Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
MamaMy - майстор
На последните двама колеги дължа да отбележа, че компресор не се ползва само за помпане на гуми :-D
Ако разсъждаваме така едностранчиво, да вземем да закрием форума. То всичко вече се продава. :wink:
a_nikolov - специалист
Да прав си не се помпат само гуми. Аз надувам балони, топки, лодки и басейна на децата :lol: Това в кръга на шегата.
Да наистина е така, но при мен това му е най-честото приложение в последно време.
Ако някой го ползва за друго да пусне идеите си тук. То нали форума е за това всеки да си покаже идеите и да сподели опит с другите, основно да се поучиш от чуждия опит.
bobibobi79 - специалист
Вземаш един мултицет и замерваш изводите.
Пусковата намотка дава по голямо съпротивление от работната.
Когато има общ край замерваш трите с всяка по отделно.
Двете които дадът най голямо съпротивление са ,едната пускова другата работна.Третата е обща.Сега вече хващаш общата и мериш с другите две, която е с по голямо съпротивление е пусковата.Купуваш си един Рига ключ и си готов.Мисля бяха около 7 лева.Връзваш общия към захранването,работната също,като идеята на ключа е да даде контакт на пусковата с работната за кратко време,колкото да разварти двигателя. Надявам се да си ме разбрал :-D .Трябва да има и кондензатор в компресора или обратна намотка на пусковата иначе нищо не правиш.Ако няма ще ти трябва и кондензатор.Не съм отварял компресори и не знам.
MamaMy - майстор
a_nikolov написа:
Ако някой го ползва за друго да пусне идеите си тук. То нали форума е за това всеки да си покаже идеите и да сподели опит с другите, основно да се поучиш от чуждия опит.
Ами аз вече публикувах една от идеите си.
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... highlight=

Намерил съм му поне още двадесетина приложения на първи спомени. Понеже имаме проблем с водоснабдяването лятото (живея в село), а аз съм си вързал към водопровода още 3 слънчеви бойлера. Като спре водата, имам байпас кран на възвратния клапан. Отварям крана и надувам с компресора през топлия изход на бойлера. На всички кранове в къщи ми докарва топла вода през студената. Така имам общо около 320л вода резерв, като 80 са студена от ел бойлера. Връзването на компресора към водопровода е елементарно. Стара мека връзка я режа по средата. В единия маркуч набивам стар вентил за гума и стягам със скоба. Ако не знаете от къде да си вземете стари вентили, посетете най-близката гумарница. На пръскачката вентила е същия.
Компресора е окомплектован и с бутилка с кран. За целта използвам няколко бутилки от фреон. Те така или иначе са за еднократна употреба и ги изхвърлят на вторични. Стругар ми направи щуцери за тях и съм и монтирал по една бърза връзка. Така мога да си припомпя гумите с отлежал въздух без да мъкна компресора, а маслото и водата се утаяват в бутилките. Източването става като обърнете бутилката надолу с крана и го развиете леко. Да предупредя: Бутилки от фреон 22 не стават. Имат клапан на крана и не могат да се помпят. Стават от 134 :wink:

Прикачен файл

IMG_0002.jpg
IMG_0002.jpg (121.82 KиБ) Видяна 11105 пъти
a_nikolov - специалист
Това ми хареса. Баща ми правеше почти същия номер преди време. Водосъдържателите на 3 бойлера ги беше боядисал с черна боя и стояха на слънце цял ден. До вечерта получаваш 250 литра почти вряла вода.
PCL82 - майстор
MamaMy написа:
a_nikolov написа:
Ако някой го ползва за друго да пусне идеите си тук. То нали форума е за това всеки да си покаже идеите и да сподели опит с другите, основно да се поучиш от чуждия опит.
Ами аз вече публикувах една от идеите си.
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... highlight=

Намерил съм му поне още двадесетина приложения на първи спомени. Понеже имаме проблем с водоснабдяването лятото (живея в село), а аз съм си вързал към водопровода още 3 слънчеви бойлера. Като спре водата, имам байпас кран на възвратния клапан. Отварям крана и надувам с компресора през топлия изход на бойлера. На всички кранове в къщи ми докарва топла вода през студената. Така имам общо около 320л вода резерв, като 80 са студена от ел бойлера. Връзването на компресора към водопровода е елементарно. Стара мека връзка я режа по средата. В единия маркуч набивам стар вентил за гума и стягам със скоба. Ако не знаете от къде да си вземете стари вентили, посетете най-близката гумарница. На пръскачката вентила е същия.
Компресора е окомплектован и с бутилка с кран. За целта използвам няколко бутилки от фреон. Те така или иначе са за еднократна употреба и ги изхвърлят на вторични. Стругар ми направи щуцери за тях и съм и монтирал по една бърза връзка. Така мога да си припомпя гумите с отлежал въздух без да мъкна компресора, а маслото и водата се утаяват в бутилките. Източването става като обърнете бутилката надолу с крана и го развиете леко. Да предупредя: Бутилки от фреон 22 не стават. Имат клапан на крана и не могат да се помпят. Стават от 134 :wink:
Как помпаш питейна вода с компресор с масло. Ще се изтровите бе?
Преди години по морето разни водолази са се изхитряли да си пълнят бутилките на аквалангзите с въздух от компресор към двигателя на лодките. Не е имало никави маслени филтри и за 2 години са умирали от рак на белите дробове! При това налягане маслото се пулверизира.
MamaMy - майстор
Кажи ми, че се майтапиш! Кой пие топла вода от бойлера? А кой пък и пие вода напоследък? :-D
PCL82 - майстор
Нали пишеш че водата от бойлера се помпа по тръбите за студената вода. Значи си зацапал тръбите с масло и после го пиеш със студената вода. Аз поне пия студена вода от чешмата всеки ден. За теб не знам с какво я заместваш.
И малко количество да е маслото го поемаш вътрешно и ти се лепи. Вода от бойлера предполагам ползваш за миена на съдове и за готвене.
MamaMy - майстор
Не прочете ли цялото ми описание? Пълня бутилки които престояват. Маслото и водата кондензират и ги източвам съвсем лесно. Ако си мислиш, че съм толкова изкукал да си пълня водопровода с масло...
А за пиенето се майтапех. Аз почти не пия друго освен вода. :wink:
mavryt4o - майстор
bobibobi79 написа:
Вземаш един мултицет и замерваш изводите.
Пусковата намотка дава по голямо съпротивление от работната.
Когато има общ край замерваш трите с всяка по отделно.
Двете които дадът най голямо съпротивление са ,едната пускова другата работна.Третата е обща.Сега вече хващаш общата и мериш с другите две, която е с по голямо съпротивление е пусковата.Купуваш си един Рига ключ и си готов.Мисля бяха около 7 лева.Връзваш общия към захранването,работната също,като идеята на ключа е да даде контакт на пусковата с работната за кратко време,колкото да разварти двигателя. Надявам се да си ме разбрал :-D .Трябва да има и кондензатор в компресора или обратна намотка на пусковата иначе нищо не правиш.Ако няма ще ти трябва и кондензатор.Не съм отварял компресори и не знам.
благодаря ти за ясния и изчерпателен отговор само това изках

Тема "Въпрос за свързване на компесор от фризер към ел.мрежа.Как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: