Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
8180 - майстор
shadow__01 написа:
Ако използваме автоматично зарядно и ги зареждаме паралелно при достигане на зададеното напрежение от единия зарядното ще изключи и така втория остава недозареден.
Мнението беше подкрепено и от др. Колега.
А това изречение вярно ли е :?
kozl - майстор
Аве аз не им разбирам на геловите, но ако съдя по тези с киселина..... в една друга тема имаше дискусия как се зареждат акумулаторите с контрол на тока и напрежение над това, с което работи автоматичното зарядно. И как автоматичното зарядно не може да зареди акумулатор, който пък може да се зарежда от ръчно зарядно.
Та за ония киселинните акумулатори, достигане на пределното напрежение - не означава пълен заряд.
Аз лично си правих експеримент с полски акумулатор 100А, който разреден на 50% и на 25% сравнително бързо покачваше напрежението в-у клемите си, зареждан през автоматично зарядно (6А макс), което изключваше при достгане на напрежение 14,6 волта, а гъстотата на електролита в клетките показваше почити никакво зареждане :shock: .
Кики - специалист
kozl написа:
а гъстотата на електролита в клетките показваше почити никакво зареждане :shock: .

Ей тук се крие "ключа за бараката", хубавия и нов акумулатор се зарежда доволно и по напрежение както го правят повечето атоматични зарядни ограничени до 14,4 - 14,6 волта. Обаче стар или просто престоял акумулатор на който плочите са сулфатизирали в известна степен няма как да се зареди пълноценно ако му спираш заряда на 14.4 волта. Най-точния показател за зареден оловно-киселинен акумулатор е гъстотата на електролита, или по-точно когато спре да се покачва в процеса на заряд, заради това се налага и напрежението понякога да достигне дори над 16 волта. Тук пак е важно състоянието на акумулатора защото при дълбока сулфатизация и на 20 волта да го "пържим" гъстотата няма да се вдигне повече.
Геловия акумулатор е същия но електролита е сгъстен по някаква технология с цел да не се разплисква оголвайки плочите, и уж никакво или малко изпарение на водата в него.
lecki - специалист
За най-добро зареждане на два акумулатора които работят в последователно
трябва да се зареждат в паралел или по отделно до едно и също напрежение
като по-добре е в паралел с ток 0,1С (или максимално допустимия ток на зареждане
на един акум. и до препоръчаното напрежение според производителя)
за да бъдат максимално еднакви по време на включване
напреженията им.
Аз го правя с токозахранващо устройство с регулиране на напрежението и
тока на късо съединение, като тока на късо съединение го слагам 0,1С ...
и напрежението (ако няма указания от производител) на 14,0 - 14,5В.
След достигане на максималното напрежение задържам известно време така
за по-пълно уеднаквяване на заряда.
Ако не е удобно така то се зареждат последователно като на няколко заряда
веднъж се прави така нареченото "изравняване" като заряда се увеличава
до към 29-30В за около 10на минути.
Това презареждане изравнява зарядите на двата акумулатора (също и на отделните клетки)
но си е вредно - скъсява живота на акум.

Успех със зареждането!
lpoik - специалист
8180 написа:
shadow__01 написа:
Ако използваме автоматично зарядно и ги зареждаме паралелно при достигане на зададеното напрежение от единия зарядното ще изключи и така втория остава недозареден.
Мнението беше подкрепено и от др. Колега.
А това изречение вярно ли е :?
Колега точно това се случва когато ги зареждаш последователно единия се зарежда по бързо и автоматичното зарядно изключва,но при паралелно зареждане всички акумулатори се зареждат еднакво. Изпитано е на практика.
vgeorgiev - специалист
8180 написа:
shadow__01 написа:
Ако използваме автоматично зарядно и ги зареждаме паралелно при достигане на зададеното напрежение от единия зарядното ще изключи и така втория остава недозареден.
Мнението беше подкрепено и от др. Колега.
А това изречение вярно ли е :?
При паралелно свързване напрежението върху двата акумулатора е еднакво. :idea:
MamaMy - майстор
vgeorgiev написа:
При паралелно свързване напрежението върху двата акумулатора е еднакво. :idea:
Което въобще не означава, че са заредени трябва да се допълни по темата :lol:
kozl - майстор
+1 в подкрепа на Мамаму.
Аз цяла дисертация с експерименти написах докато се упражнявах в-у полски необслужваем акумулатор.
Но ако акумулаторите се зареждат с постоянно стабилизирано напрежение след някой друг месец може и да се заредят.
vgeorgiev - специалист
MamaMy написа:
vgeorgiev написа:
При паралелно свързване напрежението върху двата акумулатора е еднакво. :idea:
Което въобще не означава, че са заредени трябва да се допълни по темата :lol:
Да. По-умрелия акумулатор смпо-високо вътрешно съпротивление ще следва напрежението на по-твърдия акумулатор.
MamaMy - майстор
Според това което съм чел, в големите акумулаторни всички акумулатори са захранени в паралел, но всеки през отделно токоограничаващо съпротивление. Централния източник също е регулируем и се смята общия ток който трябва да се зададе. Върху всяко съпротивление има закачен уред който следи пада и по този начин определя тока течащ за всеки акумулатор. В общи линии всичко се конфигурира според задачата в момента, но чисто последователно или чисто паралелно включване няма. Такива има само като употреба, като при консумация се предпочита последователното свързване когато се гони по-високо напрежение. Паралелното е в доста по-редки случаи когато се разполага с точно определено място за батериите, а трябва да се постигне някакъв капацитет.

Тема "Ремонт на гелов акумулатор 12v.12ah" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: