чет май 11, 2023 6:49 pmТрифон П.Трифонов написа: Около пъпката се виждат двата края на болтчета.Тези болтчета държат една планка, която пък държи ротора и могат да се развият, чак след като се махне шапката.
Ако обърнеш мотора, може да разбереш, че се разглобява.
Това намеква с въпроса Кака.
Викнах неволята и го отворих като внимателно удрях с чука по периферията на шапката. После го разглобих на съставните му части доколкото е възможно и всичко измих на мивката с вода без ротора
После с духалка изсуших всичко като статора след това го залях с 96% спирт да разкара ако е останало с вода и пак го изсуших с духалката. Пръснах бяла литиева грес на 2та лагера.
После сглобих само мотора без турбината като временно удължих въпросното кабелче с WAGO клема и о изненада моторът тръгна
Та моторът е МЕГА ЧИСТ и работи.
Обаче след всички тези манипулации жицата се скъса и сега трябва да запоя удължение.
Проблем ли е, че припоят ще хване и съседни кабели? Смисъл има ли значение къде точно ще запоя нова жица към намотката?
чет май 11, 2023 8:02 pmZEDYCUS написа: Абсурд да го разглоби така, че после и да го сглоби след това. Проблема не е само корпуса, че е занитен ами и турбините и те са на студена пресова сглобка на ротора. И няма сваляне без да я прецакаш. Борил съм се с един мотор, само че на Лавор и там беше даже по лесно защото корпуса е пластмасов на лепило. Но не успях да го оправя. А трябваше само да сменя единия лагер след турбината, донора беше с изгорял ротор но здрави лагери и на него се учех да го разглобя. Два пъти купувах двигател за него и все още си работи.Сторих нещо абсурдно Шапката е заводски сложена с преса, но се маха. Нищо не е занитено. Турбините са хванати с гайка към ротора.