Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Вземи си моторна (термомагнитна)защита. Автоматичния прекъсвач също е термомагнитна защита - дефакто това е АП за двигатели-проектирани да издържат високия пусков ток - 6-7 пъти номиналния.
Работа ще ти върши и АП с D крива на изключване.Тока ще е към 25A(на моторните защити се настройва термичната защита 20-25).
Махай патроните ,тъй като, както по-горе колегата каза-те горят пофазно и няма да спрат другите фази ако изгори някоя.Това е опасен за двигателя режим.
didipov - помощник
Norek1 написа:
Проследи всичко от началото до края, виж за хлабави връзки при контактора, защитата и клемното табло(притегни всичко).Както казват колегите измери му тока виж колко пише на табелката, но предполагам, че ще е 24.2А ако работи на по-голям не е на хубаво работата, ще трябва да му прослушаш и лагерите.Незнам какъв ти е пусквателя, но предполагам, че ще е от старите с термична защита да знаеш, че ако е ползван много време от големия брой изключвания биметалната пластинка се измята и защитата почва да си губи функцията.Ако знаех каква функция изпълнява двигателя можех да ти отговоря по точно, а не да стрелям на посоки :)Имаш ли средства сложи 3 високомощни за главни една GV-ка(моторна защита), едно ново контакторче и работата ти заспива :)
Здравей, колега оказа се абсолютно прав. Проследих абсолютно всички връзки-бяха ок, без нагар, окисление и тем подобни. Разковничето се оказа в пусковото табло или по точно в контактора, съжялявам само че нямах в себе си фотоапарат за да ви покажа какво се казва износване на контактните повърхности на контактора :? , направи ми впечетление че на единият кабел излоцията му е започнала да разтапя, проверих дали е стегнат, оказа се здраво захванат, това ме накара да разглобя контактора (нали е от старичките...). Относно предназначението-този двигател се използва в една фуражомелка (за червен пипер :lol: ), преоразмерен, но само по мощност (производителят препоръчва използването на 8КW). Явно нещата отиват към малко по-сериозна инвестиция: АП с крива на изключване D + моторна защита. Утре ще погледна какво се предлага на пазара и ако нещо ме притеснява ще попитам отново. Благодаря на всички за съветите :partyman:
mirk - майстор
Може да минеш и само с моторната защита, в нея си има максималнотокова и термична и АП -Д не ти е необходимо поне до двигателя. Може да си сложиш такова АП в началото на линията в таблото захранващо мотора като махнеш предпазителите там. Този предпазител трябва да бъде задължително триполюсен а не три единични :-D
И ако двигателя се пуска от място а не дистанционно и няма разни блокировки които изискват контактор може да остане като апаратура само моторната защита за ръчно пускане. Даже предлагат за тях кутии с повишена защита от прах и влага с прозорче с силиконово капаче за натискане на бутоните и. С такава кутия може да я монтираш направо вършу машината.
Ако държиш на контактора трябва ти 32А и да не е от едновремешните български че само ядве ще имаш :-D вземи си някой съвременен.
alexpet - напреднал
Колега, съгласно таблиците за 11кВ мотор с директен пуск ти е необходим предпазител 3Р - 40А. След като имаш ТЗ, монтираш и не се притесняваш.
lubomirlz - специалист
Mirk малко е опасно без контактор при такъв род машини, ако отпадне захранването машината ще спре и при възтановяване, двигателя ще се развърти без никакво предупреждение, този вариант по-скоро е подходящ за вентилатори, помпи и др. където е важен непрекъснатия режим на работа и няма опасност за обслужващия персонал.
На теб вероятно ти ясно това , но сметнах за редно да го напиша за останалите :) :partyman:
didipov - помощник
Контактор при всички положения ще има. Остава нерешен въпроса с предпазителите. В интерес на истината и в магазина ми казаха че 25 А няма да издържи независимо че е клас D. И аз вече съм в шах :?
Norek1 - специалист
Сложи си по големи автоматични предпазители може и 63А за главни, вземи моторна защита до 26А, защотот номинала на 11кв е 24.2А и аз мисля, че е добре да има контактор.В твоя случай имаш 2 варианта като или да си купиш готов пусквател или да си земеш защита, контактор и кнопка и да преправиш стария, само трябва да видиш кое е по изгодно, но ако цената е с малка разлика вземи си готов пусквател :)
mirk - майстор
lubomirlz написа:
Mirk малко е опасно без контактор при такъв род машини, ако отпадне захранването машината ще спре и при възтановяване, двигателя ще се развърти без никакво предупреждение, този вариант по-скоро е подходящ за вентилатори, помпи и др. където е важен непрекъснатия режим на работа и няма опасност за обслужващия персонал.
На теб вероятно ти ясно това , но сметнах за редно да го напиша за останалите :) :partyman:

Съгласен, в неговия случай наистина е малко опасен икономичния вариант.
mirk - майстор
lubomirlz написа:
Mirk малко е опасно без контактор при такъв род машини, ако отпадне захранването машината ще спре и при възтановяване, двигателя ще се развърти без никакво предупреждение, този вариант по-скоро е подходящ за вентилатори, помпи и др. където е важен непрекъснатия режим на работа и няма опасност за обслужващия персонал.
На теб вероятно ти ясно това , но сметнах за редно да го напиша за останалите :) :partyman:

Съгласен, в неговия случай наистина е малко опасен икономичния вариант. Минималната комбинация - моторна защита + контактор е напълно достатъчна.
lubomirlz - специалист
Дай данните от табелката и времето за развъртане на двигателя и ще ти се препоръча правилният предпазител и защита от претоварване.
Така малко си говорим на изуст, крива D най-вероятно няма да ти е нужна, ползва се основно за трансформатори или като главен за да се спази някаква селективност.
Пък и шнайдерските защити GZ1 - GV2 - GV3 си имат магнитни прекъсвачи и ако са в началото на веригата спокойно може да минеш без допълнителен предпазител :)

Тема "Защита на трифазен ел. двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: