Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
DMN - майстор
Върти ми се нещо в главата защо не е занулен нагревателя, но не съм сигурен дали е така(едната възможност за причина вече се каза - може би заради ДТЗ, макар че аз си мисля, че май няма да е заради това).
Анодната защита(анодния протектор), ако не е свързан с проводник към корпуса на бойлера няма да работи. Когато анодния протектор е свързан с проводник към корпуса на бойлера между него и корпуса на бойлера протича много слаб ток, защото се получава потенциална разлика между два метала, в случая корпуса на бойлера и анодния протектор, който е от магнезиева сплав, а водата в бойлера играе роля на електролит - става си една "батерия". Доколкото знам магнезия е по-активния елемент и се разяжда той вместо корпуса на бойлера и в това се изразява защитното му действие. Ако нагревателя е меден (давам за пример), между него и корпуса също се получава потенциална разлика(както съм измерил по-горе), но тъй като не са свързани с проводник между тях(нагревателя не е занулен), такъв ток не протича, иначе може би на принципа на анодната защита, щеше да започне да се разяжда и нагревателя или пък да намаля действието на анодната защита :? ....просто така си разсъждавам.
fikata - майстор
Размисъл по темата. Какво се случва, ако докоснеш поцинкована кофа, в която е потопен включен бързовар с открит реотан навит на керамична макара? Или докоснеш водата за да провериш колко е топла?
Има логика в написаното по-горе .Но има нещо което ми прави впечатление.Казвате че протича ток между анодния протектор и корпуса на бойлера/казана/.Но нали той е емайлиран от вътре.Емайла не е ли изолатор? Имам и въпрос:пречи ли на работата на анодната защита това че анодният протектор опира в горния си край в тръбичката в която влизат крайщата на термолрегулатора и защитата ?Защото сега като монтирах а.протектора опира в горният си край в тази тръбичка или трябва по някакъв начин да направя така че да не опира? И ако трябва-как?
DMN - майстор
fikata написа:
Размисъл по темата. Какво се случва, ако докоснеш поцинкована кофа, в която е потопен включен бързовар с открит реотан навит на керамична макара? Или докоснеш водата за да провериш колко е топла?
Най-вероятно ще протече утечен ток през тялото и ако има ДТЗ и тока е повече от 20-30мА - ще я свали, пък ако има и други уреди вкъщи с малък утечен ток, който да се сумира към този, ще падне и от по-малък от 20-30 мА ток...Ако правилно те разбирам - подкрепяш тезата за ДТЗ и проникването на влага в нагревателя и като е занулен ще има утечен ток в този случай. Това едната страна на въпроса, аз се питам дали няма и друга :?
4enko написа:
Има логика в написаното по-горе .Но има нещо което ми прави впечатление.Казвате че протича ток между анодния протектор и корпуса на бойлера/казана/.Но нали той е емайлиран от вътре.Емайла не е ли изолатор?
Да, емайла си е изолатор, но въпреки това протича някакъв ток, защото го измервам и той е факт, точно този ток се отчита от анодния тестер, ако бойлера има такъв. Тук нещата отиват и към една друга тема, в която се коментираше, че при бойлерите с неръждаем водосъдържател нагревателите си заминавали по-бързо. Не се сещам къде беше темата, май беше в този форум. Не знам за нагревателите, но съм отварял такъв бойлер(на сестра ми), защото за около две години беше протекъл от шпилката на анодната защита. Нямаше и помен от анодния протектор, беше се стопил напълно и корозията беше стигнала и до шпилката му. В този случай ток не протича между протектора(щото вече го няма) и корпуса и ако имаше аноден тестер, щеше да покаже по-рано, че протектора е за смяна. Докато при моя, който е емайлиран, за толкова време, че и повече, протектора беше съвесем леко разяден и го отдавам именно на това - емайла е изолатор и не протича такъв ток както при неръждавйките и от там по-слабо разяждане на протектора, за съжаление не съм го измервал този ток за да видя дали и колко е повече при неръждавейките.
4enko написа:
Имам и въпрос:пречи ли на работата на анодната защита това че анодният протектор опира в горния си край в тръбичката в която влизат крайщата на термолрегулатора и защитата ?Защото сега като монтирах а.протектора опира в горният си край в тази тръбичка или трябва по някакъв начин да направя така че да не опира? И ако трябва-как?
Пък за това за всеки случай може да мушнеш някое тънко парче между двете от някакъв изолиращ материал, който да е устойчив на топла вода(може би парче гума или нещо подобно) :)
8180 - майстор
DMN написа:
Тук нещата отиват и към една друга тема, в която се коментираше, че при бойлерите с неръждаем водосъдържател нагревателите си заминавали по-бързо. Не се сещам къде беше темата, май беше в този форум. Не знам за нагревателите, но съм отварял такъв бойлер(на сестра ми), защото за около две години беше протекъл от шпилката на анодната защита. Нямаше и помен от анодния протектор, беше се стопил напълно и корозията беше стигнала и до шпилката му.
Споменатият по-горе мой бойлер е точно такъв.
Потвърждавам, че нагревателите от фирмения сервиз цъфтят за 2-3 год.
Понеже много бързах, се явих малко преди 17:00 в сервиза на Елдом в Сф. с целия фланец - цъфнал нагревател, почти напълно стопена защита и молбата - давайте да оправим това.
И тук - шах!?
Вариант 1: Взимате нагревател, защита, уплътнения - не помня цената.
Вариант 2: (с пояснения): Вашият фланец е стар - вече не слагаме на неръждавейка защита излишна е!? Взимате нов фланец, без отвор за защитата, нагревател, уплътнения.
И в двата случая добавките бяха по-скъпи от нагревателя - взех само нагревател и сглобих стария фланец, с остатъците от защитата.

Вътре бойлерът е перфектен - матово сиво-жълтисто, без видими язви - само малко тиня с остатъците от тръбата за топла, ние нямаме проблем с варовика.
Предполагам, че след като се е стопила (за ок. 10год.), защита е вършила някаква работа - електрохимията ми е мътна и не знам как това се връзва с твърденията на сервиза.

Хидрата някъде даде таблица с потенциалите - той или друг разбиращ, ще е интересно да ни пояснят за неръждавейката. Сигурно има значение и каква е точно. Мога да пипна с магнит, ако е ориентир или нещо друго. Лично се колебая дали все пак да не ремонтирам защитата.
8180 - майстор
Владо,
От твоя линк, та през две др. теми попаднах на Таблицата, ама не и разбирам.
viewtopic.php?p=498573#p498573
Там Хидрата е дал два-три примера.
VLADO66 - майстор
Магнезия като най-активен се отлага по по-неактивните метали надолу по-таблицата,по този начин ги защитава от корозия.Например както се случва при емайлираните бойлери,вследствие на топлинното разширение/особено по горните шевове на бойлера/ се образуват микропукнатини в емайла и магнезия се настанява там контактувайки с джелезото.При неръждаем бойлер,фланец и хромиран или неръждаем нагревател,анодния протектор е излишен по простата причина че всички гореизброени метали са с еднакъв потенциал.
gogo7777 - майстор
От какъв метал /сплав/ е направен анодният електрод, за да се опитам да обясна какви електро-химични процеси текат при бойлера с меден нагревател или неръждаем. Дано намеря нещо в архивите :-D

Тема "Нагревателя на бойлер на елдоминвест 50л не е занулен-защо?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: