Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
valentino76bs - майстор
Може би изключила защита от претоварване ако този мотор който си пробвал е по мощен.
kolev_k - специалист
grace написа:
Hoвoceлckи написа:
Сработила/невъзстановила се защита. Първо пробвай с натискане на белия бутон. Той се ползва за изключване, но и за възстановяване на защитата.
Натисках белия бутон няколко пъти, пуснах, и тръгна :)

Въпреки че и преди натисках червения бутон (който натиска белия) със затворен капак и не беше тръгнал.

И какво точно се е случило? И заради какво?

Благодаря ти много.
Палчето което е на червения бутон на капака се извърта и не се среща с белия който е вътре.
grace - специалист
kolev_k написа:
Палчето което е на червения бутон на капака се извърта и не се среща с белия който е вътре.
Знам че палчето на зеления бутон го въртях, на червения не го пипах, не знам, можеби се е мръднало и не е възтановила защитата. В случая натисках белия бутон с ръка, без да сложа капака и явно сработи.
jiji_pz - помощник
Здравейте.
Надявам се нямате против да питам в темата за същия ПВ.
На село, ползват същото за задвижване на монофазен мотор , но се получи така ,че при стартиране по нормалния начин със зеления бутон, не се получават нещата, а само щрака контактора синхронно,бързо, с искрене на контактните пластини, без да може да завърти мотора. Почиствах го няколко пъти, без резултат. Сега като се стартира принудително от контактора(10), и като се развърти мотора, поддръжката си работи нормално, Но само директно от контактора, а от кнопката(11), само тропа придружено с искрене от силовите контактни пластини.
Може ли да се определи от разстояние каква е причината. Да сменям контактора или да търся другаде причината(лагери на мотор,кондензатори по мотора....). Искам да го затворя, защото сега е със свален капак за да може да се пуска.
Благодаря Ви предварително.
FM STEREO - специалист
Проблема вероятно е от бобината на контактора,сменяй целият контактор или търси друга бобина от същият тип контактор. Провери да няма хлабави връзки на кнопка 11 или защитата.
Zlateff - специалист
jiji_pz на мен това ми се е случвало от разхлабена връзка към бобината.Направо пращи все едно стреляш с автомат. :D Провери си връзките.
ESPACE - майстор
Случва се и от ниско напрежение поради отдалеченост от трафопоста, голям пад при развъртане на мотора и контактора не може да се самозадържи. Когато стартираш мотора директно от контактора, какво се случва с лампите?
jiji_pz - помощник
Първо, благодаря за бързите отговори.
Да трещи точно като автомат и не може да залепи бубината.
Когато се стартира от контактора, лампите намалят интензитета си, а връзките съм ги прегледал, няколко пъти съм разглобявал всичко с цел почистване като всеки път проверявам връзките. Въпросния мотор е на фуражомелка. Ще монтирам нов, но се колебая, дали не е проблема от мотора, да черпи много ток при стартиране. Възможно ли е стартовия ток да е голям заради някой кондензатор например.
Лагери не са, понеже ако бяха , досега да са блокирали изцяло. Така се включва повече от година :shock: .
Christo - майстор
https://www.google.bg/search?q=start+st ... yE1UxqM%3A
Търсих възможно най-шофьорската схема(полу схема-полу картинка :mrgreen: ), като за специалисти. Вижда се как веригата тръгва от нулата, минава през бОбината, минава през нормално затворения контакт за максимално токовата защита, през бутоните СТАРТ(нормално отворен) и СТОП(нормално затворен) и отива към една от фазите. Като натиснем за момент СТАРТ-а, контакторът се задейства и един помощен нормално отворен контакт се затваря и шунтира СТАРТ бутона. Докато не натиснем СТОП-а и не прекъснем веригата, контакторът се самозадържа включен. Разпадане на веригата настъпва и когато се претовари максимално токовата защита и си отвари контакта, който нормално е затворен. Схемата е валидна, когато бОбината е на 220 волта(не вата). Не чистим контакти, те са износени, не мръсни. От искренето им е опадало покрититето(ако въобще го е имало). К25Е не е бил контактор, още от момиченце, когато е излязъл от завода, преди минимум 20 години. За туй не са продали и един извън България и към днешна дата успешно са фалирали. Нов марков контактор струва около 30 лева. Не са много малко, но пък не са и толкова много, че да се претрепем за тях. Намерете някой приятел, който е наясно, да се справи със задачата! Стартовият ток ВИНАГИ е по-голям от работния. Даже има параметър колко пъти стартовият(пусковият) ток е по-голям от работния. За всеки конкретен модел двигател! Има специални схеми на включване за мощни двигатели с цел да се намали това съотношение.
ktamen - специалист
Много глупости в тази тема :vom:
Затова пък е интересна за четене =D>

Тема "Пускател с контактор тип к25е" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: