• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Antonini - специалист
Някой има ли такава схема? Ще ми е интересно да разбера каква е релейната логика за управлението на асансьора, тъй като няма никаква електроника. Интересно е как разбира на къде да тръгне кабината(нагоре или надолу) ако е спряла на средните етажи, и е повикана от по горния етаж? Съответно и да спре точно на този етаж от които е била повикана?
lyki - специалист
Всеки етаж си има контактор за оперативната верига ,която верига включва двата основни конкаттора нагоре и надолу.Старите асансьори имат на кабината един магнитен включвател,а на всеки етаж има едни метални флагчета (парче ламарина )което флагче преминавайки през един магнитния включвател ,брои етажа през които преминава в зависимост от посоката в която е тръгнал,така се ориентира асансьора.По новите асансьори имат захванато за кабината едно тънко въженце ,което от своя страна задвижва един ЦЕП,който се намира в машинното, на него са подредени етажните включватели предварително юстирани според движението на кабината.Така на изуст точно схемата не мога да ти кажа но мога да я преснимам от старите колеги и да ти я пусна.
Навремето много ядове беряхме с тия флагчета , нали се сещеш че само едно да не е центровано като мине кабината изменя центровката на включвателя ,а той от своя страна обираше всички флагчета по пътя си:)
Antonini - специалист
lyki написа:
По новите асансьори имат захванато за кабината едно тънко въженце ,което от своя страна задвижва един ЦЕП,който се намира в машинното, на него са подредени етажните включватели предварително юстирани според движението на кабината.Така на изуст точно схемата не мога да ти кажа но мога да я преснимам от старите колеги и да ти я пусна.
Навремето много ядове беряхме с тия флагчета , нали се сещеш че само едно да не е центровано като мине кабината изменя центровката на включвателя ,а той от своя страна обираше всички флагчета по пътя си:)
При нас асансьора е точно такав с ЦЕП на който има превключватели от 1967 г. Но съм виждал, че и асансьорите от 80-те години също имат такъв ЦЕП, само дето на тях микропревключвателите им са със тъй наречените " ШАУ-БАУ" клучета, а на нашия са едни по груби със открити контакти. Другото което е, че пода на кабината му също участва в управлението му понеже потъва като стъпи човек и дава също някаква ел. верига. Преди е бел също и с монетен автомат в кабината които сега не участва а само си присъства.... Ако можеш наистина да намериш такава схема ще съм ти много много благодарен!
Justy - майстор
Има две лайстни - на тавана и на пода - те са шарнирно монтирани и за действат КИ. Служат, ако асансьора повлече нещо между кабината и стената да го спрат. Кумът ми го спаси тази блокировка, когато се нанасяше в апартамент и товарехме мебели. Горе на касите на вратите има контакт, който се затваря от вратата. Схемата на асансьорна уредба я има в Справочник на енергетика - трябва да я потърся. А изключвателите са Shaltbau / Шалтбау / ама ние ги кръстихме ШАУ-БАУ :wink:
lyki - специалист
Това с потъването на кабината ,монетния апарат ,потъващия праг,лайсната над кабината са все блокировки свързани последоватвлно във оперативната верига ,които са изведени в главното табло под определен номер на клемореда. За туй първом техниците се качват горе в машинното и проверяват за да знаят къде точно да търсят повредата. Към блокировките също има и една особенна люлка на покрива на кабината за която са захванати въжетата,само едно от тях да се разхлаби или да се скъса люлката задейства блокировка и асансьора спира.Има и един скоростен изключвател (едно колело задвижвано от въже прикрепено за кабината)при повишаване на скороста на асансьора въжето издърпва едни клинове които заклинват кабината в релсите.
Пишати всички тия неща за да ти подскажа колко отговорна е работата на асансьорните техници, само заради един не сменен на време прозорец на вратата на някоя спирка някое дете може да си изгуби ръката. За мен асансьора нее тайна но въпреки това не го поправям във входа във който живея ,оставил съм това на колегите.
Не те съветвам да правиш каквито и да са ремонти сам по асансьора ви. А схемата ще я потърся и ако има къде да я сканирам цялата ще ти я изпратя ,полезно е човек да знае нови неща.
ssi - специалист
Разбира се ,че не е препоръчително да се пипа по настройките на асансьора... , но има едно НО! Много голямо НО.
Фирмата която поддържа асансьора си взима паричките ,но не върши нищо. Когато ги извикаш ,примерно ,че тръгва шумно ,те идват и казват "ами този модел са си така". Нищо ,че ти живееш там постоянно и знаеш ,че в повечето случаи не тръгва така. Нашия ,например ,ако тръгнеш от последния до първия етаж спира поне 2 пъти. Когато натиснеш копче на съответния етаж има една метална джаджа която се прибира към кабината и освобождава едно лосче с колелце (викат му "отбивачка" ) което заключва вратата и затваря някакви контакти. Та когато натиснеш бутон за някой етаж тази метална джаджа много трудно се прибира и се чува шум от мъчене по цялата кабина. Едно такова жужене с 50 херца (и се прибира бавно). Та предполагам ,че тази джаджа не се прибира докрай и по етажите закача някъде по "отбивачките" които са малко по-напред сложени (те са ги регулирали така). ,и затова спира. Както и да е .. Та питам аз толкова ли не могат да дойдат и да го оправят това нещо. Викали сме ги много пъти и в повечето случаи отговарят ,че бил много стар асансьора. Започнахме с един комшия и оправихме разни малки дреболии (вратата не затрваря хубаво, дръжките имаха луфт и т.н.) . Имаше ефект и то голям. Тези като дойдат все се оправдават с асансьора че бил стар. Как ние дето не се занимаваме по принцип с това работиме по-хубаво от тях. Ето затова ме е много яд ,че им плащаме ,а се налага сами да си оправяме асансьора.
robi72 - помощник
Ако не ви харесва фирмата я сменете!
При проблем тя носи отговорност и не е добре друг да пипа.
ssi - специалист
Да така е! Само ,че трудно се намира фирма която да обслужва толкова стари асансьори. Сменили сме две до сега и на двете толкова им се работи ,че не съм им виждал лицата ,освен ако не им се обадиш и се скараш по телефона. Те идват , повозват се нагоре-надолу. Смазват (понякога) нещо и дим да ги няма.
lyki - специалист
Такава им е работата, не мога да си представя за всеки асансьор в БГ да има денонощна подръжка Те идват , повозват се нагоре-надолу. Смазват (понякога) нещо и дим да ги няма. .
Ако не си доволен от обслужването и подръжката оплачи се на инспекцията ,имаше навремето такава която следеше за правилната подружка и експлоатационните качества на машаната.На времето ни пишеха точки по които се формираше заплатата+ това в кабинното трябва да има един дневник в който се отбелязват посещенбията при проверките от майсторите.Контрола бе много строг защото работата си беше отговорна.Мисля че тази инспекция още съществува и могат да отнемат лиценза на собственика на фирмата по подръжката ако нещо нее както го изисква правилника.Така че щом инспекторите са допуснали вашия асансьор в експлоатация значи го бива още. Ако е опасен вярвай ми ще го спрат и ще изискат да се отстранят слабостите.
А вие си викайте маисторите ,нали си плащате абонамента длъжни са да дойдат и да проверят,но понякога и клиентите стават досагни мен ме е викала едно старо бабе на което кой знае защо нещо му се причуло че стърже , а тя глуха не мога да се разбера с нея половин час.:))
ssi - специалист
Аз инспектори не съм видял или чул да са идвали някога :sad:
Ще потърся из нета да видя дали не мога да намеря инфо за тази инспекция и евентуално за други фирми.
Благодаря за отговорите.
  • 1
  • 2

Тема "ЕЛ. СХЕМА НА СТАР АСАНСЬОР С РЕШЕТКА И ДЪРВЕНА КАБИНА" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: