Зарядният ток за 12 в. акумулатор трябва да е около 14.4-15в.
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
22 мнения в "Извънбордов двигател - токоизправител?"
Направи сметки и кажи след всички преобразования, колко Ампера ще е зарядният ток на акумулатора при 14.7в.? Колко голям акумулатор (Аh) искаш да зареждаш 
Зарядният ток за 12 в. акумулатор трябва да е около 14.4-15в.
Зарядният ток за 12 в. акумулатор трябва да е около 14.4-15в.
Hoвoceлckи
- майстор
- Мнения: 2531
infomar написа: Зарядният ток за 12 в. акумулатор трябва да е около 14.4-15в.Опа
Иначе това е въпроса:
infomar написа: Колко голям акумулатор (Аh) искаш да зареждаш![]()
ktamen
- специалист
- Мнения: 517
PCL82 написа:Данните 6В 17Вт напълно съвпадат със стандартните mотопедни магнети влагани в мотопедите Балкан 50 и други подобни като Симсон, Ява и т.н ot 60-те и 70-те. На празен ход напрежението се вдига доста над 6В-може до към 30В. Под товар кляка.Щом напрежението стига до 30В, не може ли директно да се сложи 12 волтова лампа 17 вата? Или ще клекне до 6 волта? Какво ще стане, ако го изправим и сложим 12 волтов акумулатор.
При максимален товар мангнитопроводът влиза в насищане и мощността се ограничава.
И ако искаме да го повишаваме, няма ли да е по-лесно направо да мушнем жиците в повишаващ трансформатор и после да го изправяме?
Това насищане на магнитопровода ми е много мъгляво, би ли обяснил малко по-подробно.
kuger
- майстор
- Мнения: 4293
Преди доста години си правих мигачи за Балканчето. В подробности няма да влизам, ползвах 12V/21W лампи. За тази цел си направих удвоител на напрежение, захранван от намотката за фара. Извади ми 28V, постоянно напрежение, без товар. Под товар падаше около 12 V. Пика при включване обаче беше гаден, гореше ми лампите понякога. Ток не съм мерил.
Мисля, че при тебе след подходяща схема / http://www.zahranvane.com/%D0%97%D0%B0% ... XL6009-LC/ ще може да се поддържа на подзаряд акумулатор от 7-14 Ah /14V/, и същевременно да захранва примерно сонар. Като преди това направиш удвоител /той удвоява и изправя напрежението от изхода на мотора/.
Когато се занимавах с морски риболов ползвах извънбордов Джонсън, 6кс., той имаше изход за консуматори, но никога не ми се е налагало да го ползвам.
Резюме - изходяща букса от мотора - предпазител /5А май стигат/ - удвоител / 2 диода и два електролитни кондензатора/ - схемата по-горе /настройваш на 14 V/ - акумулатор, и консуматор паралелно на него.
Дано не съм те объркал!
Мисля, че при тебе след подходяща схема / http://www.zahranvane.com/%D0%97%D0%B0% ... XL6009-LC/ ще може да се поддържа на подзаряд акумулатор от 7-14 Ah /14V/, и същевременно да захранва примерно сонар. Като преди това направиш удвоител /той удвоява и изправя напрежението от изхода на мотора/.
Когато се занимавах с морски риболов ползвах извънбордов Джонсън, 6кс., той имаше изход за консуматори, но никога не ми се е налагало да го ползвам.
Резюме - изходяща букса от мотора - предпазител /5А май стигат/ - удвоител / 2 диода и два електролитни кондензатора/ - схемата по-горе /настройваш на 14 V/ - акумулатор, и консуматор паралелно на него.
Дано не съм те объркал!
- Мнения: 5
kuger - как ще ме объркаш - достатъчно подробно и простичко обяснено! Благодаря!
torbalan
- Дървен философ
- Мнения: 7887
Какъв е капацитета на акумулатора, който искаш да зареждаш?
при 17 вата на 6 волта това прави няма и 3 ампера ток, на 14,7 ще я има ампер и малко, я не...
Колко време стоиш в лодката без да работи двигателя, че да е необходим акумулатор?
Не е ли по-лесно да си дойдеш със зареден акумулатор, който да изкара целия излет?
Но, ако все пак държиш да зареждаш акумулатор...
Ако не бъркам - на празен ход това чудо трябва да дава повече от 15 волта.
Вържи му лампа 12 волта 35 вата и премери напрежението. Би трябвало да е около 12 волта. Премери и тока - трябва да е около 2,9 ампера.
Ако съм прав - при това положение електрониката (то май бяха някакви релета), която зарежда акумулаторите на старите автомобили, би трябвало да свърши работа и в този случай. Може и съвсем без електроника. Едно реле, което да има нормално отворени контакти. След като запалиш и се появи напрежение в системата - то сработва и включва акумулатора да се зарежда. При тези тоци дълбоко се съмнявам да го докараш до състояние да е презареден, а нищо не пречи да имаш един прост волтметър и ключе, с което да изключваш зарядното, ако напрежението мине 14 волта...
Единственото, което ме притеснява е, да не претовариш генераторчето. Може би е разумно да вземеш акумулатор с малък капацитет, който ще има по-малък заряден ток.
Ако решиш да експериментираш в тази посока - сложи един предпазител 3А за всеки случай.
при 17 вата на 6 волта това прави няма и 3 ампера ток, на 14,7 ще я има ампер и малко, я не...
Колко време стоиш в лодката без да работи двигателя, че да е необходим акумулатор?
Не е ли по-лесно да си дойдеш със зареден акумулатор, който да изкара целия излет?
Но, ако все пак държиш да зареждаш акумулатор...
Ако не бъркам - на празен ход това чудо трябва да дава повече от 15 волта.
Вържи му лампа 12 волта 35 вата и премери напрежението. Би трябвало да е около 12 волта. Премери и тока - трябва да е около 2,9 ампера.
Ако съм прав - при това положение електрониката (то май бяха някакви релета), която зарежда акумулаторите на старите автомобили, би трябвало да свърши работа и в този случай. Може и съвсем без електроника. Едно реле, което да има нормално отворени контакти. След като запалиш и се появи напрежение в системата - то сработва и включва акумулатора да се зарежда. При тези тоци дълбоко се съмнявам да го докараш до състояние да е презареден, а нищо не пречи да имаш един прост волтметър и ключе, с което да изключваш зарядното, ако напрежението мине 14 волта...
Единственото, което ме притеснява е, да не претовариш генераторчето. Може би е разумно да вземеш акумулатор с малък капацитет, който ще има по-малък заряден ток.
Ако решиш да експериментираш в тази посока - сложи един предпазител 3А за всеки случай.
Ако му работи двигателя 4-5 или 10 часа за да зареди нещо, знаеш ли колко бензин ще изгори? Дали ще му стигне тубата?
Въобще идеята ако е за лабораторно упражнение става, но в живота... няма смисъл да се прави.
За мен автомобилен акумулатор е такъв от 45AH на горе... а с тези - 1 или 2A за няколко часа само ще го погъделичка. Ако влезеш в морето с 45 Амп. акумулатор добре зареден, каквото и да го правиш с какъвто искаш консуматор - радар, ехолот, лаптоп... 10 часа все ще издържи, т.е. повече от теб. За това време вече ще си излязал. А и сега вече акумулаторите с подобни размери са 70А и на горе... Ако не ти стига един - вземи два и си свиркай.
Спомни си колко време средно плавателно ти се събира на ден.
Ако наистина искаш да подходиш професионално - за 150 лв (има и по-скъпи) си купи един генератор примерно:
http://vedour.com/mashini/generatori-za ... &order=ASC
и реши проблемите в лодката - гори малко, работи дълго... само дето шуми, ама и двигателя ти ако го ползваш ще шуми и ще изгони рибата. Тежи по-малко от автомобилен акумулатор и... дава ток безкрай... Но ти го взимаш за авариен случай... трябва да направиш някакъв компромис - няма безкрайно щастие на този свят.
Въобще идеята ако е за лабораторно упражнение става, но в живота... няма смисъл да се прави.
За мен автомобилен акумулатор е такъв от 45AH на горе... а с тези - 1 или 2A за няколко часа само ще го погъделичка. Ако влезеш в морето с 45 Амп. акумулатор добре зареден, каквото и да го правиш с какъвто искаш консуматор - радар, ехолот, лаптоп... 10 часа все ще издържи, т.е. повече от теб. За това време вече ще си излязал. А и сега вече акумулаторите с подобни размери са 70А и на горе... Ако не ти стига един - вземи два и си свиркай.
Спомни си колко време средно плавателно ти се събира на ден.
Ако наистина искаш да подходиш професионално - за 150 лв (има и по-скъпи) си купи един генератор примерно:
http://vedour.com/mashini/generatori-za ... &order=ASC
и реши проблемите в лодката - гори малко, работи дълго... само дето шуми, ама и двигателя ти ако го ползваш ще шуми и ще изгони рибата. Тежи по-малко от автомобилен акумулатор и... дава ток безкрай... Но ти го взимаш за авариен случай... трябва да направиш някакъв компромис - няма безкрайно щастие на този свят.
Тема "Извънбордов двигател - токоизправител?" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!