Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ArturDent - Почти Безобиден
ben84: От няколко дена се питам какъв е товара на тоя двигател, който в началото му трябва мощност 1 kW, а след това 0,1 kW.
Сещам се какво не е - помпа, вентилатор, циркуляр....
Я дай един пример че да разберем идеята.

И що си мислиш, че двигател 1kW пуснат на празен ход, харчи пак 1 kW. Нали има закон за запазване на енергията. Излишната енергия (която не е за задвижване) ще трябва да отиде някъде - в 99% от случаите в топлина. т.е. ако пак харчи 1 kW - ще имаш двигател 0.1 kW и печка 0.9 kW.

Ако искаш мога да ти го обясня с индукция, и разликата във въртенето на магнитното поле и оборотите на ротора.....
Последна промяна от ArturDent на ср дек 02, 2009 8:48 pm, променено общо 1 път.
ben84 - специалист
В първия си пост се опитах да опростя въпроса си до ниво (по принцип), но това доведе до неточности за което моля да бъда извинен.
Замисъла е толкова налудничев, че трябва първо да помоля да не ми се смеете много.
Да кажем 3 двигатела свързани със съединители тип "бендикс"
"ЕУ" Управлява двигателите, като когато първя се натовари на 50% се включва вторя, когато и той се натовари се включва третия. Когато товара е малък работи само първия (наясно съм че такъв вид управление би било доста сложно откъм реализация за да работи коректно) Може да се реализира на ел. скутерче например, ама к'ва файда ако 3 пъти по-мощен двигател няма особени загуби когато не е натоварен :?

Сега се сещам че май имаше раздел "Общи приказки"
:headbash:

Прикачен файл

scan0001.jpg
scan0001.jpg (50.32 KиБ) Видяна 5592 пъти
ArturDent - Почти Безобиден
Ох, колега, това което ти се върти в главата.... може и да стане, но ти гарантирам че ще е в пъти по-скъпо от стандартно решение.

Скутерче с асинхронен двигател, хм... малyк вътящ момент, жици с които се свързва асинхронен двигател....
За скутерче - постоянно токов двигател с последователно или смесено възбуждане - като на тролеите или влаковете.
Последна промяна от ArturDent на ср дек 02, 2009 9:11 pm, променено общо 1 път.
Iliev Labs - специалист
Без да съм специалист, си мисля, че трябва да наблегнеш на управлението. Има добри решения на контролери, даже с рекупериране, ако става въпрос само за ел. скутер. Честотни регулатори - все по-добри и по-евтини модели излизат. Където и да ги сложиш - все са полезни :wink:
lubomirlz - специалист
Асинхронните двигатели изобщо не са с малък въртящ момент.
world_explorer - специалист
Ако двигателят е трифазен за регулиране на мощността може да се използва превключване звезда триъгълник.
moimoimoi - майстор
world_explorer написа:
Ако двигателят е трифазен за регулиране на мощността може да се използва превключване звезда триъгълник.
колега -развесели ме :lol: :razz:
ArturDent - Почти Безобиден
Цитирам автора на темата.
ben84 написа:
Благодаря за мненията, приятели. Длъжен бях да попитам а вече и с чиста съвест ще се откажа от идеята.
Поздрави!
Вече да се чувсваме свободни да пищем всякакви идеи?
За мен всяко едно решение трябва да има икономическа обосновка. Честотни регулатори, синхронни двигатели, редуктори, скоростни кутиии има много решения, но... не е икономически обосновано.
Че и в повечето случаи и теоретично, да не говорим за практични решения.
pavelari - майстор
Все пак най-лесно е да отхвърлим идеята. А още по-лесно е да кажем, че става само с най-скъпата техника на света...

Подобно нещо съм правил с три помпи, само че там критерий за пускането е налягане а не ток. Необходими ми бяха два пресостата за втора и трета помпа и две време релета...
Т.е. аналочино на тази система ако проекта на колегата позволява известна инертност - т.е помощните двигатели да може да поработват поне 1-2 минути след пускане макар и да се намали тока на основната машина има някакво пламъче...
Двигателите ако са асинхронни и мерим тока на първи мотор с реле тип токов трансформатор, който затваря контакт след надскачане на конкретен ток /според заданието 50% In/ - т.е аналог на определено налягане с пресостат както в моя случай. И това реле задейства при надскачане на тока мигновено стартира втори мотор, който като претовари 50% + още 20% доп. за да няма съвпадане в последствие със същото реле пуска третия, а това ще стане още при пуска - мигновено ще тръгнат 1,2 и 3.... След това те бързо преодолели общия товар ще почнат да се спират с настройка на времерелета - третия след минута а втория след минута и тридесет секунди, примерно, ще се установи нормален режим на работа с един мотор.. - щом натоварим двигател 1 до 50% се пуска 2 ако това натоварване продължи се пуска и 3-ти мотор при 70% ток на 1-ви двигател. После почва пак разтоварване. Интервалите на релетата са такива - заради избегване на прекалено често пускане и спиране, както и мигновено спиране на двата помощни мотора, при което рязко може да се повиши тока на мотор 1 - от което е редно пак да почне цикъла....
Това значи 2 релета за ток, 2 времерелена /закъснение при спиране/, 2 контактора.
... нищо не разбрахте, а и аз май не много :), но това нещо се прави и ако някой поразчупи идеята и се заинтригува, мога да пусна и примерна схема на такова управление... Релета за ток се продават по около 50-60 лева макс., времерелета - 30-40 лева, контактори има и по 15 лева...
Питащия да разясни малко за куплирането на машините - как става и кога - постоянно ли са вързани или ще има друга намеса /само при пуск - например/
world_explorer - специалист
moimoimoi написа:
world_explorer написа:
Ако двигателят е трифазен за регулиране на мощността може да се използва превключване звезда триъгълник.
колега -развесели ме :lol: :razz:
С риск да спамя ще ти обясня, че освен това превключване има и следното превключване: звезда, триъгълник, двойна звезда но там двигателите са специални и за по специални нужди. Но всеки трифазен двигател може да се превключи звезда, триъгълник ако съответните напрежения отговарят.

Тема "Консумация на двигател :?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: