Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Orlio - напреднал
Някой може ли да ми обясни(най-общо) каква е разликата между двата вида двигатели и как най-лесно могат да се различават :?:
shotik - майстор
В общи приказки при синхронните елмотори въртенето на ротора съвпада с въртенето на магнитното поле на статора и позволява прецизно регулиране с подходящи системи,докато при асиметричния има изоставане на ротора спрямо въртенето на магнитното поле на статора и регулирането на оборотите е много трудно.

Пиша го по най простия начин ,без да задълбавам в подробности и по знаещите от мен да не се заяждат с това описание,а ако имат по добро описание нека допълнят.
Orlio - напреднал
да аз искам по просто обяснение без много подробности....защото е ясно,че има много разлики....но ме интересува по кое най-вече(главно) се различават.
dron4o - специалист
Май по простото обяснени е че А-синхронният двигател е обикновенни я електро мотор само с намотки. А Синхронния двигател е така нареченият Генератор снабден с четки спомагащи за създаването на маг. поле дано съм прав...
Последна промяна от dron4o на пет май 16, 2008 1:34 am, променено общо 1 път.
Palawnik - специалист
Асинхронните двигатели са тези с които си свикнал да виждаш. Синхронните са по-дълги защото имат четков апарат подобен на този на колекторните машини (дрелки, шлифовалки и т.н.). Синхронните машини имат повече кабели от асинхронните.
Основните различия са в по-лесния начин на регулиране на оборотите, наличието на четков апарат. Съвременните честотни регулатори до някъде компенсират този недостатък на асинхронните двигатели.
Общо взето е това. Ако ще си правиш циркуляр или фуражомелка не ти трябва синхронен.
moni8888 - напреднал
Ами основният недостатък е в това,че синхронния дв. има много по малък пусков въртящ момент.
KingoftheROAD - специалист
moni8888 написа:
Ами основният недостатък е в това,че синхронния дв. има много по малък пусков въртящ момент.
И четките му също са недостатък, че се износват и по някое време почват да искрят, а след още някое време и двигателят спира. При асинхронните такова животно нема. Само монофазните имат пускова намотка, която в някои случаи работи заедно с работната, а в други се изключва с центробежен регулатор, а при трифазните и това го няма, те си тръгват сами :-) поради въртящото се магнитно поле
Синхроните се ползват предимно за генератори.Токът , който произвеждат може да бъде с постоянна честота - 50Hz в България.За всичко друго има асинхронни , които са по-прости както казаха колегите по нагоре - няма четки и т.н.
hygro - майстор
KingoftheROAD написа:
И четките му също са недостатък, че се износват и по някое време почват да искрят
Съвременните синхронни машини са безчеткови. Използват се и като синхронни компенсатори на cos φ

Тема "Асинхронни двигатели и синхронни?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: