Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
danyxaxa - напреднал
:) Май никой не си е изтеглил програмката и не я е видял. Намотките ги появявам едва след натискането на бутона "Start" Но както и да е схванах идеята. Може би наистина ще е хубаво някаква схема на намотките да се вижда и в преди стартирано положение. Благодаря.
Може би нещо такова.
Изображение
Сега ще трябва да помисля и как това ще ми се върже в програмката :)
А иначе ето и още две снимки на програмката в другите две състояния.
Изображение
и
Изображение
Благодаря още веднъж. Приемам всякакви предложения и критики , наистина искам да я направя точна и ясна и по възможност разбираема за повето хора.
:wink:
vvk79 - специалист
Колега шесте извода ги вкарай в кръгчето и си начертай намотките както са си промяната на схемата става от контакторите. и размени фазите в триъгълник
danyxaxa - напреднал
vvk79 написа:
Колега шесте извода ги вкарай в кръгчето и си начертай намотките както са си промяната на схемата става от контакторите. и размени фазите в триъгълник
:?
Изображение
Мога да оставя намотките и така , но е хувабо да е схематично-емблематично както във визуализациите на BMS-системите, за да се вижда от оператора веднага в какъв процес е а не да трябва да проследява схемата.
Както и мислех за някакво движение на магнитното поле в мотора като някои GIF-чета из нета:
Изображение
:)
Само това за "размени фазите в триъгълник" не го разбрах?
vvk79 - специалист
Направих една схемичка и я слагам тук за достояние на всички.

Прикачен файл

оперативна превключване.jpg
оперативна превключване.jpg (14.38 KиБ) Видяна 13493 пъти
danyxaxa - напреднал
vvk79 написа:
Направих една схемичка и я слагам тук за достояние на всички.
Схемичката е добра. Има два блок-контакти в повече, но това обезопасява схемата ако К3 не задейства то не задейства и Кг.
Тази опция е добра с това,че при прекънала (дефектирала) бобина на К3 или прекъсване на връзка в тази част от веригата след отпускане на пуск бутона ще се изключи и часовниковото реле така няма да се пусне схемата направо в "триъгълник" след изтичане на времето за "звезда".
Наистина е много важно да се знае ,че целта не е само да заработи машината , но и така да е направена схемата ,че да предпази машината при дефекти в пусковата апаратура.
:drinkers:
vvk79 - специалист
Схемата съм я направил по модел от един каталог -там нямаше НО на защитата който го добавих,а съм спестил един НО от Кт който също е паралелен на Кг и Кз , но неможах за проумея защо е необходим.
А от моята тема може да разберете на колко трябва да бъде настроена защитата.
viewtopic.php?f=11&t=29078
Johny - майстор
danyxaxa написа:
vvk79 написа:
Направих една схемичка и я слагам тук за достояние на всички.
Схемичката е добра. Има два блок-контакти в повече, но това обезопасява схемата ако К3 не задейства то не задейства и Кг.
Тази опция е добра с това,че при прекънала (дефектирала) бобина на К3 или прекъсване на връзка в тази част от веригата след отпускане на пуск бутона ще се изключи и часовниковото реле така няма да се пусне схемата направо в "триъгълник" след изтичане на времето за "звезда".
Наистина е много важно да се знае ,че целта не е само да заработи машината , но и така да е направена схемата ,че да предпази машината при дефекти в пусковата апаратура.
:drinkers:
Релето РВ няма да изключи, докато не натиснеш "Стоп". Кг се самоблокира и подава напрежение на всички релета и контактори. Двата НО контакти преди Кг, са излишни. НО и НЗ контакти на РВ по нищо не личи, че са контакти на реле за време, нито пък в каква посока е задръжката, при отваряне или затваряне.
vvk79 - специалист
Колега Джони май си мислиш някакви други неща. Ако РВ изключи ще изключи и двигателя. Двата контакта преди Кг също са си необходими. Просто незнам какво да коментирам. Релето завреме е нормално затворено при липса на напрежение и включва контактора Кз ,а при получаване на напрежение превключва контакта си и по този начин изключва Кз и включва Кт и стои така до спиране.
Я по добре да опиша работата на цялата схема че ще има пак разговори до небесата.
При натискане на бутон старт се подава напрежение и се задейства контактор звезда който от своя страна включва и главния контактор и двигателя тръгва в звезда ,през това време релето за време работи и докато достигне зададеното време и превключва контакта си и така двигателя минава в триъгълник. Бутона пуск се поддържа от Кг ,а също така и контактор Кг. Е това е горе долу принципа. Има и електрически блокировки на Кг и Кт
Това РВ не е термично та да му трябва изключване.
Johny - майстор
Ако РВ-то е по-бързо, ще отвори НЗ контакт/ защото не си дал в каква посока е задръжката му/ и Кз никога няма да сработи. Кг го разбирам, като главен контактор и трябва да се включи преди Кз. Няма нужда да пишеш НО и НЗ - това се вижда от схемата /който разбира/. Начертай правилно контактите на релето за време.
Johny - майстор
Колега danyxaxa, сега обърнах внимание на обозначението на намотките на двигателя от твоите картинки - R S T е неправилно. Правилното е U1 U2, V1 V2, W1 W2 съответно за начало и край или руският стандарт С1 С4, С2 С5 и С3 С6. RST e общото обозначение, но за клемореда е неправилно.

Тема "двигател звезда/триъгълник" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: