• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lecki - специалист
Тои Цецо ако беше по наблизо да съм го направил вече, а които смята че не може
си е негова работа.
hidrazin - майстор
Моля те, те кажи как става номера? Защото гледай какво става:
http://napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=38143
Тая аспирация сигурно ти си я правил а? Добро изпълнение! :lol:
Ами "жалко", че не съм наблизо - имам един излишен двигател за вторични суровини.
:partyman:
stefanbg - специалист
Не, не ме е страх от четките - не е като да не съм сменял, даже съм шлайфал едни, за да станат във водачите. Друг е въпроса, че са с различна твърдост, както и колекторите и ако се окажат по-твърди от колектора или пък с лошо качество - с песъчинки например, става грам'фон свири майка плаче. Миналия месец сменях на дрелката си, Спарки, оригиналните са 9,50 лв, което също не е за пренебрегване, ама нека да извъртя толкова мед, че да станат за смяна, пък...Имам два колекторни двигателя с по 5000 оборота. Как така ли? Ами имат центробежен регулатор на вала. Имам и разни други - до 1800 W. Но съм виждал в интернет доста центрофуги с асинхронни двигатели, най-вече от пералня. Без регулиране или просто с приплъзване на ремъка.И тук темата е точно за такива двигатели. Колегата такъв има, такъв иска да сложи. Или както казваме по нашенски - с подръчни средства (и крадени материали).

Искам пак да поясня как работи управлението. Никакви фазови-мазови, честотни и др засукани управления. Ето проста симулация на това, което са публикували. Цъкаш копчето, центрофугата започва бавно да ускорява поради голямата маса на натоварения ротор. Допускаме, че пусковия въртящ момент е достатъчен за това. Трябват ни за първата фаза 70 об/мин, например. Скиваме оборотомера и като стигне 70-75, цък-изключваме ключето. Ама ние продължаваме да си гледаме и като падне под 65, например, цък - отново включваме. И така нататък. Е, идеята е вместо един човек да се звери в оборотомера и да разцъква ключа, това да върши горната схемичка. Дори не е задължително да има оборотомер. Ето това според мен ще е просто и ефективно и искам да обсъдим. Но май само 8180 е разбрал каква е идеята. За колекторните е ясно - 50 % от самоделните задвижвания по форумите и блоговете са с дрелка, има дори с гайковерти, в чийто патронник е стегнат вала на центрофугата. При това на пазара вече е бъкано с дрелки на прилична цена.
Авторите на друга подобна схема твърдят, че така се икономисва много електроенергия. Ама не заради екологията, а защото много пчелари, особено руските, ползват центрофугата "на пасеке", където няма ток. И тук вече се налага акумулатор и колекторен двигател или инвертор. А както знаем, акумулатора си е ограничен източник и икономиите не са за пренебрегване. Но там се управлява съотношението вкл/изкл с обратна връзка от датчик за ъгловата скорост.
hidrazin - майстор
Схемата с рид ампулата и компаратора е ясна. Може да се ползва и датчик на Хол за измерване на
ъгловата скорост. Все пак си мисля, че може да се измисли нещо по-елегантно и удобно за управление.
Примерно един винтоверт без батерия заедно с едно захранване от компютър може да се намери на цената
на около 3 кг мед (липов или акациев). :)
:partyman:
stefanbg - специалист
Не само може да се измисли - то е измислено. Гайковерт със собствения акумулатор, като свърши се пъха в зарядното, а на гайковерта се слага другия и така. Гледах и вариант с извадена задвижващата група двигател-редуктор-патронник и монтирана към вала. Доста неща проучих - решения много. Най обаче ме дразни шума на колекторния двигател и редуктора. А при тези обороти само с ремъчна предавка няма да стане. Още повече, че на по-малките двигатели вала е с доста малък диаметър и готова шайба едва ли ще се намери. Килограмите в повече за мен са предимство, защото ще се увеличи стабилността, а центрофугата няма да се транспортира. Мисля задвижването да е под центрофугата, за да сваля центъра на тежестта.
bobyi - помощник
8180 написа:
Май никой пряко не коментира предложението на stefanbg.
Не говоря за схемата, а за принципа - там се предлагат пакети от синусоиди и пауза в регулируемо съотношение. Къде може да възникне проблем?
Ами вземи един двигател с центробежен прекъсвач на пусковата намотка, сложи му един ключ и цъкай с него на ръка и ще видиш къде му е проблема
8180 - майстор
bobyi написа:
Ами вземи един двигател с центробежен прекъсвач на пусковата намотка, сложи му един ключ и цъкай с него на ръка и ще видиш къде му е проблема
Благодаря за изчерпателното и супер ценно разяснение - намирам, че демонстрира "високо ниво", но (а това не е маловажно) е безполезно в темата, засега.
Приемам, че краткото присъствие тук, не ти е позволило да осъзнаеш дори заглавието на Форума.
П.П. Аз, например, от двигатели не разбирам и явно съм на километри под нивото ти - затова чета по-внимателно, особено нестандартните (и не по учебник) решения. :)
lubomirlz - специалист
Стефане, много е вероятно по този начин да се изгори двигателя. Пусковият ток на асинхронния двигател е около 7 пъти над номиналния, да кажем че му бутнеш оборотите до половина, тока който ще протече през намотките макар и с доста паузи пак ще е 3-4 пъти над номиналния което е доста. Отделената топлина в ротора също ще се увеличи, следи му температурата при този режим на работа охлаждането му драстично се влошава.
fbr - майстор
8180 написа:
Приемам, че краткото присъствие тук, не ти е позволило да осъзнаеш дори заглавието на Форума.
Не се коси. Всеобщата форумна култура е наложила манталитет, който повелява, да се пишат мнения, без да се четат останалите, камо ли да се вникне в същността им.
lecki - специалист
hidrazin-е, тази центрофуга би трябвало да работи няколко
минути, за това време двигателя няма да успее да се нагрее фатално.
Виждам че си в час с материала за това само ще те подсетя - за колко
време един ел.двигател достига равновесната си температура?
А при повторно кратковременен режим?
Този е 180Вт, 1450об/мин , вярно е че само на око си представям
харакеристиките му, но не виждам нищо фатално.
Ако искаш да ми припишеш изгорелия мотор на вентилацията твоя си работа
щом това те успокоява.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "регулиране оборотите на електродвигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: