Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
destino - специалист
Здравейте колеги, имам дарак за вълна, и една от неговите части, т.н. трепка (гребен), валът към него и редукторът са се намагнитили.
Това намагнитване прави работата невъзможна.
Въпросът ми е, как е възможно да се размагнити това нещо? И какво да се направи, за да не се случи в бъдеще.
В момента, единственното което съм направил е, да свържа този вал с нулата, но резулатът е никакъв.
Ако го заземля, това дали би помогнало?

И за да не отварям нова тема, искам да попитам, някой знае ли, от къде мога да си поръчам 4 полюсен автоматичен предпазител.
lov - майстор
Намагнитване или наелектризиране защото са две съвсем различни неща. Като първото не би трябвало да ти влияе на работата на дарака но второто си е голям проблем. Имах на времето подобен казус с една пералня за вълна. Нищо че цялата поточна линия е хваната с предварително заложени и контактуващи с арматурата анкери всичко така се наелектризираше че дори тръскаше работницити статичното електричество. И това още на изцеждащите валове а в сушилнятя вече беше ад. Всичко на топки и не може да върви подаването.
Та обясни подробно проблема
destino - специалист
Проблемът е, че валът е намагнитизиран, и вълната буквално се лепи за нея.
Разбира се, вълната е обработена с антистатик, но въпреки това не помага, ако сложа още повече, то просто ще стане мокра.
Днес ще опитам да го заземля този вал, но остава въпросът, как да го махна това магнатизиране.
inspo - майстор
Намери отнякъде един магнит и пробвай да привлечеш вълната с него. :lol:
Прочети пак какво ти е написал lov по горе.
ig_ivanov - специалист
Последно- намагнитва ли се или се наелектризира? Вълната не е магнитен материал и няма как да се полепва по магнит или желязо, така че е по-вероятно е машината да се наелектризира. Доброто заземяване на всички валове би трябвало да реши проблема.
vandu - специалист
Както казаха по-горе проблема е наелектризиране. Със заземяване ще се оправи, но за по-сигурно викни някой да провери колко е качествено това заземяване.
Andri01 - майстор
Въртящ се вал се заземява само чрез четки-за предпочитане е медни или медно-графитни.През лагерите не става нищо-пада им циментацията и се разбиват.
lov - майстор
Значи проблема ти е точно статично наелектризиране.
И аз тогава не знаех че дори и напълно мокра вълна може да прави такива ефекти. По горе писах поточна линия за пране на вълна в помещение пълно с пара и допълнително една камара химикали всичките подобряващи електропроводимоста.
Проблема го решихме с тотално заземяване на всички подвижни части и корпус ама не с по някое кабелче завито на ръка около някое болтче а със съвсем сериозни връзки и то симетрично от двете страни на валовете. Където имаше въможност се ползваха готови винтове по лагерните тела а където не дупчене и нарязване на резба и здраво захващане. Това че е през лагерите не е проблем токовете са пренебрежително малки и никакви такива проблеми няма за които пише колегата. Дорълнително на всеки вал антистатични четки от електро проводяща гума. Ня времето си я поръчахме на платно в Курило ама сега не знам да ли още същеструват а и става сложно щото при тев не е гладък вал.
Та първо направи другото и мисля че ще се оправят нещата.
п.п. Може да ти се наложи и стени които са много близо до машината да ги облечеш с някой лист ламарина също заземена.
Опс и най важното е качествено заземление. Ако нямаш такова набивай колове и то поне на две различни места.
Да не те плаша ама статичното електричество не е шега работа. Остави че не ти работи машината както трябва. Имаш прашна атмосфера склонна.да прави взриво опасни концентрации и една искра стига да четем по вестниците че са ти сложили бомба конкуренцията. :)
Andri01 - майстор
Как мислиш се "закорпосяват" валовете на корабните двигатели? там генераторите са с изоран звезден център! А за лагерите-също е истина,за 1г. заминават при високи обороти/ сепараторите за масло и гориво/. Но карай,всеки знае себе си :)
lov - майстор
Андри моите уважения за познаниятя ти но на корабите статичното е минимално. Там проблемите са повече от елекрохимично естество а и потенциалити които трябва да се изравняват са огромни. Оставям на страна чистата електрика на генераторите и ел двигателите и защо решението е изолиран звезден център.

Тема "Размагнитване на редуктор и вал" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: