• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Само гофрето е добавяно когато са слагани плочки в банята.Нищо друго не е променяно.Банята не е до входа(ако беше нова линия от таблото би била приемлива алтернатива),бойлерно табло не е имало никога,предпазителите са стари черни и автоматични и не са подменяни никога.Не съм говорил за никакви нови кабели от антрето,а просто питах ако някой е виждал нещо подобно и дали примерно е практика нулата да се разделя от разклонителната кутия(ако изобщо има такава)?Бянята наистина е''клетка'' според моята близка която е строителен инженер..''Жичкаджия'' няма отговор къде 2та проводника за бойлера стават 3,защото не е виждал точно същия казус.С ''прозвъняване'' няма да го открие ако няма достъп до разклонителната кутия(или мястото където е връзката).Разпитване на съседите от другите етажи и същата страна може и да дадат отговор на този въпрос,все пак все някой
е е правил ремонт за токлова години,тук конкретно не е вижяно доста време.Поне да се избегне къртене на тънките стени на банята или бъркане в разклонителните кутии(вероятно пак там).Пуснах поста като се надявах някой да е виждал или знае нещо подобно,което ще спести къртене на тънки стени на баня(с гардероб от външната страна като бонус) около кабели.
mironcho - специалист
Вероятно е третия проводник да не се отделя от нулата някъде в кутия, а да идва директно от таблото. Следа за това може да е ако фазата и нулата са плътни жила с подобна двойна изолация, а третия да е единичен, гъвкав проводник с единична изолация (стига да не са удължавани, когато са слагани плочките и това, което пиша да не може да се провери). Ако съм прав, предполагам, като отвориш таблото ще намериш третия проводник там, свързан към нулата или навит на кълбо в ъгъла. Освен това вероятно е с по-малко сечение. Това мисля, че е част от измислена по това време система за пестене на енергия в най-натоварената часова зона - централно подават сигнал и всички бойлери и печки остават без напрежение. Напълно вероятно в стаите да има по два контакта странно близо един до друг - единият е за "мощни" консуматори (печка, радиатор), а другия - за телевизор, грамофон...
Отклоних се, ако този проводник действително стига до таблото и не е прекъснат може да се ползва за трето жило. Ако е по-тънък от основните проводници и се движи в тръбите по които минава, то препоръчвам да се смени с нов със сечение като на фазата и нулата.
Напълно вероятно е да няма бойлерно табло, въпреки, че се е изисквало според тогавашната нормативна уредба - при баща ми също няма, а ремонти не са правени.
Lutchezar - майстор
При всички панелки стандартно кабелите са мостови и минават по ъглите по пода, теоретично първоначалният също така е стигнал до банята. Без къртене става с търсачка на кабели и с измервателни уреди, мултицет е достатъчен, тон генератор е по желателно, а добър майстор само с фазомер или пробна лампа ще се справи.
В този случай явно вече не е стандартно. Ако не се прави основен ремонт с подмяна на кабели, а дори и тогава си трябва специалист. Без снимки, схеми и скици толкова може да се каже.
iliya_i - майстор
1989 г. бях на бригада в Домостроителен комбинатВарна. Тогава във формите за панели се залага гори, разкклонителни и конзолни кутии. После се заливане с бетон.

Това за сведение на хората гадаещи на панел, щото били виждали 2 - 3 панелги.
Технологията се е променяла в зависимост от завода и годината.
flameelement - напреднал
Здравейте,
Моля за съвет дали свързването от снимките е добро или да се преправя и ако да какво?
Благодаря!

П.П. Налага се и да удължа кабела.

Прикачен файл

photo_2022-07-08_17-34-11.jpg
photo_2022-07-08_17-34-11.jpg (95.01 KиБ) Видяна 1167 пъти

Прикачен файл

photo_2022-07-08_16-15-41.jpg
iliya_i - майстор
Ами първото нещо, дето се набива на очи е, че кутията дето полсваш за разклонителна, не е влагозащитена.
Второто - използваш за удължението мосторв кабел, който е съвсем неподходящ за монтаж над мазилка, а още повече за монтаж във влагозашитена кутия. Можеше да си купиш ШВПС - 3-проводен за 2 лева.
Трето - От снимките не виждам кутията да е закрепена някъде. Изглежда като да е свободно мандахерцаща се.
Четвърто - защо клемите са 5-ци, дето трудно си ги наврял в кутията?

Изобщо, използвал си каквото имаш под ръка, вместо да инвестираш 6-7 лева в правилните материали.
Не разбрах, одобрение ли очакваш?

И последно - този бойлер с изолация от стъклена вата на кой боклук го намери?
flameelement - напреднал
Критични коментари. Въпреки че твоя е надменен ти благодаря за него.
От Светльо Шишков - гледам сега са към 1300 лева.
krasi92 - майстор
Кабела ако е 4 квадрата и клемите са за 6 квадрата става. Разкараи лустърлкемата и сложи и там ваго 6 квадрата. За 3 киловата швпс 3х2.5 щеше да ти е по лесен за работа и достатъчен като сечение. За кутията колегата ти е писал. Можеш да монтираш една влагозащитена на обо бетеман или скаме на стената.
flameelement - напреднал
Благодаря за коментарите!
Значи сменям мостовия с ШВПС 3х2,5, клеми Ваго за 6 квадрата, разкарвам лустер клемата и слагам влагозащитена кутия на обо бетеман или скаме. На кой IP стандарт трябва да отговаря кутията?
CYPER - специалист
Здравейте,
Имам 2жилен кабел излизаш от стената и влизаш директно към бойлера и искам да сложа WiFi ключ, който има следните клеми.
Въпросът ми е как е най-добре да направя зануляване?
Монтажът на ключа ще е чрез конзолна кутия за открит монтаж.

Изображение
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Тема "Зануляване на бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: