Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
moimoimoi - майстор
каква марка е акумулатора и колко ампер-часа е?колко е годишен/ползван?
gunoff - специалист
FIAMM, 2 годишен, 55 Ah
Justy - майстор
Така, сега раздели капацитета на тока и ще получиш времето за зареждане. И токът ще намалява почти до нула. Друго не те интересува - зарядното ти си работи.
ditronix - специалист
То зарядното работи,ама акумулаторът е съмнителен!Нормално е токът да пада-след като зрядът върви напред,напрежението в акумулатора се повишава,от там и пада токът!Прави ми впечатление обаче електролитът-1,18 е показател за тотално разреден акумулатор и не виждам как с тоя заряден ток гъстотата ще достигне 1,27-1,28!А и напрежение 12,9 след заряд е съмнително високо!Дано да греша,FIAAM са наистина много добри,но ...
gunoff - специалист
Ам с два различни мултицета-менте, когато не завърташе стартера напрежението беше около 12.2 V. В инструкцията към акумулатора пише, че под 12.4 V напрежението се счита за опасно ниско и гаранцията не важи ( когато е в срок ). Ареометъра, който купих тази сутрин е по-съмнителен...
lenko71 - специалист
gunoff написа:
В инструкцията към акумулатора пише, че под 12.4 V напрежението се счита за опасно ниско и гаранцията не важи
Тука мисля че става въпрос за напрежението при работещ двигател.
Закачи го, запали и мери напрежението. Трябва да е в рамките на 13.5 - 14.4V.
petromaniq - специалист
Защо имам чувството, че зарядното не дава необходимото напрежение. 3 Ампера заряден ток на рзреден акумулатор ми се виждат доста съмнителни :?
alsted - майстор
Тази гъстота /1,18/ не е ниска. 1,25 съм мерил на чисто нов акумулатор, при първото му зареждане и после никога не се достига. Премери колко е напрежението на празен ход на токоизправителя
Добре е при следващо зареждане да премериш какво е напрежението в началния момент, при най-големия ток.
Колко е напрежението при намамял ток/<1A/ при включен токоизправител и при изключен, т.е. - на акумулатора, след като се е позаредил.
Като мериш ток, направи схемата така, че в първия момент уреда да е шунтиран /изводите му да са допрени накъсо/, защото тока в първия миг е висок и има опасност да ти повреди уреда.
Надявам се работиш на открито или поне добре проветриво място. При зареждането се отделя водород, който при най-малката искра се взривява. Казвам го от опит! За всеки случай се старай да не допускаш искра - преди всяка манипулация изключвай захранването на токоизправителя /~220V/
Virtuozo - специалист
Обърни внимание и на поста на Lenko 71 -Мериш при закачен акумулатор и при запален двигател,като набузваш всичко в колата на мах :lol: дълги+чистачки+парно,марно,диско,лазери... :shock: под 13 и над 15 волта е лошо,независимо дали си набримчил двигателя на високи обороти или не!
gunoff - специалист
При заряд достигна 15.2 V, а при разкачено зарядно 13.6 V. Сега се прибирам и замерих пак - 12.8 V. Знам, че е нормално да падне малко.
Оставям го така. Сега времето ще покаже колко ще издържи.
Благодаря на всички за мненията !
Последна промяна от gunoff на съб дек 26, 2009 9:47 pm, променено общо 1 път.

Тема "Въпрос за зарядно за акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: