• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Милен - майстор
alsted случайно моята помпа Вида 5 няма салникова набивка а просто един фибър от жигула и така си е произведена фабрично не е някаква рационализация. Въпросния механичен уплътнител никога не е протичал и създавал проблеми, за разлика от постоянно капещите и затягащи салникови уплътнения с набивки на доста по големите помпи на работата ми.

Основната причина да ми гори домашната помпичка е че се използва рядко за вадене на вода от кладенец и работното колело ръждясва и затяга. Понеже се пуска отдалечено и не я ли усети който я пуска като затегне пиши я заминала. Последния път беше превъртяла резбата на турбината :-D и трябваше да се преработва с шпонка и гайка за вала.
За центробежния съм съгласен първия път е изгоряла пусковата намотка от залепнал такъв.
А причините да изгори един пренавиван вече двигател са твърде тривиални, некачествен ремонт - неспазен брой и сечение на навивките, лошо лакиране.
Antonii - майстор
Айде и от мен един съвет.
Когато пускате такава помпа, пускайтея със затворена напорна арматура. Тогава пусковият ток на двигателя е най-нисък, а при еднофазен двигател това си е от значение. При трифазните с малка мощност не е толкова съществено.
Отностно проверката на изправноста, най бързо и лесно е чрез включване на амперметър във веригите на съответните намотки. При пусковата след развъртане тока става нула, а при работната може да се сметне колко трябва да е взависимост от мощността на двигателя(даже трябва да е написан на табелката на двигателя).
alsted - майстор
Милене,с този ти пост съм напълно съгласен, освен с ръждясването на турбинката :? Колкото и рядко да се ползва при теб, при мен също не се ползва през неполивните сезони, а и турбинката в никакъв случай не е от черно желязо...

maxuel82, не съм споменал, че и между двете намотки също не трябва да има верига /пробив/.

Antonii, това със затворената напорна арматура съвсем не ми харесва, пак помисли дали така не увеличаваш по-скоро натоварването и то точно при пуск :wink: Това с ампермера във веригата на пусковата добре, ама или той трябва да е за по-голям ток /амперклещи/, или за да не изгори, ако си с мултицет, първо трябва да е шунтиран. А още по-лесно е след като се е развъртял двигателя да прекъснеш пусковата верига-ако центробежния не си е свършил работата ще прескочи искра:idea:
maxuel82 - специалист
alsted написа:

maxuel82, не съм споменал, че и между двете намотки също не трябва да има верига /пробив/.

ще прескочи искра:idea:
А как да рзбера кои са двете намотки т.е. начало край на едната и начало край на другата ! По схемата по горе искам да попитам кое е "нулата" защото ми изглежда че все едно и на 2-извода се подава фаза? или няма значение къде е N (нулата)?
Милен - майстор
alsted написа:
Милене,с този ти пост съм напълно съгласен, освен с ръждясването на турбинката :? Колкото и рядко да се ползва при теб, при мен също не се ползва през неполивните сезони, а и турбинката в никакъв случай не е от черно желязо...***
Турбината си е от черен чугун и специално моята трупа бързо боклуци и ръжда. Имам и още една зарязана някъде Вида с по малка мощност от въпросната, която също е с черна чугунена турбина.
alsted - майстор
Няма значение къде е нулата.
Начало, край не те интересуват-ако им обърнеш посоките двигателя ще тръгне обратно /ако това питаш/. Ако питаш по какво да познаеш коя е пусковата - като хванеш с мултицета веригите на двете /между кои изводи има такива/, тези на които директно се подава фаза и нула са на работната.
Ако прекъснеш някой от тях, при изправен центробежен, двигателя постепенно, тихичко ще спре; при залепнал центробежен двигателя ще забави обороти, ще заръмжи, но няма да спира/.
Ако прекъснеш на пусковата, при неизправен центробежен ще прескочи искра, шума от двигателя ще намалее, но ще продължи да си работи нормално; при изправен центробежен - няма да прескочи искра, шума си остава същия и двигателя си работи нормално.
Милен - майстор
Имай впредвид че при някои мотори (каквато е моята помпа) пусковата намотка е разделена на две части и центробежния изключвател е между тях. Което може да доведе до объркване ако ти стърчат само голи кабели без клеморед и схема на капачката. :-D
alsted - майстор
Какво значение има в коя точка от веригата на пусковата е поставен центробежния :roll: - във всички случаи връзката е вътрешна и на кутията излиза чифт, без значение дали е на клеморед или не :?:
Johny - майстор
alsted написа:
Antonii, това със затворената напорна арматура съвсем не ми харесва, пак помисли дали така не увеличаваш по-скоро натоварването и то точно при пуск :wink: Това с ампермера във веригата на пусковата добре, ама или той трябва да е за по-голям ток /амперклещи/, или за да не изгори, ако си с мултицет, първо трябва да е шунтиран. А още по-лесно е след като се е развъртял двигателя да прекъснеш пусковата верига-ако центробежния не си е свършил работата ще прескочи искра:idea:
Човека е прав. Помпи и вентилатори имат най-малък ток при затворен шибър. Лоената набивка не се притяга Милене, а се оставя да сълзи, за да минава малко вода, която охлажда и смазва. За това на Видата в корпуса след набивката има отвор, за да се отцежда водата.

Този въпрос сме го коментирали, но нямам време сега да го търся.
alsted - майстор
Това със затворения шибър :? Напълно съм съгласен, ако е на входа. За нашия случай мисля, че става дума изхода да се затваря. При тази логика, колкото Н /напорната височина/ е по-голяма, толкова натоварването на двигателя ще е по-малко :?: ...момента, в който издигнем маркуча над възможността на помпата /за мен това е все същото да затворим крана на изхода/ - тя ще работи на мин натоварване? Изобщо:колкото по-нависоко качваме водата - по-малко се товари двигателя?
Това с лоената набивка ми се струва още по ...
Старите перални бяха с такава лоена набивка. Големия проблем при тях беше точно като почнат да пропускат макар и съвсем леко-оста ръждясва и като абразив унищожава набивката за отрицателно време. Какво смазване-тя самата е от достатъчно мазен материал. Проблем заради охлаждането действетелно се появява, но това е когато върти повече времена на сухо. Отвора, за който споменаваш го има навсякъде: и при лагера на барабана на съвременните перални, и при бронзовата втулка при помпата за изхвърлане на водата... той е авариен- да се види, че е нарушена херметизацията за да се вземат мерки преди да замине лагера. Така го знам аз от край време.
Последна промяна от alsted на чет яну 14, 2010 2:26 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Въпрос за асинхронен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: