Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
миро8311 - специалист
със заземление знам как да го направя сас заземителни колове мери се сапротивлението биеш колове докато постигнеш нормите 8 ома ли беше,това е ясно благодаря все пак за разясненията.има ли начин без аз да правя заземление да я свържа тая дтз и да има същото деиствие.благодаря предварително
lenko71 - специалист
Принципа на работа на ДТЗ е да изключи товара при разлика в токовете на фазовия и нулевия проводник. За да има такава разлика, част от тока трябва да "тръгне" нанякъде другаде. Та това другаде е заземителния проводник обаче при положение че е заземен, иначе няма как да протече ток през него. Така че без заземление не виждам как ДТЗ ще "разбере" че се е получила утечка
sasooooooooo - "специалист"
Милен написа:
И защо няма да се получи :?: Какъв му е проблема да си тури ДТЗто на фазата и нулата и да си пусне третия проводник като го вземе от същата нула но преди ДТЗ и след нея повече не ги свързва заедно.
borko-67 - специалист
Миро!-Можеш по принцип да се пробваш и сам.Не е много сложно.Но е хубаво да не е една ДТЗ.Ако искаш по-добре сложи няколко(мое мнение).Ако имаш няколко токови кръга(примерно 8-10)можеш да сложиш повече няма да навреди.След това в таблото редиш главния прекъсвач-ДТЗ-няколко предпазителя-второ ДТЗ-няколко предпазителя и т.н.
Връзваш фазата на главния от неговия изход в ДТЗ с мост,ако нямаш друга ДТЗ предпазителите за Т.К-гове.От фазовия изход на ДТЗ до първия предпазител мост след това гребен на всички предпазители.Нулата връзваш на нулевия вход на ДТЗ,а на изхода всички нули на Токовите Кръгове.Третия проводник или защитната нула-(земя) на всички Т.К.пак на входа на ДТЗ,естествено през нулева шина.
Дано да беше разбираемо.
П.С. Все пак не е лошо да го направи някой електричар.
миро8311 - специалист
значи дтз съм решил да сложа на всеки токов кръг без осветлението за него невиждам смисъл другото което захранващата нула веднъж я полжваме за работна веднъж за защитна за дтз.получава се така че зажранващата нула я свързваме на нулевата шина там идват всички работни нули за токовите кръгове и оттам пускаме и защитната нула за входа на дтз.при мен няма заземител за да пусна проводник до дтз.
borko-67 - специалист
Нещо не разбрах.
Имаш Фаза и нула до таблото.Нулата я връзваш на нулевия вход на ДТЗ.Оттам до следващия вход на следващата ДТЗ с мост и т.н.На нулевия изход на ДТЗ нулата на Т.К.Защитната нула-земя на Т.К. на нулевия вход.
lenko71 - специалист
Извинявам се за грозната схема ама като нямам програма за такива схеми...Дано да е горе-долу разбираемо.

Прикачен файл

Picture 0218.jpg
Picture 0218.jpg (37.6 KиБ) Видяна 3430 пъти
sasooooooooo - "специалист"
Ако имаш повече от едно ДТЗ, то нулите от кръговете трябва да са на отделна шина за всяка група защитени кръгове.
СЛожи самостоятелно ДТЗ на бойлерите, на всеки 3-4 кръга също. Освен на осветлението, на климатиците също не слагай.
borko-67 - специалист
Ето Ленко ти го е нарисувал,но обикновенно фазата е от ляво а нулата отдясно.
sasooooooooo - "специалист"
Ако фазата е от дясно е по удобно, защото не се налага да чупиш зъб на гребена, а директно го монтираш :!:

Тема "дтз инсталиране" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: