ако е джам - профил, стъклопакет. По принцип да се слага мазилката и лепилото е загуба на време. Някой може да си пресмята и армиращата мрежа. Много ми е интересно каква е разликата с тях ...
Проветрението и вентилация са необходими повече при плътно топлоизолирани жилища. Който иска може да не ги счита за загуби, но тогава вътре ще смърди на потни чорапи, които след като изсъхнат провесени на захранващата радиатора тръба, остават да стоят прави :lol:
Когато направих изчисления за кухнята излезе 1500 вата за 0 вън и 18 вътре. Това бе със стария двукрил крив раздул се прозорец. Май 3.5 го взех него за топлопреминаване. Реших да проверя. В един ден от сутринта заваля леден дъжд. Цял ден температурата без дневен ход. Включих електрическа печка 1500 вата в 07:30 ч и помня, че майка ми не отиде на работа заради невъзможност да се пътува с автобус 45 км. След работа като се прибрах термометърът показваше 19 градуса. Това с 1 човек в стаята, който плетеше чорапи. Имам и други контроли и твърдя че изчисленията са много полезни, макар чак някаква супер точност не е необходима.
Антон С. - специалист
чет сеп 12, 2019 10:48 pmandy_forresite написа:
Вътрешните стени са много странни с това 0.50. Те не се взимат при тези изчисления, освен ако няма да отопляваме някоя стая. Тогава взимаме предвид тази вътрешна, която граничи с неотопляваната стая. Отделно ако ще се отоплява цялото жилище защо се слага ТИ на вътрешна стена нямам представа. Топлото няма да избяга у съседа.
Затова и посъветвах адаша в първия пост със сметките "Само не смятай топлозагубите на вътрешните стени и си промени Делта Т според условията при теб.". А иначе, ето го и обяснението на колегата от форума, който ги е правил:

"Здравей,това -10 малко си го съчиних :-D ,защото -15 поне според мен по-рядко се поддържа като температура,но ще го поправя. За делта T-таван съм сложил 30 а не 40,защото там температурата почти не ми пада под нулата(оставял съм съд с вода и не замръзва) а в сайта го смятат на -15 градуса.Тавана е с обшивка от ОСБ плоскости и хидроизолация под керемидите и е затворен отвсякъде много плътно,а и комина е точно по-средата и дава някаква топлина все пак,но за всеки случай съм го сметнал на -5 градуса[делта T-таван 25-(-5)=30]. Коефициента за прозорци с обикновени стъкла е 2.7 а с Ка стъкло е 1.4 но аз съм го сметнал както в сайта-на 2.9 :) За вътрешните стени ми се стори странна сметката,защото го смятат за неотоплявана съседна стая,а те ще се отопляват,но като ги махна се получава още по-ниска обща стойност 8600 W което ми се струва направо съмнително :-D "

Вероятно е чел това http://www.termosilikat.com/%D0%B1%D0%B ... 1%81%D1%82
и е смятал така, както пише в статията, въпреки пояснението, че е насочена по-скоро към оразмеряване на радиаторите, отколкото към пресмятане на топлинните загуби.

Че са бакалски сметки - бакалски са, но ще дадат някаква дори и бегла представа на човек, който се е засилил да си купува огромен котел. Колегата , който цитирам е с камина 16kWh (поне така твърди) и не видях някъде да е измрънкал, че му е студено. Все пак хората са различни, вкусовете също, да не говорим за строителството. Всеки сам трябва да си прецени - той ще живее там.
valqta - напреднал
Благодаря на всички,за изразените мнения ! Така! Спрях се на GREYKO комплект 30 кВ - котел и горелка !
Спрях се на тях,понеже след няколко години ще се наложи да отопляваме и първият етаж !
Само не знам дали горелката да е RB STAR или обикновенната ( ще се радвам ако дадете съвет) !?
Споделете и какъв стаен термостат да взема- предлагат ми един - Computerm Q7RF , но друго си е, първо да попитам- майсторите във форума ! :)
Дайте и други полезни съвети,понеже идната седмица, ще поставят котела! Поздрави на всички,

Тони! :partyman:
Последна промяна от valqta на пет сеп 13, 2019 10:19 pm, променено общо 1 път.
andy_forresite - майстор
Таванът не замръзвал :) . Тази топлина по целия таван едва ли е само от комина. Колкото и да е затворен, ако няма какво да го подгрява, там ще е кучи студ. На топлината от стаите се дължи незамръзващата вода при -10 навън. Просто тя подгрява таванското.
На едни познати на 50-60 см от къщата и по целия покрив няма сняг докато наоколо е 25-30 см снежна покривка. Дали да не пресмятам с положителни температури за тези стени и таван, защото температурата точно в тях изглежда да е положителна. Те живеят малко пО на север от мен, така че има резон, хи-хи.
Или като онзи слънчев колектор, който през нощта зимата бил на +30 гр на лунна светлина. Толкова бил добър. И последващия шеговит коментар на Л. Ганев да си смени възвратната клапа и ще му се оправи температурата (ще спадне).
шоп - майстор
пет сеп 13, 2019 4:44 pmandy_forresite написа:

Или като онзи слънчев колектор, който през нощта зимата бил на +30 гр на лунна светлина. Толкова бил добър. И последващия шеговит коментар на Л. Ганев да си смени възвратната клапа и ще му се оправи температурата (ще спадне).
Анди, за теб може да виц или градска легенда, но това е факт.
За първи път го срешнах написано от колегата Евгений.
В последствие го изпитах и на собствен гръб.
Имам 60 вакуумни тръби тип мокта тръба. Всяка от тях съдържа около 2,4л вода. В колектора над тях също има вода. Приблизително по бакалски сметки имам към 180 л вода

Какво се получава на практика:
към 19 часа лятото имам 90 градуса в колектора и 88 в бойлера. Управлението спира помпата.

Към 23-24 часа сина точи 200-300 л вода и температутара в бойлера спада до 83 градуса. Изпълнява се условието колектора да е 3-5 градуса по-топъл от бойлера и помпата се включва. Имаме добив на сл. енергия към бойлера при лунна светлина:-))))

Към 02-03 часа се включват перални и съдомиялни предварително програмирани за този часови диапазон на работа заради ношната ел. енергия. Те обаче са включени към соларните бойлери и към края на програмата са свалили пак с 2-3-5 градуса температурата в бойлерите и пак се включва помпата за да добавим сл. енергия по втори петли... без да имаме слънце.

Та така!
valqta - напреднал
Благодаря на всички,за изразените мнения ! Така! Спрях се на GREYKO комплект 30 кВ - котел и горелка !
Спрях се на тях,понеже след няколко години ще се наложи да отопляваме и първият етаж !
Само не знам дали горелката да е RB STAR или обикновенната ( ще се радвам ако дадете съвет) !?
Споделете и какъв стаен термостат да взема- предлагат ми един - Computerm Q7RF , но друго си е, първо да попитам- майсторите във форума ! :)
Дайте и други полезни съвети,понеже идната седмица, ще поставят котела! Поздрави на всички,

Тони! :partyman:

Моля някой да се включи в темата! :(
gnt69 - майстор
съб сеп 14, 2019 12:14 pmvalqta написа:
Благодаря на всички,за изразените мнения ! Така! Спрях се на GREYKO комплект 30 кВ - котел и горелка !
Спрях се на тях,понеже след няколко години ще се наложи да отопляваме и първият етаж !
Само не знам дали горелката да е RB STAR или обикновенната ( ще се радвам ако дадете съвет) !?
Споделете и какъв стаен термостат да взема- предлагат ми един - Computerm Q7RF , но друго си е, първо да попитам- майсторите във форума ! :)
Дайте и други полезни съвети,понеже идната седмица, ще поставят котела! Поздрави на всички,

Тони! :partyman:

Моля някой да се включи в темата! :(
Разбира се че RB STAR, по нов контролер е има повече екстри и на вид е по добър. Стайния си вземи с управление през интернет.
Аз имах Салус и го смених само защото нямаше управление през интернет. Сега съм с ТАКЪВ. Ето и снимка на моментното състояние. Натискаш копчето на телефона или компютъра и ти се изяснява топло ли е в къщи гори ли или почива котела, има ли вода в бойлера колко е външната температура.

Прикачен файл

Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (47.44 KиБ) Видяна 396 пъти
valqta - напреднал
Един глас за RB STAR- Други,няма ли да споделят по нещичко ? :sad:
andy_forresite - майстор
Горелката е същата. Разликата е в управлението. Rb star е с цветен дисплей и по-приятно меню. Има допълнителни функции като поддръжка на огъня, показване разхода на пелети, възможност за wifi. Не знам дали има защитата при обратен огън, която старият контролер има. Питай или който чете и знае, да се счита поканен да пише. Също дали новото управление има датчик за температура на пушека.

Не съм привърженик на термостати. Моят дом не е подходящ за температурен контрол по този начин и не съм се интересувал. На твое място бих взел термостат с два предавателя и един приемник. Предавателите по един на етаж, управлява задвижка, която пуска и спира потока (горещата вода) до радиаторите на 1 и 2 етаж съответно. Така отоплението за първия етаж ще продължи при стоплен втори етаж и обратно.
Приемникът стои при горелката. Пак е безкабелно. Забравих модела обаче. Ако те интересува потърси.
Радиаторите без термоглави и отоплението трябва да е с два кръга - по един за етаж.
Тази вечер научих за лунните колектори.
Потресен съм.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Тема "Много моля за съвет- Какъв Котел и Горелка да избера" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: