• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ivanovbg - майстор
todor.lazarov написа:
Ето и някой уточнения.

1. Не съм учител по български в момента преподавам Информационни технологии и там смятам че ми е силата.
Нищо лично колега, но всеки браузър поддържа проверка на правописили има приложение към него. Би трябвало да го знаеш. Пусни си опцията за да не се излагаш!
todor.lazarov - напреднал
ivanovbg написа:
todor.lazarov написа:
Ето и някой уточнения.

1. Не съм учител по български в момента преподавам Информационни технологии и там смятам че ми е силата.
Нищо лично колега, но всеки браузър поддържа проверка на правописили има приложение към него. Би трябвало да го знаеш. Пусни си опцията за да не се излагаш!
И при теб е допусната такава, може би в бързането.

Но нека се концентрираме в главното.

Исках решение за клаксон или свирка с малка консумация на ток. Не можах да видя такова. Защото даже и предложението на hidrazin за Buzzer който струва €90,11 едва ли ще можем да си го позволим. Макар че в тази посока трябва да се търси. Проблема тука е че трябва силата на звука да е 85 dB на четири метра от свирката
http://bg.farnell.com/schneider-electri ... dp/3715279

Попитах за предложение и идеи за контролер. Пак не видях такива.
Тука данните са:
1. Батерия: 48V 10Ah Li-Po
2. Мотор: RE 50 Ø50 mm, Graphite Brushes, 200 Watt
http://www.maxonmotor.com/maxon/view/pr ... ery=370356
3. Тегло на автомобила: 40 кг, тегло на пилота 50 кг. - При тестовете максимално ни е необходимо до 400W (обикновено има и изкачване с наклон около 5 градуса), иначе средната изразходвана мощност при сегашната кола е около 100-150W.
4. Предавателно отношение е 20/1 (Верижна предавка)

Мога да дам и още данни, ако е необходимо.

Ако може в тези насоки да ни помогнете, ако е възможно.

Благодаря предварително.
todor.lazarov - напреднал
Намерих това
http://lz4ha.orgfree.com/joomla/index.p ... uctions/73

Изображение

лесно може да се приспособи за 48V
horgasz - специалист
todor.lazarov написа:
Намерих това
http://lz4ha.orgfree.com/joomla/index.p ... uctions/73

.......

лесно може да се приспособи за 48V
Не си уточнил (или аз поне не видях), дали трябва да има заден ход, автомобила. Щото ако е така - тази схема трябва да се доработи с някакъв превключвател непосредствено преди мотора, който да обръща поляритета на захранването и да носи поне 10-на ампера ток.
С 2 леви - специалист
Правиш си мултивиратор и усилвател, дето вади 1W на изхода (48V и 20mA), купуваш високочестотен говорител с чувствителност над 100 dB при 1W/1m, при 4 метра имаш 12 dB надолу и имаш гарантирани 88 dB на слушателската позиция. Може да се оптимизира с по-чувствителен говорител, настройка в резонанса му, да се свали консумацията, акустично оформление и т.н....
todor.lazarov - напреднал
horgasz написа:
todor.lazarov написа:
Намерих това
http://lz4ha.orgfree.com/joomla/index.p ... uctions/73

.......

лесно може да се приспособи за 48V
Не си уточнил (или аз поне не видях), дали трябва да има заден ход, автомобила. Щото ако е така - тази схема трябва да се доработи с някакъв превключвател непосредствено преди мотора, който да обръща поляритета на захранването и да носи поне 10-на ампера ток.
не ни трябва обръщане на поляритета (т.е. нямаме нужда от заден ход)
относно мосфета на схемата ако е тази ще се смени този е слабичък
Последна промяна от todor.lazarov на пет юли 22, 2016 6:58 am, променено общо 1 път.
todor.lazarov - напреднал
shotik написа:
Готови контролери
http://motobg.net/ocart/%D0%95%D0%BB%D0 ... 1%82%D0%B8

Виждал съм ги. Благодаря, но изискването на състезанието контролера да е разработен от нас.
jordanvass - майстор
LM317 е най-неикономичният начин за осигуряване на стабилно захранване на ШИМ контролера 494. Това е линеен стабилизатор, който превръща в безполезна топлина цялата разлика от 48 до 12 волта. Вярно, че при ниската консумация на 494 това при други условия не би било никакъв проблем. Но като знам какви драконовски мерки полагате да спестите всеки миливатчас, то подобно решение би било разхищение на електроенергия. Всъщност 317 въобще няма да издържи 48V входно напрежение.
Светодиодът VD4 също ще ти харчи 10мА излишен ток, за да ти покаже, че захранване за 494 има. Това ти е излишен разход от 48V x 0,01А = 0,48W. То ако няма захранване, веднага ще стане ясно. :lol: По-добре го махнете или поне сложете някой по-икономичен на 1мА.
todor.lazarov - напреднал
jordanvass написа:
LM317 е най-неикономичният начин за осигуряване на стабилно захранване на ШИМ контролера 494. Това е линеен стабилизатор, който превръща в безполезна топлина цялата разлика от 48 до 12 волта. Вярно, че при ниската консумация на 494 това при други условия не би било никакъв проблем. Но като знам какви драконовски мерки полагате да спестите всеки миливатчас, то подобно решение би било разхищение на електроенергия.
Светодиодът VD4 също ще ти харчи 10мА излишен ток, за да ти покаже, че захранване за 494 има. Това ти е излишен разход от 48V x 0,01А = 0,48W. То ако няма захранване, веднага ще стане ясно. :lol: По-добре го махнете или поне сложете някой по-икономичен на 1мА.
На самото състезание основно се използват traco power компоненти
Изображение


Иначе имам кит импулсен регулатор който е доста по икономичен и ще замени LM317 и работи до 63V така че за нас ще е добре и няма да сменям мотора и батерията който са на 48V

Леда може да се замени

Тука трябва да заменя и мосфета и някой параметри на платката R1 и С5 за да направя честотата 50 kHz защото моторчето най-добре работи при тази честота.
Както и скоростта на развъртане на мотора (soft start) зависeща от стойностите на R2 и C6 да е докарам до 1 секунда

А най добре е тези стойности да могат да се регулират може би с Тример потенциометър така ще станем още по гъвкави.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Трябва ми супер икономична свирка /клаксон/" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: