• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 29
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fox_vt - майстор
Ами според мен ключове от подобен тип проблема им идва от отслабналия натиск върху пластините в опорната им въртяща точка.А натиска отслабва заради започнало лека полека нагряване което води до прецакване на пружинките от там по голямо нагряване и т н до аут на ключа.Иначе изглежда солидно направен не са пестили матриал :-D
колев - специалист
Да ти кажа, пружините са доста хард и можеби точно това е проблема. Трябва доста силно да изджаскаш ключа за да включи както трябва което за битови нужди е .....
Отделно с 2-та типа розетки към него не виждам как могат да се ползват кабели над 4мм, а му дават 6-16мм. Другото е че при стапяне на изолацията двата полюса отиват към късо очевидно.
Абе за мен тоя ключ наистина е изпълнен с качествени материали, но не е помислен като хората.
lecki - специалист
За ключа вероатно са спестили от среброто за това толкова издържа.

За брума на контакторите пак ще пиша че освен почистване задължително
трябва да има малко свобода неподвижната част на магнитопровода
иначе няма начин да мълчи дори и чисто нов. :idea:
Niky - специалист
Здравей.

Трябва да правя инсталация за бойлер тия дни, и вдъхновен от вашите творения тук мисля да сложа таймер и контактор да го управлявам.

Ще ползвам следната схема:

Изображение

Имам обаче няколко въпроса.
Първият е - да прекъсвам ли нулата с ключа?
Дали не е по-добре да прекъсвам само фазата, нищо че на ключа се прекъсват и двете.
Ключа е Легранд
Изображение

Както се вижда, тук се прекъсват и двете.

По важният ми въпрос -
Понеже вече съм прекъснал и заземяването, мога ли да разчитам на това винтче на кутията, или да къртя наново и да си пусна директна земя до твърдата връзка?
Това е кутията -
Изображение

А това е твърдата връзка -
Изображение

Просто мни кажете кое е правилното и най-безопасно.
Другото ще го направя, което и да е то.
Връзването на самия бойлер към твърдата връзка мисля да оставя на техниците. Аз соме щи ги проверя :)
gogo7777 - майстор
Нулата (синия проводник) може да не го прекъсваш през ключа. Заземяването (жълто-зеления проводник) го съедини самостоятелно (на болтчето М6 не разчитай), калайдисай двата края и ги скопчай (занити) в кабелна обувка и отново калайдисай цялата връзка. Ухото на обувката можеш да отрежеш или да го вържеш към болтчето в кутията за "по-стегнат монтаж" :-D
fikata - майстор
Понеже вече съм прекъснал и заземяването, мога ли да разчитам на това винтче на кутията, или да къртя наново и да си пусна директна земя до твърдата връзка?
Не можеш да разчиташ на винтчето на кутията.Защитният проводник от разпределителното табло трябва да бъде директно свързан чрез надеждни връзки до металната част на бойлера.
Нищо не споменаваш за ДТЗ. След като правиш ремонт и държиш на безопасността предлагам ти да обезопасиш бойлера с дефекто-токова защита.
По принцип управлението на захранването на бойлер чрез контактор е да се раздели силовото захранване на бойлера /нагревателя/ от елементите от които зависи нормалната и безопасна работа на уреда. Т.е силовото захранване/работния ток на нагревателите/ на бойлера да мине през мощните контакти на контактора, а управлението на този контактор- включването на бобината /оперативната верига/ да е свързано с елементите за неговата нормална работа - терморегулатор, термозащита и /или/ програматор/времереле/ както е в твоя случай.
Предложението ми е през силовите контакти да свържеш захранването на нагревателите на бойлера, а в оперативната верига на контактора да се включат терморегулатора,термозащитата,програматора по време и ключ за вкл/изкл.
При трипроводна инсталация през прекъсвача/двуполюсния ключ/ може да прекъснеш фазата и работната нула при гаранция,че защитния проводник РЕ ще има надеждна връзка към корпуса без да е прекъснат по пътя от разпределителното /апартаментно табло/ до корпуса на бойлера.
Иначе аз бих наредил схемата,която показваш така: в посока от захранването към уреда:
твърда връзка - прекъсвач /ключа на Легранд/ цифровия таймер, контактор, бойлер.
Последна промяна от fikata на ср ное 07, 2012 2:14 pm, променено общо 1 път.
VLADO66 - майстор
fikata написа:
Понеже вече съм прекъснал и заземяването, мога ли да разчитам на това винтче на кутията, или да къртя наново и да си пусна директна земя до твърдата връзка?
Не можеш да разчиташ на винтчето на кутията.Защитният проводник от разпределителното табло трябва да бъде директно свързан чрез надеждни връзки до металната част на бойлера.
Нищо не споменаваш за ДТЗ. След като правиш ремонт и държиш на безопасността предлагам ти да обезопасиш бойлера с дефекто-токова защита.
По принцип управлението на захранването на бойлер чрез контактор е да се раздели силовото захранване на бойлера /нагревателя/ от елементите от които зависи нормалната и безопасна работа на уреда. Т.е силовото захранване/работния ток на нагревателите/ на бойлера да мине през мощните контакти на контактора, а управлението на този контактор- включването на бобината /оперативната верига/ да е свързано с елементите за неговата нормална работа - терморегулатор, термозащита и /или/ програматор/времереле/ както е в твоя случай.
Предложението ми е през силовите контакти да свържеш захранването на нагревателите на бойлера, а в оперативната верига на контактора да се включат терморегулатора,термозащитата,програматора по време и ключ за вкл/изкл.
При трипроводна инсталация през прекъсвача/двуполюсния ключ/ може да прекъснеш фазата и работната нула при гаранция,че защитния проводник РЕ ще има надеждна връзка към корпуса без да е прекъснат по пътя от разпределителното /апартаментно табло/ до корпуса на бойлера.
+1Аз съм го направил по този начин.
Niky - специалист
Ето схемата на таблото :

Изображение

Има ДТЗ + предпазител. Ако трябва мога да сменя ДТЗто с комбинирано.

Тръгва трипроводна линия 4мм2 от таблото към ключа Легранд.
Само че сглупих и прекъснах всички проводници там.
Не знам дали ще е достатъчно надежно да запоя проводниците както предложи колегата по-горе.
Не ми е проблем да изкъртя и да пусна нов кабел, като прекъсвам САМО фазата през ключа, земята директно към твърдата връзка, нулата към допълнително табло в което ще сложа таймера и контактора.

Ако все пак така е най-добре, не ме мързи изобщо. Малко изпитвам ужас от този бойлер, никога не сме имали такова чудо. То мен и от флекса ме беше страх ама ми мина :)

Остава един друг въпрос, който не ми е ясен също.
Четох тук че е много важно заземителният проводник да се върже хубаво към корпуса и предвидените за това места без да се прекъсва. Как мога да гарантирам добрата връзка в самата твърда връзка. Нали там ще свърши кабела от таблото.

Предложението ми е през силовите контакти да свържеш захранването на нагревателите на бойлера, а в оперативната верига на контактора да се включат терморегулатора,термозащитата,програматора по време и ключ за вкл/изкл.

Това е много добра идея, но не води ли до промяна на схемата вътре в бойлера. В смисъл, трябва леко да я променя, нали? Не е проблем, аз от електроника разбирам, но напрежение над 60 волта не ми е силата. Затова питам вас, благодаря Ви за което.

Иначе аз бих наредил схемата,която показваш така: в посока от захранването към уреда:
твърда връзка - прекъсвач /ключа на Легранд/ цифровия таймер, контактор, бойлер.


Само че при мен ключа Легранд е в коридора, а бойлера ще е в килера.
fikata - майстор
Има ДТЗ + предпазител. Ако трябва мога да сменя ДТЗто с комбинирано.
Не е неоходимо.Предпазителят ще изключи веригата при претоварване или късо съединение, аДТЗ-то при разлика равна или по голяма от о.озо А между входящия и изходящия ток към бойлера,т.е.при утечка на тока поради влошена изолация и офазяване на метална част.
Не знам дали ще е достатъчно надежно да запоя проводниците както предложи колегата по-горе.
Защитният проводник може да бъде съединен и удължен като съединението му трябва да гарантира добра електрическа връзка с ниско контактно съпротивление.
Четох тук че е много важно заземителният проводник да се върже хубаво към корпуса и предвидените за това места без да се прекъсва.
Без да се прекъсва в смисъл да не се разединява чрез ключ или контактно щепселна връзка.Защитният проводник може да се размножава с отклонения като мястото на отклонение трябва да осигурява надеждно свързване -по познатите от практиката начини-кабелна обувка с болтова връзка,спайка,запояване.Свързването към металния корпус да бъде в определената за тази цел точка,почистена от боя и окиси за да бъде осигурен добър контакт с метала.
Предложението ми е през силовите контакти да свържеш захранването на нагревателите на бойлера, а в оперативната верига на контактора да се включат терморегулатора,термозащитата,програматора по време и ключ за вкл/изкл.

Това е много добра идея, но не води ли до промяна на схемата вътре в бойлера. В смисъл, трябва леко да я променя, нали? Не е проблем, аз от електроника разбирам, но напрежение над 60 волта не ми е силата. Затова питам вас, благодаря Ви за което.
Промяната на "схемата вътре в бойлера" води до разделяне на силовата част/работния ток на нагревателя./ на бойлера от елементите,които трябва да контролират и осигуряват нормалната му работа чрез по малък ток в друга верига/оперативна/ където консуматор се явява бобината на контактор, а не нагревателя. Така комутирайки значително по малък ток на термозащитата,терморегулатора и др. се повишава тяхната надеждност, отпада опасността от залепване на контактите им от амортизация при голям ток и се удължава живота им
Последна промяна от fikata на ср ное 07, 2012 6:45 pm, променено общо 3 пъти.
gogo7777 - майстор
Четох тук че е много важно заземителният проводник да се върже хубаво към корпуса и предвидените за това места без да се прекъсва. Как мога да гарантирам добрата връзка в самата твърда връзка. Нали там ще свърши кабела от таблото.
Жълто-зеления проводник директно към корпуса на бойлера. Не му е мястото на него в разклонителната кутия.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 29

Тема "Реле за време (таймер) за управление на бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: