Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
k8l8 - специалист
Моето мнение, е че процесите в акумулатора са тип електролиза и затова времето трябва да е повече от част от секундата.Прилагам и моята схема, която е авторска и е с много добри резултати. Съжалявам Virtuozo но е без релета, но ако искаш специално за тебе, ще я направя с релета и ще стане с по-малко елементи и по лесна за реализация. Времето за заряд/разряд опитно с кондензаторите на мултивибратора С1 и С2. Дано съм ти бил полезен.

Прикачен файл

001.jpg
fantom - специалист
Virtuozo написа:
fantom -65 амперчаса акумулатор който се зарежда 5 минути с ток 5 ампера а после се разрежда една минута с ток 1 ампер(толкова е тока на 10 ватова крушка) и това продължава циклично да речем един час математиката показва че сбора на разреждането е около 10 минути с ток един ампер а един такъв акумулатор просто няма да я усети тази крушка без да имаме и на предвид че през това време 50 минути ще се зарежда.Ако един автомобилен акумулатор виждаше зор с 10 ватова крушка за 10 минути то тогава щеше да е немислимо да си пуснем радио при спрян двигател а за пускане на аварийки 4х21вата при повреда в колата щеше да е световен мит!
aми лошо обясняваш може би, или аз, или използваме термини в които виждаме различен смисъл.
с това премигване за по 1-5минути не ми е ясно каква е целта?
по твои сметки: 5мин с 5 ампера за 65Ач са 4,6С - което е странен режим за заряд, защо точно такъв си избрал не мога да гадая.
Идеята на обаждането ми е да ти посоча че от гледна точка на акумулатора не се прави така.
hrpankov - специалист
.... харесай си някоя зарядка...

Прикачен файл

зарядка155.GIF
зарядка155.GIF (15.36 KиБ) Видяна 2770 пъти
lz1wvm - специалист
Десулфатизация трябва да се прави при заряд на акумулатора.При достигане на напрежение около 13,5 волта,едно добро зарядно,трябва да премине в режим на подзаряд,до достигане на необходимото напрежение,при това не трябва десулфатизация.
shotik - майстор
Само практически съвет - имах преди 25 г едно зарядно "Кедр". имаше заряд и цикличен режим,който беше 40 секунди заряд , 20 секунди разряд и така ,до като не го спреш
.Продадох го ,защото купих зарядно - стартерно устройство ,което го ползвам и до сега както за зареждане , така и за стартерно в случай на нужда.
Virtuozo - специалист
K8l8 благодаря за схемата,не е нужно да чертаеш с релета.Виждам че си дал пълна схема и затова изглежда понатрупана,но както казах на мене ми трябва само дясната част това,че си ползвал оптрони ли са или нещо подобно и транзистор вместо реле не е пречка ако стане нужда сам ще се справя със заместването им.
Между другото ето още едно пътвърждение за времената от shotik които почти се препокриват с препоръчаните от K8l8 а тук иде и реч за фабрично устройство а не самоделка.
В края на краищата темата доби някаква оформеност и може да бъде полезна и за други които я прочетат. Ако реализирам нещата по друг начин от предложените също от своя страна ще дам информация.
dyaneff - майстор
При реализацията на "дясната част", има малка неточност в обяснението на схемата. Забележката се отнася за R12 не за R10.
kuger - майстор
Аз пък ще ви кажа - от асматик спринтьор не става! Изтърви един акумулатор да сулфатизира, пък после и ново сърце да му туриш все тая.
shotik - майстор
Аз да попитам - има ли или може ли да се направи някаква приставка към електронно автоматично зарядно устройство за 12 волта , която да го направи на 24 волта и ток за зареждане от 1.5 до 2 ампера ?
Последна промяна от shotik на нед май 31, 2015 11:08 pm, променено общо 1 път.
dyaneff - майстор
Няма начин. Или поне много евтин начин няма. За какви цели ти трябва.

Тема "Доработка на зарядно за акумулатори." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: