• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.

От какво зависи избора на ПРЕДПАЗИТЕЛ (бушон), а не на автоматичен прекъсвач:

30%
1.Номиналният ток на консуматора.
6
70%
2.Върховия ток на консуматора.
14

Общо гласове: 20

pavelari - майстор
biggie написа:
Така или иначе, ако я няма табелката, няма как да се знаят останалите параметри във формулата (освен U) за да се изчисли Номиналния ток.

За palevari http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=7662
то номиналния ток също е там

аааааа най ми е интересно защо никой от мнозинството зазащита по върхов ток не се е произнесъл а ние се чекнем тук за +/- 20% кпд
Palawnik - специалист
pavelari написа:
1. Логично е двигателя да се защити по номинален ток, защото всеки ток над номиналния се счита за натоварване. При натоварване на двигателя, започва да нараства активния ток и това води до загряване на намотките му.
Логично, ако разсъждаваме само за двигателя. Тук обаче си говорим за избор на защита.
pavelari написа:
2. Това, че даден предпазител има стойност 10 А /например/ не значи, че при 10 А той веднага ще изгори. За да изгори е нужно време и то се определя от времетоковата му характеристика.
Правилно. А трябва ли да имаме времетоковите характеристика на 15 номенклатури и 15 производителя? Или общо около 200-250 характеристики?
pavelari написа:
3. Всички консуматори са проектирани да издържат известно натоварване. Проектирането и производството на предпазителите е процес строго координиран с това изискване - както за кратковремено натоварване /при по-големи токове както е пуска на мотора за около 1-2 секунди а при някои мотори и 5/, така и за продължително натоварване /при двигатели е стойност на тока 1.3 от номиналния ток/. - ако някой знае по-подробно и точно тези нормативи в стойности нека ги посочи - не ми се рови из книгите и не ги знам на изуст.
При пускането на двигателите тока се увеличава 6-8 пъти. Времето за пускане зависи от това дали го пускаме с агрегат или без агрегат. Вида на агрегата и т.н.
Тук ще посоча два примера. Първо асансьор претоварен тръгва за около 3-4 s. Всички видове дърводелски машини са с тежък пуск 4-5 s.
pavelari написа:
Демек предпазителя ще устои на пусковия ток на двигателя - поне за ток до 10 пъти номиналния съм сигурен защото ползвам такива бушони.
Така и това трябва да се провери :? Както се появиха едни табели по магазините "Доверие на всеки, вересия на никой" :lol:
pavelari написа:
Ще издържи и до определено натоварване. Има един интервал от натоварването, в който обаче не е сигурно кое ще се предаде първо - двигателя или предпазителя - от 2 до 5 или 6 пъти номиналния ток в хода на работа продължително време. Ако мотора много се претовари е редно първо предпазиетля да се предаде но понеже не винаги е така аз лично не препоръчвам ползването само на бушони.
Точно за това си говорим :2thumbs:




Оставете темата как се определя номиналния ток на асинхронен двигател.
Да се върнем на анкетата.
Значи логичния извод е че предпазителя трябва да издържа дълго време номиналния ток. От тук и логично трябва да проверим дали номиналния ток на вложката е по-голям от този на двигателя. До тук нямаме спорове.
А сега да видим как се прави проверката за пусков ток. Иначе казано дали вложката ще издържи пусковия ток на двигателя. Малко по общо казано върховия ток.
Има няколко двигателя аз поне знам за 8 бр. на които времето за развъртане е около 10 s.
Съвсем не съм уеден, че предпазителите издържат 10 кратен ток за 4-5s.
Последна промяна от Palawnik на вт яну 15, 2008 10:48 pm, променено общо 1 път.
Милен - майстор
pavelari написа:
biggie написа:
Така или иначе, ако я няма табелката, няма как да се знаят останалите параметри във формулата (освен U) за да се изчисли Номиналния ток.

За palevari http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=7662
то номиналния ток също е там

аааааа най ми е интересно защо никой от мнозинството зазащита по върхов ток не се е произнесъл а ние се чекнем тук за +/- 20% кпд
В грешка си, големите бисери са тука http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=7661

Явно ludmil не се е уморил да пита и е пуснал същата глупост втори път :wallbash:

Аз съм виждал и асинхронен двигател с развъртане за 30 секунди, тогава кво правим с бушона
Последна промяна от Милен на вт яну 15, 2008 11:53 pm, променено общо 1 път.
pavelari - майстор
1. понеже зачесахме двигателите - та за това така отговарям. Принципно е общо правило. изключая контактните излази на които се включва каквото дойде - там дет се вика защитаваме кабела /това го коментираме в съседна тема дето те очаква едно много интересно мнение :shock: /.
2. не е нужно да имаме времетоковите характеристики на всички бушони. те обикновено са по-стръмни от товаровите характеристики на мотора /ако някой иска ще начертаем и вт-характеристики/. но понеже производствените процеси са обвързани с грешчици и понякога фира и дефекти - приемате нещата така както производителя го казва в каталога си /е тук е време да поставим под съмнение производителите - наистина правят глупости понякога - ако искате пример подсетете ме че ще забравя/
3. има още много видове пускане на двигатели - реакторно, y/d, soft-стартерно, и т.н. - засягаме темата такава каквато е зададена
4. бъдете в крак с модата - човек който спира да чете, защото си мисли, че с натрупаните знания ще изкара много - ще изкара толкова, колкото със спестените пари когато не работи :) - БЪДЕТЕ В КРАК С МОДАТА И НОВОСТИТЕ И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ РЕТРО ТЕХНИКАТА - В НОВОСТИТЕ ЩЕ ВИДИТЕ ДОБРЕ ЗАБРАВЕНИТЕ СТАРИ МЕТОДИ
темата е интересна и нека продължи в същия дух -а от теб Palawnik-o ще искаме да видим обобщение - нали ти си кмета на темата :-D :-D :-D
колкото за формулата - мисля, че отговора ми е логичен и е в рамките на КУЛТУРНИЯ спор
pavelari - майстор
А !?! докато поствах и се появил въпрос - "как да определим пусковия ток?"
Е аз ще дам лека насока Някой мерил ли е активното съпторивление на монофазен електродвигател примерно /между фаза и нула/
Palawnik - специалист
Така де, аз обобщението го имам. Някой даже вече го прочетоха. Притеснявам се, че ако го публикувам сега. Темата ще се превърне в монолог :lol:
Та до тук всички се съгласихме, че номиналния ток на вложката трябва да е по-голяма от номиналния ток на консуматора.
Само едно уточнение когато говорим за група газоразрядни лампи номиналния ток на групата трябва да се увеличи с 10%.
А сега да видим как ще проверим върховия ток на консуматора?

Извинявам се за промените които правя. Някак ми стана навик да пратя съобщението, а после да го коригирам. Отново се извинявам за този си навик.
Милен - майстор
Palawnik написа:
Така де, аз обобщението го имам. Някой даже вече го прочетоха. Притеснявам се, че ако го публикувам сега. Темата ще се превърне в монолог :lol:
Та до тук всички се съгласихме, че номиналния ток на вложката трябва да е по-голяма от номиналния ток на консуматора.
Само едно уточнение когато говорим за група газоразрядни лампи номиналния ток на групата трябва да се увеличи с 10%.
А сега да видим как ще проверим върховия ток на консуматора?

Извинявам се за промените които правя. Някак ми стана навик да пратя съобщението, а после да го коригирам. Отново се извинявам за този си навик.
Palawnik цял следобед нищихме как се смята номинален ток на двигател и открихме америка в друг форум при едни стари 60 киловатови потопяеми помпи :lol:

Сега е ред на върховите тоци и тия групи лампи, че още бушоните не са сложени :lol:
pavelari - майстор
Да отбележа, че потопяемите помпи са с издължен корпус и имат малък диаметър на ротора - т.е. малък момент при пускане. Това определя и малкия им пусков ток, както и време за пускане - пуска е 4-5 пъти номиналния ток за 1 сек максимум
biggie - напреднал
Абе да ти кажа незнам колко хора знаят КПД, P и cosfi на един двигател, а не знаят номиналния ток и използват тази формула за да го изчислят, но това е друг въпрос. А за въпросната формула я търсих в Електрически машини 1 на проф. Димитров и я нямаше..

А целта на форума не е да откриваме Америка и да се заяждаме и иронизираме, а да се образоваме (поне аз за това го използвам)!
Милен - майстор
pavelari написа:
Да отбележа, че потопяемите помпи са с издължен корпус и имат малък диаметър на ротора - т.е. малък момент при пускане. Това определя и малкия им пусков ток, както и време за пускане - пуска е 4-5 пъти номиналния ток за 1 сек максимум

А как им избираме бушоните :?:

Какво толкова и има на формулата, това си е закон на Ом, но малко поукрасен :lol:
Последна промяна от Милен на ср яну 16, 2008 12:02 am, променено общо 1 път.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "От какво зависи избора на ПРЕДПАЗИТЕЛ (бушон)?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: