Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Тани - модератор
velsi написа:
Благодаря за съвета, Тани. От какво примерно да е реотана? Имаш ли идея? А колкото до 40-те ампера.... не мисля, че го бърка генератора. Нали и акумулатора ще си е на мястото. И той ще помага.

Влизаш в някой магазин за резервни части и просто си харесваш някой , който ти хареса като дълшина! Понеже ще е с вентилатор и няма да търсиш инфрачервено излъчване , по добре да е по-тънък за да може да е по- дълиг и съответно с по-голяма площ за да "изтискаш" максимално КПД .

Ако ще работи само нагревателя няма проблеми, но вече е задължително да караш на светнати фарове , а ще и трябва и вентилатора на парното , а това ти е почти цялата консумация за която е предвиден генератора , като добавиш и зареждането на акумулатора и тези поне 40 ампера си му идват в повече!
velsi - Почетен майстор
Няма да е 40 ампера. Мисля си за нещо от рода на 150, максимум 200 вата. Колата е дизел, парното е много яко и двигателя загрява бързо. Това ще се позва само в първия момент след запалване да речем 10-15 минути докато заработи основното отопление.
Тани - модератор
За 200 - 300 вата въобще не се захващай! Няма никакъв смисъл. Няма да стоплиш нищо с тях.Е евентуално може да си стоплиш ръцете :-D , ако ги поставиш точно пред устройството , но само ако са ти измризнали навън при минус 10 15 градуса :-D

За по-малко от 500 вата не си струва според мен!
StroySum - напреднал
Виждал съм подобни неща, монтирани по коли, произведени за Скандинавия. Само че там подгряването беше не само на купето, а и на двигателя - топлеше охлаждащата течност и въртеше помпата, за да затопли целия двигател. Обаче цялото нещо се захранваше от ел мрежата - просто имаше контакт на едната броня и таймер за включване в определено време.
Тук това е приложимо, само ако колата е паркирана в гараж или двор :wink:
докера - специалист
Продават се отопляеми стелки за седалки :wink: Провери в "Практикер" или "Бриколаж" . Включват се към запалката . Май ги имаше и в "Кауфланд"
velsi - Почетен майстор
Тани написа:
За по-малко от 500 вата не си струва според мен!
А би ли споделил как ги сметна? Колко според тебе е обема на едно автомобилно купе и каква мощност е необходима за затоплянето му? Сега ако ти кажа, че съм си направил поялник на батерии 2,4 волта ще ти се види сигурно невероятно. Само не ме питай колко вата е щото не знам. :-D
Тани - модератор
Проблема според мен не е с обема , а с времето за което очакваш да се стопли и с началната температура!

За поялника не може да ме учуди защото "реотана" на индукционните работи с по малко от 0.5 волта . Ако измериш колко ампера ти харчи , можеш и сам да си сменеш колко вата е. По ми е любопитно обаче колко време изкарват батериите и за какво го ползваш?
velsi - Почетен майстор
Далече съм от мисълта, че ще го стопля. Искам просто да се почувства някаква топлинка докато загрее двигателя. Поялника не го ползвам за нищо. Просто един приятел си беше направил и аз да не остана назад си направих и аз. :-D Изкарва 2-3 часа, зависи от интензивността на работа. Проблема е друг. Батериите, които ползвах (акумулаторни) са смотано китайско изелие и имат убийствен саморазряд. Ако ти потрябва просто не можеш да го ползваш.
лада 1300 жигула се води има такъв реотан в парното
немога да си спомня точно някаде около 10-12 см е
сигурно се продават в магазините
Тани - модератор
Това което си видял не е реотан , а съпротивление за моторчето на парното за първа степен!

Тема "Отоплител за автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: